Få profitabel vækst
← Tilbage til cases

130 % forøgelse af bundlinjen på 6 måneder

Introduktion

Cykelexperten har været kunde hos LAZZAWEB i hele 5 år. Et langt og profitabelt samarbejde, som nu har gjort denne unikke case til verdens bedste case i kategorien:

BEST USE OF SEARCH – RETAIL / ECOMMERCE (PPC) ved Global Search Awards under navnet:

LAZZAWEB & Cykelexperten – Climbing New Heights of Profit Through Google Advertising

 

Kåret til verdens bedste case

For at kunne ende med titlen som verdens bedste case er ekstraordinære resultater et must. Gennem en unik balance mellem at genere millioner i omsætning via Google samt at skabe størst mulig bundlinje har vi kreeret en vindercase sammen med Cykelexperten.

Ved hjælp af dybdegående feedoptimering og en specialiseret kampagnestruktur, som er skræddersyet til netop Cykelexpertens niche og målgruppeadfærd, er det på blot 6 måneder lykkedes at skabe en forøgelse i bundlinjen på 130 % gennem Google Ads selv efter flere års samarbejde forinden.

0
-cifret
millionomsætning skabt gennem Google
+
0
%
forøgelse af netprofit på 6 måneder
0
års
fortsat stærkt samarbejde
0
%
af omsætningen kommer fra Google-marketing
"Vi har et forrygende samarbejde med LAZZAWEB – deres avancerede strategi for vores Google-annoncering har været en stor succes, som har ført til en markant øgning i vores nettofortjeneste.Vores samarbejde strækker sig over flere år og det har ført til både gode resultater, stærke relationer og senest en pris ved Global Search Awards i kategorien: Best Use of Search – Retail / Ecommerce (PPC)."
Mads
Ecommerce Manager, Cykelexperten.dk

Global Search Awards winner LAZZAWEB

Et samarbejde, der resulterede i at vinde titlen som verdens bedste case

  • Som de fleste cykelentusiaster kan nikke genkendende til, begynder enhver tur med en klar destination. Samarbejdets start for 5 år siden var med et fokus på at øge markedsandele i Danmark og gøre Cykelexperten til en anerkendt spiller i markedet, hvorefter vi i 2021 på baggrund af implementeringen af Profit Tracking fokuserede mere på profitabel vækst, hvor bundlinjen blev øget. Dette var et centralt element, som gav os 42,9 % mere konverteringsdata til at optimere ud fra.
  • Et omnichannel-perspektiv skulle yderligere indtages for at sikre, at vi kunne skabe offline konverteringer gennem Google Ads til konverterende besøgende i deres fysiske butik og derved kunne skabe offline omsætning gennem Google som marketingkanal.

Udfordringen for Cykelexperten var at opnå en klar og målbar vækst på deres bundlinje gennem Google Ads, samtidig med at de skulle navigere i et komplekst og konkurrencepræget marked. Vi tilgik dette samarbejde med en kombination af dybdegående feedoptimering og en specialiseret granulær kampagnestruktur, som naturligvis var skræddersyet til Cykelexpertens specifikke marked og forbrugeradfærden blandt kunderne. Vækst i Cykelexpertens Google-omsætning de seneste år

 

Performance Max-struktur der sikrer en omnichannel-konverteringsrejse

Cykelexperten X LAZZAWEB til Global Search Awards som vinder

Vores Performance Max-kampagnestruktur blev segmenteret baseret på købsadfærd og profitmarginer, hvor vi tog højde for, om et produkt var på tilbud eller ej. Denne detaljerede tilgang muliggjorde en finjusteret målretning og budskabsformidling for at maksimere effektiviteten. Eksempelvis et øget fokus på cykellygter om vinteren kontra sommer.

Vi strukturerede vores kampagner efter denne opdeling:

Cykler: Her fokuserede vi på kundernes interesse for forskellige typer af cykler, idet vi anvendte specifikke budskaber, der afspejlede de unikke fordele ved hver cykeltype.

Cykler på tilbud: Denne del af kampagnen var rettet mod prisbevidste kunder med særligt fokus på tilbudsvarer for at fremme hurtige købsbeslutninger.

Tøj: Segmentet for cykeltøj fokuserede på at fremhæve kvalitet og komfort med skræddersyede budskaber for at appellere til cykelentusiaster.

Tøj på tilbud: Her blev budskaberne tilpasset for at udnytte kundens tilbøjelighed til at foretage impulskøb, idet vi fremhævede attraktive tilbud og rabatter.

Reservedele: Denne kategori krævede en mere teknisk tilgang, hvor vi fremhævede produktkvalitet og -pålidelighed for at appellere til de mere erfarne cyklister.

Reservedele på tilbud: Tilbudssegmentet for reservedele fokuserede på at levere omkostningseffektive løsninger, hvilket var tiltalende for budgetbevidste kunder.

Tilbehør: Denne del af kampagnen omfattede et bredt udvalg af cykeltilbehør, og vi udnyttede kreative budskaber for at fremhæve hvordan disse produkter kunne forbedre cykeloplevelsen.

Tilbehør – på tilbud: Vi målrettede prisbevidste kunder med tilbud på cykeltilbehør, og fremhævede hvordan disse prisvenlige produkter kunne forbedre cykeloplevelsen, hvilket effektivt øgede salget.

 

Catch-All Standard Shopping-strategi

Gennem vores Google Shopping-strategi implementerede vi to kampagner med manual bidding, som budstrategi til en lav CPC-budgivning: én dedikeret til cykler og én til alt andet. Disse kampagner blev designet som en ‘Catch-All’-tilgang, hvor de effektivt fangede de eksponeringer og kundeinteraktioner, som ikke blev opsnappet af vores Performance Max-kampagner.

Med Performance Max-kampagnerne som vores primære fokus og højeste prioritet fungerede disse Standard Shopping-kampagner som et vigtigt sikkerhedsnet: Ved at anvende lave bud sikrede vi, at vores investering var kosteffektiv, samtidig med at vi opretholdt en bred tilstedeværelse på markedet.

Dette lag af vores annonceringsstrategi sørgede for, at ingen potentielle kunder blev overset, og at vi maksimerede vores synlighed og afkast på tværs af alle produktkategorier. Ved at have disse to typer af kampagner arbejdende i tandem, sikrede vi en omfattende markedsdækning og optimerede vores samlede online tilstedeværelse.

  1. Udvidet rækkevidde: Sikrer, at alle potentielle kunder nås, som Performance Max ikke fanger, grundet et tildelt ROAS-target.
  2. Sikkerhedsnet: Opsnapper eksponeringer, som Performance Max måske overser, der forbedrer salgspotentialet.
  3. Budgetvenlig: Balancerer omkostningseffektivitet, markedsdækning  samt optimerer brugen af marketingbudgettet.

 

Rentabel Search-strategi gennem optimering, splittest og broad keywords

 

Vores search-strategi fokuserede på smart bidding og en granulær struktur for at optimere Quality Score, som derved ville reducere klikpriserne og kunne skabe mere trafik for samme ad spend. Vi splittestede med tre forskellige annoncebudskaber inddelt i labels for at identificere de mest effektive budskaber, hvilket markant øgede vores CTR. Ved at tilpasse annoncerne specifikt til søgeintentionerne sikrede vi en højere relevans og en bedre brugeroplevelse. Denne tilgang resulterede i en mere rentabel og effektiv search-strategi.

Vores samlede Google Ads-strategi har sikret, at 59 % af Cykelexpertens samlede omsætning nu kommer direkte fra Google.

 

 

0
-cifret
millionomsætning skabt gennem Google
+
0
%
forøgelse af netprofit på 6 måneder
0
års
fortsat stærkt samarbejde
0
%
af omsætningen kommer fra Google-marketing
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.