← Tilbage til cases

Shaping New Tomorrows trafik via Google Ads stiger 110 %

Se case video

Introduktion

Shaping New Tomorrow sælger herretøj og slår sig på at lave behageligt tøj til den stilbevidste mand. Det forgår via webshops i Danmark, Sverige, Tyskland, Holland og Storbritannien samt i fysiske butikker.

Samarbejdet mellem Shaping New Tomorrow begyndte allerede før deres medvirken i Løvens Hule og har lige siden været en stor succes for begge parter. Et godt fællesskab, hvor der bliver fokuseret på vækst og gode beslutninger. I dag dækker samarbejdet over flere markeder og med stor vækst både inden for SEO og Google Ads.

Google Ads i et internationalt perspektiv

Shaping New Tomorrow og LAZZAWEB har haft et tæt samarbejde de sidste tre år. Vi har opbygget Shaping New Tomorrows udenlandske accounts, som blandt andet tæller lande som Sverige, Tyskland, Holland og England.

Da Shaping New Tomorrow var klar til det, rådgav vi dem til at skalere videre i Tyskland med et tysk agency.

+117 %

Stigning i non-brand-omsætning fra forrige år

+110 %

Vækst i besøgende gennem Google Ads fra forrige år

+800 %

Vækst i YouTube Ads-omsætning

5

sprog på Google Ads

Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til andre grundet det meget proaktive arbejde og selvfølgelig de gode resultater. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes.

Christian Aachmann - Founder, SNT

Uddybelse

LAZZAWEB har nu administreret Shaping New Tomorrows Google Ads-konti gennem flere år – og det med fortsat stor succes. I 2020 oplevede Shaping New Tomorrow en stigning i antal besøgende på deres website fra Google Ads på 110 % sammenlignet med året før.

I forløbet har LAZZAWEB blandt andet foretaget tests af kampagnetyper, herunder local-kampagner. Derudover er der foretaget fokuseret budjustering ud fra timer og dage.

I samme periode er omsætningen gennem Google Ads steget med 117 % på non-brand. Betegnelsen dækker over annonceringen af de keywords, hvor Shaping New Tomorrows eget navn ikke indgår. Det kan eksempelvis være herrebukser eller skjorter. Det er ofte her, at nye kunder “fanges”, da den bredere søgning indikerer, at brugeren eksempelvis var interesseret i et par nye bukser, men ikke på forhånd var fast besluttet på, at de skulle være fra Shaping New Tomorrow.

 

Salget via YouTube Ads eksploderer

Inden for det sidste år har vi sat stort fokus på annoncering gennem YouTube, da det er en platform, hvor der er potentiale for stor synlighed for et relativt lavt budget. På YouTube har man altså mulighed for at få meget ud af sit marketingbudget alt efter kampagnetype.

LAZZAWEB har derfor fastlagt en helt ny YouTube-strategi i dialog med Shaping New Tomorrow.

YouTube er oftest kendt for at være en upper funnel-kanal, men ved hjælp af nye kampagnetyper, stærke budskaber samt specifikke målgrupper har det også været muligt at gøre den til en lower funnel-kanal. En stor del af omsætningsstigningen er kommet fra remarketing på “in market audience”. Det er eksempelvis brugere, der har efterladt produkter i kurven uden at gennemføre købet. Desuden er Shaping New Tomorrow nu bredere til stede på søgeord via YouTube.

LAZZAWEB foretager løbende tests af kampagnerne og via smart bidding.

Med videoer og annoncering via Google Ads har strategien medført en kraftig vækst på mere end 800 % i omsætning direkte fra YouTube i 2020 sammenlignet med året før.

 

Succes med Google Shopping

 

LAZZAWEB har optimeret og forstærket Shaping New Tomorrows omfattende og detaljerige produktfeed til Google Shopping.

Her stryger Shaping New Tomorrow til tops på søgeord som herreskjorter og bukser til mænd.

På Google Ads-området er arbejdet naturligvis altid en kontinuerlig proces, hvor LAZZAWEB konstant overvåger Shaping New Tomorrows konti fordelt på fem sprog. Her har vi blandt andet oplevet gode resultater ved at optimere på produkttitlerne ud fra søgevolumen. LAZZAWEB har desuden opdelt produktkategorierne efter performance med fokus på deres skjorter og Perfect Pants.

Den absolut vigtigste feedoptimeringsstrategi var at tilføje forskellige attributter med produktegenskaber på de enkelte produkter i produktfeedet for at give Google og brugerne så stor indsigt og så meget viden om produkterne som muligt og det har Google i den grad belønnet.

+117 %

Stigning i non-brand-omsætning fra forrige år

+110 %

Vækst i besøgende gennem Google Ads fra forrige år

+800 %

Vækst i YouTube Ads-omsætning

5

sprog på Google Ads

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?