Mirit Glas A/S

Mirit Glas A/S

Krystalklare forbedringer for Mirit Glas - 70% forøget organisk trafik

Mirit Glas er en af Skandinaviens foretrukne leverandører af individuelle glasløsninger til erhverv og industri. Virksomheden så sin start i 1952 og har derfor mange års erfaring inden for faget.

Vores samarbejde med Mirit Glas startede ud med fokus på Google Ads, men i takt med vi sammen oplevede stor succes, var det naturligt at skalere væksten (og de gode resultater) yderligere med SEO. Især da vi i et SEO samarbejde kan bruge den værdifulde data, vi har indsamlet fra Ads.

SEO er mange ting – store som små – og de har alle indvirkning på, hvordan en hjemmeside performer. I opstartsfasen kigger vi derfor også på flere forskellige elementer.

Hos Mirit Glas så vi nogle on-page faktorer, der kunne optimeres, heriblandt en meget lav søgeordsdensitet og metatitler uden fokus på søgeordene. Elementer der tilsammen har afgørende effekt på SEO’en.

Konverteringsoptimering som en vital del af SEO

Endnu et element, vi havde fokus på, var konverteringsoptimering. SEO og konverteringsoptimering hænger unægteligt sammen, da det handler om, at trafikken, vi genererer, konverterer. Øget trafik i sig selv, har ingen værdi, hvis ikke den konverterer.

Derfor arbejdede vi med dele af websitet, der ville øge konverterinsgraten. Det værende sig bl.a. mere overskuelig inddeling af content på siderne samt større fokus på kontaktmuligheder. Resultatet af dette var en forøgelse af konverteringsraten med 46%.

Vi har hos LAZZAWEB vist i flere cases, at vi kan tjene investeringen i SEO hjem, ved at forbedre kundens konverteringsrate, således man får flere kundehenvendelser og salg fra trafikmængden. Det betyder, at vi hurtigere kan skabe et retur på investeringen.

15 søgeord i top 3 førte til 70% forøgelse af trafik

Med fokus på at rette tekniske on page-fejl samt optimere meta titler, optimere søgeordsdensiteten og sidst men ikke mindst konverteringsoptimering, kom vi rigtig godt fra start ganske hurtigt.

Sideløbende har vi kørt en dedikeret ekstern strategi, der havde til formål at tage udvalgte søgeord op i Googles top 3 – søgeord som var valgt i samarbejde med Mirit Glas med fokus på efterspørgsel, konkurrence og profit.

Denne strategi – on-page og off-page – har resulteret i en forøgelse på 70% af den organiske trafik. Derudover er 15 relevante søgeord rykket op i en top 3 og 21 søgeord er kommet frem på Googles side 1.

Mirit Glas er et godt eksempel på, hvordan samspillet mellem Google Ads og SEO er en succesfuld kombination, der skaber mere trafik og flere henvendelser. Hver for sig skaber de to discipliner resultater, men sammen skaber de synergi. Ligger man både i top organisk og på ads, forøges klikraten markant, og dermed forøges trafikken.


Organisk vækst i perioden januar 2018 – januar 2019.

Konverteringsrate: øget med 46%.
Organisk trafik:
forøgelse på 70%.
Top 3 placeringer: på 15 vigtige søgeord.

Vil du også forbedre Jeres organiske trafik med flere kundehenvendelser?
– Få vores vurdering, om vi kan løfte jeres SEO resultater yderligere.

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Udtalelse fra kunden

Gennem vores samarbejde med Lazzaweb har vi oplevet en dynamisk samarbejdspartner, der er proaktiv og kommer med gode forbedrings forslag.

Lazzaweb har brugt tid på at sætte sig ind i vores niche forretning, så de forstår vores behov.

En samarbejdspartner jeg varmt kan anbefale.
Johan Stenfeldt Hansen
Marketing Ansvarlig, Mirit Glas
5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske