← Tilbage til cases

Kikkert-Teleskophuset oplevede en stigning i omsætning gennem Google Ads på 262 %

Se case video

Introduktion

Kikkert-Teleskophuset er Danmarks største specialiserede forhandler af kikkerter, teleskoper, mikroskoper, lupper m.m. Den familieejede virksomhed har de seneste år ønsket et større fokus på onlinesalg.

De etablerede derfor et samarbejde med LAZZAWEB, fordi de ønskede en partner, der kan sit kram. Samtidig var kommunikationen vigtig. Så de følte sig trygge ved at overlade arbejdet til os. Siden samarbejdets begyndelse er deres onlinesalg fordoblet.

Flere besøgende og øget omsætning

Kikkert-Teleskophuset ønskede at sætte større fokus på at øge omsætningen på deres webshop og valgte derfor LAZZAWEB som ekstern samarbejdspartner.

Det har resulteret i, at Kikkert-Teleskophuset har oplevet øget omsætning både gennem Google Ads og organisk fra SEO.

I samme omfang oplevede de en markant stigning i konverteringsraten.

+262%

Stigning i omsætning fra Google Ads

+166%

Stigning i organisk omsætning

56%

Forbedring af konverteringsrate

+83%

Vækst i organisk trafik

Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til andre, grundet det meget proaktive arbejde og selvfølgelig de gode resultater. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes.

Thomas Persson - Driftsleder, Kikkert-teleskophuset.dk

Uddybelse

Grundig søgeordsstrategi

I samarbejde med kunden har vi udarbejdet en dybtgående søgeordsstrategi, hvor vi har gennemgået og gransket alle de søgeord, der er relevante  for virksomheden. 

Vi så store muligheder i at øge clickraten på webshoppen. Derfor har et at de største og mest frugtbare tiltag været vores CTR-optimering, hvor vi gennemgik metatitlerne og fandt frem til de løsninger, der gør brugeren mere tilbøjelig til at klikke.

 

I forbindelse med vores SEO-arbejde har vi ligeledes haft fokus på at implementere en ny menustruktur, som skal hjælpe Google med at forstå sammenhængen og relevansen på websitet. Gennem den optimerede menustruktur forøgede vi ligeledes brugernes besøgstid på shoppen, hvilket sender et signal til Google om, at indholdet er godt og relevant.

I den forbindelse optimerede vi deres interne linkstruktur. Intern linkbuilding forøgede sidernes værdi og dermed Kikkert-Teleskophusets placeringer i søgeresultatet. 

Samarbejdet har det første år skabt en vækst i den organiske trafik på hele 83 %.

 

Derudover oplever Kikkert-Teleskophuset nu en større fastholdelse fra besøgende brugere, da konverteringsraten er steget med 56 %. En større andel af trafikken ender altså med at foretage et køb.

 

Stor succes med Google Shopping

Kikkert-Teleskophuset havde i forvejen en webshop med et veludviklet feed, der gjorde, at smartshopping performede rigtigt godt.

Derudover har de haft stor succes på search, hvor vi blandt andet har optimeret deres eksisterende produkttitler. Det krævede en stor indsigt i produkterne, da vi oplevede en meget engageret målgruppe, hvor mange af kunderne på forhånd havde en teknisk viden om produkterne i form af modelnavne og -numre mv.

Vi justerer jævnligt og optimerer efter de bedst mulige resultater, ligesom vi løbende har testet forskellige nye målgrupper i annonceringen.

Samarbejdet begyndte i efteråret 2019, og siden da har vi øget deres omsætning fra Google Ads med 262 %.

+262%

Stigning i omsætning fra Google Ads

+166%

Stigning i organisk omsætning

56%

Forbedring af konverteringsrate

+83%

Vækst i organisk trafik

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?