← Tilbage til cases

Fleasings nye website udstråler deres brandværdier

Fleasing hjemmeside

Introduktion

Fleasing er et selvfinansierende og velrenommeret billeasingfirma. Deres nye website henvender sig til både private og erhverv.

Fleasing ønskede en samarbejdspartner, som kunne sætte sig ind i deres univers og sammensætte den perfekte hjemmeside til diverse bilentusiaster. Og samtidig søgte de en samarbejdspartner, som kunne skabe en hjemmeside, der konverterer godt og fungerer godt på Google. Dette blev skabt, og der blev sidenhen udvidet med et samarbejde på Google Ads.

Oplev forskellen

Før
Efter

Oplev forskellen

Før
Efter

Kvaliteten afspejles i webdesignet

Fleasings nye website afspejler i dag deres høje kvalitet, hvilket blandt andet kommer til udtryk i valg af farver for at skabe den helt rette identitet.

I processen har der desuden været fokus på brugeroplevelsen og dermed elementer, der kan have indflydelse på den, såsom sidens loadhastighed, relevant indhold og mobilvenlighed.

Efter lanceringen af deres hjemmeside fortsætter vi samarbejdet med Fleasing og drifter i dag deres website på vores serviceaftale.

100%

forøgelse af effektivitet grundet automatisering

2,5 min.

gns. tid på side

60%

af trafikken kommer fra smartphones

82%

af trafikken er nye brugere

Hvis du gerne vil have succes, så skal du vælge LAZZAWEB. Jeg har samarbejdet med LAZZAWEB gennem flere år nu, og jeg kunne ikke være mere tilfreds med deres arbejde. Ud over deres meget høje kompetenceniveau, så forstår de sig virkelig på kundeservice. Kan klart anbefales!

Andreas Lindholm - Fleasing

Mobilen i fokus

60 % af al trafik til Fleasings hjemmeside kommer fra mobile enheder. Google er Mobile First, hvilket gør det ekstremt vigtigt at optimere hjemmesiden mod et responsivt design, der tilpasser sig uanset hvilken type enhed, brugeren benytter sig af. Et responsivt design belønnes i Googles søgeresultater grundet en bedre brugeroplevelse.

https://fleasing.dk/

Uddybning

Brugeroplevelsen i højsædet

LAZZAWEB har haft brugeroplevelsen som et af de vigtigste fokusområder i forbindelse med udviklingen af det nye design.

Det skyldes, at Google belønner websites i søgeresultaterne, som netop vægter den gode brugeroplevelse. I maj 2020 fremlagde Google udvidelsen Core Web Vitals, som forventes at træde i kraft i maj 2021. Elementerne indebærer blandt andet mobilvenlighed og websitets loadhastighed. I udviklingen af Fleasings website har LAZZAWEB foretaget teknisk komprimering for at skabe et hastighedsoptimeret website.

Mobilbrugen online er steget med mere end 200 % inden for de sidste syv år. Og da Google er Mobile First, har det derfor været vigtigt med et ufravigeligt fokus på at skabe et design, der fungerer godt på alle tænkelige enheder. Det er lykkes for os på Fleasings nye og moderne website.

En af de store årsager til vigtigheden i et mobilvenligt design er, at hele 60 % af Fleasings trafik til deres website kommer fra smartphones. 37 % er fra desktops, mens kun 3 % af trafikken er besøgende fra en tablet. Det har derfor været enormt vigtigt at prioritere et brugervenligt mobildesign.

 

Et konverteringsoptimeret website

Designet er udviklet med henblik på at skabe konverteringer. Forsiden og de forskellige landing pages er derfor optimeret ud fra tydelige visuelle elementer såsom klare CTA’er, der opfordrer til at se deres biler eller få tilsendt et tilbud. Her spiller den velovervejede placeringen af knapperne, udformningen samt farvevalget ind.

Desuden har LAZZAWEB implementeret et modul med udtalelser fra tilfredse kunder, som via social proof er med til at overbevise potentielle kunder om, at de skal vælge Fleasing som deres nye leasingfirma.

 

Automatiseret website til gavn for alle

LAZZAWEB har gjort det nemt for nye kunder at få et tilbud fra Fleasing. LAZZAWEB har kodet flere nye funktioner, som skal gøre det nemmere for både potentielle kunder og Fleasing i fremtiden.

Det indebærer blandt andet en unik nummerpladefunktion, der gør det muligt at indtaste sin nummerplade direkte på Fleasings website for at se, hvilke leasingaftaler de kan tilbyde kunden.

Automatiseringen har desuden halveret Fleasings medarbejderes tidsspild, da de tidligere skulle oprette alle biler på websitet manuelt. Også det slipper de nu for, samtidig med at websitet har fået et nyt og moderne udtryk, der stemmer overens med Fleasings identitet.

 

Unik søgefunktion med Bilinfo

Vi har desuden effektiviseret Fleasings arbejdsprocesser ved at sammenkæde websitet med Bilinfos API.

Tidligere har Fleasing manuelt måtte oprette biler på hjemmesiden, hvilket oftest resulterede i fejl og et sortiment, som ikke var fuldt opdateret.

Det har tilladt os at foretage en integrering af Bilinfos system, så Fleasings website automatisk synkroniserer alle biler fra Bilinfo. Fleasing behøver i dag ikke at bekymre sig om duplikeret indhold og kan være sikker på, at hjemmesidens sortiment altid er opdateret med de biler, som de har på markedet via Bilinfo.

100%

forøgelse af effektivitet grundet automatisering

2,5 min.

gns. tid på side

60%

af trafikken kommer fra smartphones

82%

af trafikken er nye brugere

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?