Hjemme Hos Møbelsalg

Hjemme Hos Møbelsalg

Grundig søgeordsanalyse blev grundlag for en forøget organisk omsætning på 221%

Møbelsalg har fysisk møbelhus i Aalborg, men driver også en populær webshop. På webshoppen finder du populære boligbrands som Mistral, Bloomingville, CASØ, mm.

Møbelsalg kom til LAZZAWEB med et ønske om at styrke sin position på Google og derigennem øge den organiske trafik samt omsætning.

Langhalede søgeord var nøglen

Efter en dybdegående søgeordsanalyse, nåede vi i fællesskab frem til en række interessante søgeordsgrupper, som vi kunne angribe via brand-, kategori- og produktsiderne.

I denne lavede vi også en oversigt over de “lavthængende frugter”: Relevante søgeord med placeringer i top 20, lavere konkurrence og høj indtjeningspotentiale.

Dette var en blanding af brand-søgeord, men også en række langhalede søgeord.

Disse har lavere søgevolume, men eftersom den søgende er længere i overvejelses processen, er konverteringsraten oftest mange gange større. Med trafik fra langhalede søgeord er det ikke unormalt at se 4-5 gange højere konverteringsrate, sammenlignet med trafik fra bredere søgeord.

Via linkbuilding og optimeret indhold kunne vi ramme de brede søgeord med mange månedlige søgninger, mens vi samtidigt også fik de mere langhalede og specifikke søgeord med.

Konverteringsoptimering som en del af SEO

En udfordring, vi ganske tidligt stødte på, var, at kategorisiderne ikke var salgsoptimerede.

Blandt andet havde disse en stor mængde tekst i toppen af siden, som tog fokus fra produkterne “over folden” (især på mobile enheder). Her flyttede vi det meste af teksten under produkterne (som vi samtidigt SEO optimerede), og skabte skræddersyede salgstekster i toppen, med kundens og produkternes USP’er.

Dette resulterede i en højere besøgstid, en lavere afvisningsprocent samt at besøgende i gennemsnit så flere af produkterne på kategorisiderne.

Konverteringsoptimering er i høj grad en del af vores SEO-arbejde samt strategilægning. Vores primære mål i et SEO samarbejde er nemlig ikke bare, at skabe trafik til hjemmesiden – målet er at forøge omsætningen.

Derudover er brugeradfærd en del af Google rangerings-algoritme, så det er 2 fluer med ét smæk.

Resultaterne

Som et resultat af denne strategi og dedikeret arbejde så vi en forøgelse af den organiske trafik med 44%, som dermed også resulterede i en forøgelse på 221% i den organiske omsætning.

Den gennemsnitlige placering for alle søgeord, siden rangerer for, er samlet forbedret med 17 pladser gennem vores samarbejde.

Organisk trafik: 44% forøgelse
Organisk Omsætning: 221% forøgelse
Gns. placering på alle søgeord: forbedret med 17 placeringer


Organisk trafik i perioden april 2018 – januar 2019


Organisk omsætning i perioden april 2018 – januar 2019

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske