Hjemme Hos Møbelsalg

Hjemme Hos Møbelsalg

Grundig søgeordsanalyse blev grundlag for øget organisk omsætning på 221%

Hjemme Hos Møbelsalg har fysisk møbelhus i Aalborg, men driver også en populær webshop. På webshoppen finder du anerkendte og førende boligbrands såsom Mistral, Bloomingville, CASØ og mange flere.

Møbelsalg kom til LAZZAWEB med et ønske om at styrke sin position på Google og derigennem øge den organiske trafik samt omsætning.

Langhalede søgeord var nøglen

Efter en dybdegående søgeordsanalyse nåede vi i fællesskab frem til en række interessante søgeordsgrupper, som vi kunne gå målrettet efter via brand-, kategori- og produktsiderne.

I analysen lavede vi også en oversigt over de “lavthængende frugter”, det vil sige relevante søgeord med placeringer i top 20 og lavere konkurrence samt højt indtjeningspotentiale.

Dette var en blanding af brand-søgeord, men også en række langhalede søgeord.

Disse typer søgeord har lavere søgevolumen, men eftersom forbrugeren her er længere i beslutningsprocessen, er konverteringsraten følgelige oftest meget højere. Med trafik fra langhalede søgeord er det ikke unormalt at se fire til fem gange højere konverteringsrate sammenlignet med trafik fra bredere søgeord.

Via linkbuilding og optimeret indhold kunne vi ramme de brede søgeord med mange månedlige søgninger, mens vi samtidigt også fik de mere langhalede og specifikke søgeord med.

Konverteringsoptimering som en del af SEO

En udfordring, vi ganske tidligt stødte på, var, at kategorisiderne ikke var salgsoptimerede.

Blandt andet havde disse en stor mængde tekst i toppen af siden, som tog fokus fra produkterne “over folden” (især på mobile enheder). Vi valgte at flytte det meste af teksten ned under produkterne, og kombineret med skarp SEO-optimering af teksten skabte vi saledes skræddersyede salgstekster i toppen, som blandt andet inkluderede kundens og produkternes USP’er.

Dette resulterede samlet set i en højere besøgstid på hjemmesiden, en lavere afvisningsprocent samt flere gennemsnitlige eksponeringer af produkterne på kategorisiderne pr. besøgende.

Konverteringsoptimering er i høj grad en del af vores SEO-arbejde og strategiplanlægning. Vores primære mål i et SEO-samarbejde er nemlig ikke bare at skabe trafik til hjemmesiden. Målet er også at forøge omsætningen.

Derudover er brugeradfærd en del af Googles rangerings-algoritme, så du slår reelt set to fluer med ét smæk.

Resultaterne

Som et resultat af denne strategi og det dedikerede arbejde oplevede vi en forøgelse af den organiske trafik med 44%, hvilket yderligere resulterede i en forøgelse på 221% i den organiske omsætning.

Den gennemsnitlige placering for alle søgeord, siden rangerer for, er samlet forbedret med 17 pladser gennem vores samarbejde.

Organisk trafik: 44% forøgelse
Organisk Omsætning: 221% forøgelse
Gns. placering på alle søgeord: forbedret med 17 placeringer


Organisk trafik i perioden april 2018 – januar 2019


Organisk omsætning i perioden april 2018 – januar 2019

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske