← Tilbage til cases

DIGURA oplevede en stigning på 700 % i antallet af leads

DIGURA hjemmeside cover

Introduktion

DIGURA hjælper lejere med huslejenedsættelse. Deres forretningskoncept bygger på en “no cure – no pay”-model, som gør det risikofrit at være kunde.

Da DIGURA kom til LAZZAWEB, var det med et ønske om at skalere deres nuværende aktiviteter på Google. De havde tidligere udført arbejdet internt, men havde nu et behov for at maksimere performance. Samarbejdet begyndte med Google Ads, og i kølvandet på de gode resultater blev aktiviteterne udvidet med SEO.

Annonceringsarbejde, der skaber leads

DIGURA har oplevet en eksplosiv stigning i antallet af konverteringer. Det er sket med et stort fokus på sporing på de konverteringer, der skaber størst værdi, ligesom LAZZAWEB har optimeret mod et størst muligt udbytte.

Inden samarbejdet skabte Google Ads-kontoen gennemsnitligt 50 konverteringer om måneden. Efter LAZZAWEBs indsats skaber kontoen i dag over 400 konverteringer hver måned.

700%

Stigning i antallet af leads

153%

Stigning i antallet af klik

Vi måler altid samarbejdspartnere på tre mål; rapportering, kommunikation og kvalitet af arbejde (i dette tilfælde: "Hvor mange kunder giver det?"). Her har LAZZAWEB scoret max. Ligeledes er hele deres team altid smilende og imødekommende på kontoret, hvilket betyder meget for os.

Mike Vestergaard - Adm. direktør, DIGURA

Uddybelse

Hele fundamentet for samarbejdet har været den gode relation og kommunikation. DIGURA ønskede en åben sparringspartner med gennemsigtige arbejdsgange, da det var vigtigt for DIGURA at kunne følge med i, hvad de fik ud af deres budget.

Op til samarbejdets begyndelse havde DIGURA problemer med manglende data, når det gjaldt cookies. Disse problemer løste vi indledningsvis gennem Consent Mode, og herefter blev der stillet skarpt på at spore de konverteringer, der skabte størst værdi for DIGURA. Dem har LAZZAWEB optimeret målrettet mod at få størst muligt udbytte af.

Efterfølgende har LAZZAWEB optimeret og overvåget kontoen løbende og opsat automatiseringer gennem machine learning, som har løftet kontoen til et højere niveau.

 

Samarbejdet udvides med SEO-løsning

Efter at have oplevet succes med Google Ads valgte DIGURA at udvide med SEO.

I løbende dialog med kunden udarbejdede vi en content plan, hvor vi fastlagde en langsigtet plan for virksomhedens indhold.

DIGURA har ikke tidligere haft fokus på websitets interne links. Derfor har vi i vores arbejde haft fokus på at forbinde virksomhedens indhold og sider ved at linke dem sammen ud fra bl.a. relaterede emner.

Vi har ligeledes haft stor fokus på CTR-optimering. Det har vi bl.a. gjort ved at optimere overskrifter og metatekster, så brugerne i højere grad finder DIGURA relevant i søgeresultaterne. For at få den maksimale mængde plads på side 1 har vi gjort brug af struktureret data.

I SEO-arbejdet har vi desuden reduceret crawling budget i Google. Det gør, at der er overensstemmelse mellem de indekserede sider og de sider, Google scanner og vurderer i forhold til relevans, når brugeren foretager en søgning.

700%

Stigning i antallet af leads

153%

Stigning i antallet af klik

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?