Tiffany

Tiffany

Tiffany.dk’s organiske trafik steg med 90%

Tiffany.dk er en af Danmarks mest populære webshops med eksklusiv damemode, som fører blandt andet tøjmærkerne Ganni, Núnoo, 2ndone, Meotine og mange flere. Med et ønske om at øge trafikken og omsætningen startede vores samarbejde.

Strategilægning er essentielt
I samarbejde med Tiffany.dk udvalgte vi igennem vores dybdegående søgeordsanalyse en række interessante og relevante søgeord. Her tog vi højde for den samlede volumen på relevante søgeord, konkurrencen, kundens præferencer og sidst men ikke mindste profit for kunden. Her kom vi i fællesskab frem til, at fokus skulle lægges på enkelte nøgle-brands, som ville skabe meromsætning for Tiffany.dk.

On-Page
Udover en dedikeret indsats på udvalgte nøgle-brands har det også været vigtigt at optimere hele webshoppen for at forbedre dens samlede placeringer og konverteringsrate. Det vil sige, at vi straks gik i gang med at udbedre de tekniske fejl, som vi fandt i vores tekniske analyse og optimering af metatitler, indhold mm.

Derudover skabte vi også et stærkt fundament med interne links. Her var formålet både at sprede link-styrken fra de overordnede brand- og kategorisider til de mindre sider, og at modvirke søgeordskannibalisering internt på hjemmesiden, hvilket meget ofte er et ukendt problem på webshops med mange tusinde sider.

Linkbuilding
Da vi fra starten af havde lagt en klar søgeordsstrategi, vidste vi hvilke søgeord, der var mest profitable at målrette indsatser mod. Allerede i det indledende forløb af samarbejdet foretog vi linkprofilanalyser af konkurrenter for at danne os et overblik over potentiale samt konkurrenceniveauet. Med den klare strategi i hus havde vi nu mulighed for at gå ind og analysere konkurrencen på de specifikke brand-søgeord.

Tøj-branchen er uden tvivl en af de hårdeste og mest konkurrenceprægede markeder på nettet, og vi var derfor også oppe imod internationale webshop-mastodonter med mange ressourcer. Med en linkprofilanalyse af top 5 i forhold til de udvalgte søgninger fik vi et overblik over, hvad der skulle til for at kunne slå konkurrenterne.

Vi har derudover gjort brug af influent-kampagner for – på samme måde som mange af konkurrenterne – at skabe en varieret og omfattende linkprofil samt skabe meromsætning for kunden via den ekstra og relevante trafik.

Resultaterne
Denne strategi har resulteret i, at vi i løbet af samarbejdet har oplevet en støt stigende organiske trafik og omsætning. Stigningen peakede i særdeleshed under Black Friday i 2018 med en øget organisk omsætning på 90% sammenlignet med Black Friday i 2017.

En af årsagerne til denne stigning er vores opnåede placeringer på en af de største søgeordsgrupper. De gode placeringer, som vi har opnået på netop denne ene yderst konkurrenceprægede søgeordsgruppe, resulterede i, at den organiske trafik fra gruppen omsatte for 12% af den totale millionomsætning på Black Friday i 2018.

Derudover har vi set en samlet forøgelse på 90% i organisk trafik – og som resultat heraf en stigning på 76% i den organiske omsætning. Sidst men ikke mindst har vi forbedret webshoppens gennemsnitlige placering på alle de tusinde søgeord, som den rangerer på, med hele 5 pladser.

På nuværende tidspunkt ligger webshoppen på en gennemsnitlig 15. plads i forhold til samtlige søgeord.

Organisk trafik: 90% forøgelse
Organisk omsætning: 76% forøgelse
Gns. placering på alle søgeord: 15,6 (5 placeringer op)

Den organiske trafik i perioden oktober 2017 – december 2018

 

Den organiske omsætning i perioden oktober 2017 – december 2018

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske