Tiffany

Tiffany

Tiffany.dk’s organiske trafik steg med 90%

Tiffany.dk er en af Danmarks mest populære webshops med eksklusiv damemode, og fører bl.a. tøjmærkerne Ganni, Núnoo, 2ndone, Meotine mfl. Med et ønske om at øge trafikken og omsætningen, startede vores samarbejde.

Strategilægning er essentielt

I samarbejde med Tiffany.dk udvalgte vi i vores dybdegående søgeordsanalyse en række søgeord. Her tog vi højde for samlede volume på relevante søgeord, konkurrencen, kundens præferencer og sidst men ikke mindste profit for kunden. Her kom vi i fællesskab frem til, at fokus skulle lægges på enkelte nøgle-brands, som ville skabe meromsætning for Tiffany.dk.

On-Page

Udover en dedikeret indsats på udvalgte nøgle-brands, har det også været vigtigt, at optimere hele webshoppen for at forbedre dens samlede placeringer og konverteringsrate. Det vil sige, at vi straks gik i gang med at udbedre tekniske fejl fundet i vores tekniske analyse og optimering af metatitler, indhold mm.

Derudover skabte vi også et stærkt fundament med interne links. Formålet her var både at sprede link styrken fra de overordnede brand- og kategori-sider til de mindre sider, men også modvirke søgeordskannibalisering, som meget ofte er et ukendt problem på webshops med mange tusinde sider.

Linkbuilding

Da vi fra start havde lagt en klar søgeordsstrategi, vidste vi hvilke søgeord, der var mest profitable at angribe. Allerede i det indledende forløb af samarbejdet, foretog vi linkprofilanalyser af konkurrenter for at danne os et overblik over potentiale samt konkurrenceniveauet. Med den klare strategi, havde vi nu mulighed for at gå ind og analyserer konkurrencen på de specifikke brand-søgeord.

Tøj-branchen er uden tvivl en af de hårdeste og mest konkurrenceprægede markeder på nettet, og vi var derfor også oppe imod internationale mastodonter med mange ressourcer. Med en linkprofilanalyse af top 5’en i de udvalgte søgninger, fik vi et overblik over, hvad der skulle til for at slå konkurrenterne.

Vi har derudover også gjort brug af influent-kampagner for ligesom mange af konkurrenterne at skabe en divers og omfattende linkprofil, samt skabe meromsætning for kunden via den ekstra, relevante trafik.

Resultaterne

Denne strategi har resulteret i, at vi i løbet af samarbejdet har vi oplevet en støt stigning på både den organiske trafik og omsætning. Denne peakede i særdeleshed under 2018’s Black Friday med en forøgelse af organisk omsætning på 90% sammenlignet med 2017’s Black Friday.

En af årsagerne til det, er vores opnåede placeringer på en af de største søgeordsgrupper. De gode placeringer, vi har opnået på dén ene konkurrenceprægede søgeordsgruppe, resulterede nemlig i, at den organiske trafik derfra omsatte for 12% af den totale millionomsætning på Black Friday 2018.

Derudover har vi set en samlet forøgelse på 90% i organisk trafik, og som resultat heraf en stigning på 76% i den organiske omsætningSidst men ikke mindst har vi forbedret webshoppens gns. placering på alle de tusinde søgeord, den rangerer for, med 5 pladser. Webshoppen ligger på nuværende tidspunkt på en gns. 15. plads på alle søgeord.

Organisk trafik: 90% forøgelse
Organisk omsætning: 76% forøgelse
Gns. placering på alle søgeord: 15,6 (5 placeringer op)

Den organiske trafik i perioden oktober 2017 – december 2018

 

Den organiske omsætning i perioden oktober 2017 – december 2018

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske