Mirit Glas A/S

Mirit Glas A/S

Krystalklare forbedringer for Mirit Glas - 70% forøget organisk trafik

Mirit Glas er en af Skandinaviens foretrukne leverandører af individuelle glasløsninger til erhverv og industri. Virksomheden tog sin begyndelse i 1952 og har derfor mange års erfaring inden for faget.

Vores samarbejde med Mirit Glas startede ud med et fokus på Google Ads, men i takt med at vi sammen oplevede stor succes, var det naturligt at skalere væksten (og de gode resultater) yderligere med SEO. Særligt fordi vi i kraft af et SEO-samarbejde kan bruge den værdifulde data, vi har indsamlet fra Ads.

SEO er mange ting – såvel store som små indsatser – og de har alle indvirkning på, hvordan en hjemmeside performer. I opstartsfasen kigger vi derfor også på flere forskellige elementer.

Hos Mirit Glas så vi nogle on-page-faktorer, der kunne optimeres på, heriblandt en meget lav søgeordsdensitet og metatitler uden fokus på søgeordene. Elementer, der tilsammen har afgørende effekt på den pågældende SEO.

Konverteringsoptimering som en vital del af SEO

Endnu et element, vi havde fokus på, var konverteringsoptimering. SEO og konverteringsoptimering hænger uløseligt sammen, da det handler om, at trafikken, som vi genererer, konverterer. Øget trafik har isoleret set ingen værdi, hvis ikke den konverterer.

Derfor arbejdede vi med dele af websitet, der ville øge konverteringsraten – blandt andet en mere overskuelig inddeling af content på siderne samt et større fokus på kontaktmuligheder. Resultatet af dette var en forøgelse af konverteringsraten på 46%.

Vi har hos LAZZAWEB vist i flere cases, at vi kan tjene investeringen i SEO hjem ved at forbedre kundens konverteringsrate, så der skabes flere kundehenvendelser og salg fra trafikmængden. Det betyder, at vi hurtigere kan få et return på investeringen.

15 søgeord i top 3 førte til 70% øget trafik

Med fokus på at rette tekniske on page-fejl samt optimere metatitler, søgeordsdensiteten og sidst men ikke mindst konverteringsoptimering kom vi rigtig godt fra start – ganske hurtigt.

Sideløbende har vi kørt en dedikeret ekstern strategi, der havde til formål at tage udvalgte søgeord op i Googles top 3. Søgeord, som var valgt i samarbejde med Mirit Glas ud fra et fokus på efterspørgsel, konkurrence og profit.

Denne strategi – on-page og off-page – har resulteret i en øget organisk trafik på hele 70%. Derudover er 15 relevante søgeord rykket op i top 3, og 21 søgeord er kommet frem på Googles side 1.

Mirit Glas er et godt eksempel på, hvordan samspillet mellem Google Ads og SEO er en succesfuld kombination, der skaber mere trafik og flere henvendelser. Hver for sig skaber de to discipliner resultater, men sammen genererer de synergi og merværdi. Ligger man i toppen både organisk og på Google Ads, forøges klikraten markant, hvilket dermed øger trafikken.


Organisk vækst i perioden januar 2018 – januar 2019.

Konverteringsrate: øget med 46%.
Organisk trafik:
forøgelse på 70%.
Top 3 placeringer: på 15 vigtige søgeord.

Vil du også forbedre Jeres organiske trafik med flere kundehenvendelser?
– Få vores vurdering, om vi kan løfte jeres SEO resultater yderligere.

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Udtalelse fra kunden

Gennem vores samarbejde med LAZZAWEB har vi oplevet en dynamisk samarbejdspartner, der er proaktiv og kommer med gode forbedrings forslag.

LAZZAWEB har brugt tid på at sætte sig ind i vores niche forretning, så de forstår vores behov.

En samarbejdspartner jeg varmt kan anbefale.
Johan Stenfeldt Hansen
Marketing Ansvarlig, Mirit Glas
5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske