Få dominans på Google
← Tilbage til cases

Skalerbart fokus på betalende kunder over leads

Introduktion

Autohuset Fyn er et lokalt autoværksted bestående af fire afdelinger i Marslev, Odense og Langeskov. Omdrejningspunktet er et værksted, som kombinerer høj kvalitet og service med lave priser. Hos LAZZAWEB samarbejder vi med Autohuset Fyn om at øge deres synlighed, trafik og indtjening gennem Google Ads. 

Autohuset Fyn kontaktede LAZZAWEB, da de ledte efter en samarbejdspartner, som kunne hjælpe dem med at blive en dominerende spiller på Google og dermed skalere deres forretning. 

Fordoblet antallet af konverteringer

Autohuset Fyn har fordoblet deres antal konverteringer med 235 % siden de igangsatte samarbejdet med LAZZAWEB. Derudover har vi gennem Call Tracking genereret 1815 leads på 6 måneder via Google Ads og opnået komplet gennemsigtighed over hvilke leads, der bliver til kunder.

Deres ROAS er desuden steget med 55 %, og vi ser også en reducering af CPA på 35 %.

35%
Reducering af CPA
+235%
Flere konverteringer
1815
Leads genereret på 6 måneder
55%
Stigning i ROAS
Vi har samarbejdet med LAZZAWEB med stor succes. I samarbejdet fik vi strikket en gennemført løsning sammen, som bidrog, og til stadighed gør, til indblik i hele kunderejsen. Det gør nu, at vi har opnået komplet gennemsigtighed, samt ved hvilken indtægt, hvilke søgeord genererer – det må siges at være indsigt på højeste niveau. LAZZAWEB arbejder visionært og fornyende og afprøver gerne strategier, som har skabt positive resultater hos andre kunder og dermed skal komme alle deres kunder til gode.
Carl Grann
Souschef, Autohuset Fyn

Uddybelse

Omdrejningspunktet for denne case var at skabe komplet gennemsigtighed over den indtjening, som genereres gennem Google Ads. Det betød også at få et overblik over vundne kunder og ikke kun leads. Det satte vi os for at opnå gennem et avanceret framework af offline tracking, online formularer og automation gennem Zapier.

 

Salg over leads

Fokusset i vores samarbejde med Autohuset Fyn var at etablere en connection mellem deres CRM og Call Tracking. Ved brug af Call Tracking kan vi spore opkald og dermed se, hvor effektivt vores Google Ads- annoncer genererer opkald og kontakt til Autohuset Fyn. Med en CRM connection kan vi ydermere se data på bookede møder og vundne kunder, hvilket giver os komplet overblik over omsætningen, der er genereret gennem offline opkald og dermed succesraten for vores kampagner.

For at dykke ned i den tekniske del af processen for at opnå salg over leads, koblede vi de sporede opkald i Google Ads til Google Sheets via en webhook i Zapier. Fra Google Sheets kunne vi derefter forbinde dataene til Autohuset Fyn’s CRM-system, som giver os mulighed for at spore, hvornår leads enten vindes eller tabes og endnu vigtigere, hvilke kampagner og annoncer, der skabte omsætningen.

 

Optimering og justering af Search-setup

Foruden vores arbejde med Call Tracking i samarbejdet, var Search vores overordnede kanal på kontoen. Her kunne vi bruge dataene fra Call Tracking til at finde ud af, hvilke kampagner og søgeord, der skulle have et større budget, og hvor vi skulle øge vores bud på søgeord ved at reducere tCPA. Desuden har vi sikret en specifik målretning af kampagnen ud fra geografi for at gøre vores annoncer mere effektive.

Med komplet synlighed over Autohuset Fyn’s services i Google og med et helt nyt setup, har vi siden samarbejdets begyndelse genereret 1.815 leads og +235 % flere konverteringer. Ydermere har kampagnen gjort det muligt for kunden at fokusere mere på de områder, hvor de har den største profit. Vores opsætning af Call Tracking har foruden en gennemsigtighed over vundne kunder via Google Ads, genereret stor omsætning til kunden, hvorved vi nu er i stand til at være mere aggressive og derved kan generere flere leads.

35%
Reducering af CPA
+235%
Flere konverteringer
1815
Leads genereret på 6 måneder
55%
Stigning i ROAS
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 300 kunder siden 2015

Klar på Google-dominans?

Vi skaber brancheførende resultater. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO. Når du booker et møde med os, vil du opleve forskellen.