← Tilbage til cases

Stidsholt er blevet fuldt booket for første gang nogensinde

Billede af Stidsholt hjemmeside

Introduktion

Stidsholt Idrætsefterskole er en af Danmarks bedste idrætsefterskoler.

Stidsholt ønskede sig en partner, som kunne levere en livlig hjemmeside, hvor designet skulle være i højsædet. Hjemmesiden skulle tale til deres specifikke målgruppe og danne trygge rammer omkring Stidsholt som efterskole. Derudover er det altafgørende, at hjemmesiden er synlig og leverer topplaceringer i Googles søgeresultater.

Deres nye website henvender sig til både elever og forældre og giver en detaljeret indsigt i alle deres linjefag.

Oplev forskellen

Før
Efter

Oplev forskellen

Før
Efter

Et effektivt, elevorienteret design

Stidsholt Idrætsefterskole har med unikke landingssider fået mulighed for at give en mere detaljeret indsigt i alle deres fag, som gør, at besøgende på hjemmesiden kan gå på “opdagelse” og blive inspireret til at tage på efterskole.

I januar 2021 kunne Stidsholt således allerede melde fuldt booket til skoleåret 2021/22 for første gang i skolens historie og allerede ved årsskiftet.

2,6 min.

Gns. tid på side

100 %

booket for første gang nogensinde

56 %

af trafikken kommer fra smartphones

64 %

af trafikken kommer fra organiske søgeresultater

LAZZAWEB har været en meget seriøs samarbejdspartner i opbygningen af en ny hjemmeside. Vores direkte kontakt og deres konstante opfølgning har været med til at fastholde os i en virkelig spændende proces. Jeg kan kun anbefale LAZZAWEB til alle andre.

Andreas Larsen, forstander - Nordjyllands Idrætsefterskole - Stidsholt

Mobilen i fokus

Google belønner websites, der prioriterer Mobile First. Mere end halvdelen af trafikken til Stidsholt Idrætsefterskoles hjemmeside kommer fra mobile enheder. I designprocessen af Stidsholts nye website har tilpasningen til mobile enheder derfor spillet en vigtig rolle.

https://stidsholt.dk/

Uddybelse

Vi har leveret en hjemmeside, hvis primære formål er at rekruttere elever. Her har LAZZAWEB gjort det nemt med blandt andet en skræddersyet formular til åbent hus-arrangementer og tilmelding. Placeringen og designet af formularen er optimeret med udgangspunkt i at skabe flere konverteringer. Kombinationen af synlighed og tydelige opfordringer har været altafgørende.

For at rekruttere elever har der i designfasen også været fokus på at skabe flere konverteringer gennem tydelige CTA’er på selve hjemmesiden. Forsiden er derfor sat systematisk op med kasser i forskellige farver, der med hvert sit ikon visualiserer de forskellige linjefag, efterskolen tilbyder. LAZZAWEB har på den måde skabt et indbydende website, hvor besøgende får lyst til at bevæge sig rundt og udforske efterskolens mange muligheder. Det har blandt andet medført, at de besøgende på websitet nu i gennemsnit bruger 2,6 minutter på siden. Det er interessant, da undersøgelser viser, at brugere i gennemsnit bruger 45 sekunder pr. website, de besøger. Stidsholt formår altså at fastholde brugerne meget længere end en gennemsnitlig hjemmeside.

Efter lanceringen af deres hjemmeside fortsætter LAZZAWEB samarbejdet med Stidsholt og drifter i dag deres website på vores serviceaftale.

 

Markant forbedring i Google

Med det nye website har Stidsholt Efterskole oplevet en positiv effekt i deres rangering på flere vigtige søgeord i Google.

Stidsholt har siden samarbejdets opstart flyttet sig 3219 % i synlighed på Google på de udvalgte søgeord, vi samarbejder om.

I de organiske søgeresultater på Google har efterskolen opnået en #1 placering på “idrætsefterskoler nordjylland”. Derudover er der blandt andet opnået synlighed på side 1 på søgeord såsom “sportsefterskoler” og “efterskoler i nordjylland”.

Faktisk kommer hele 64 % af trafikken til websitet nu fra organisk søgning (herefter følger 16 % fra social og 13 % fra direkte besøg, mens de resterende 7 % kommer fra eksterne links såsom samarbejdspartnere).

Det skyldes blandt andet det ekstra fokus, der har været på at skabe unikke landingssider til de forskellige linjefag, som eleverne kan vælge på efterskolen. Hver side er fyldt med godt og spændende indhold om elevernes muligheder. Det nye website har derfor opnået en højere ranking på Google.

I udviklingen af Stidsholts nye hjemmeside har LAZZAWEB desuden arbejdet meget indgående på at skabe et hastighedsoptimeret website, der skaber bedre placeringer på Google. Det skyldes, at loadhastighed er én af de faktorer, Googles nye opdatering, der vægter brugerens oplevelse af hjemmesiden som et kvalitetsstempel, som giver bedre placeringer i søgeresultaterne.

 

Responsivt design i topklasse

Brugeroplevelsen belønnes af Google, hvilket gør, at LAZZAWEB i forbindelse med udarbejdelsen af det nye website naturligvis har fokuseret på flere af de elementer, Google belønner i søgeresultaterne. Den pågældende indsats dækker blandt andet over mobilvenlighed, loadhastighed og interaktivitet.

Det har især været tilpasningen til forskellige enheder, LAZZAWEB har prioriteret i udviklingen af Stidsholt Idrætsefterskoles nye website, da besøg fra smartphones udgør 56 % af Stidsholts samlede trafik til deres website. Det betyder, at LAZZAWEB har udviklet et fuldt funktionsdygtigt responsivt design, så brugerne får en lige god oplevelse, uanset hvilken platform de besøger hjemmesiden fra. Derudover kommer 40  % af trafikken fra desktops, mens de resterende 4 % af trafikken kommer fra tablets.

 

 

2,6 min.

Gns. tid på side

100 %

booket for første gang nogensinde

56 %

af trafikken kommer fra smartphones

64 %

af trafikken kommer fra organiske søgeresultater

Vil du høre, hvad vi
kan gøre for jer?