Google Display: Lader du ulven vogte dine får?

13 feb 2019

Pas på dit budget når du opsætter Display

Når du første gang opsætter en kampagne på Displaynetværket med målretning: Remarketing målgrupper, skal du være særlig opmærksom. I kolonnen “automatisk målretning” på Google Displaynetværket, har Google nemlig forhåndsindstillet målretningen til “Konservativ målretning”.

Hvad betyder det?

Det betyder at Google automatisk eksponerer dine bannere ud til personer, der ikke er i din målgruppe, men minder om din målgruppe.

Eksempel: Hvis din remarketingliste er for personer, der har besøgt rejse websites, kan konservativ målretning medtage personer, der besøger websites om turistmål.

Normale Displaykampagner får automatisk indstillingen konservativ målretning. Det betyder at, hvis du har valgt Remarketing målgrupper, så vil den også eksponere til personer der slet ikke har besøgt dit website.

Det er lidt at lade ulven vogte dine får, da du lader Google robotten om at eksponere og målrette med frit spil. Derfor kan du opleve at bruge et væsentligt større budget, og da det bliver ren push markedsføring, vil du opleve at komme ud til en hel del personer, som er meget langt fra en købsproces.

Flere annoncører risikerer at gå i troen om at kampagnen eksponerer til sin målretning, man har tilføjet til kampagnen. Men er man ikke opmærksom på denne indstilling, så vil man hurtigt opleve at kampagnen får fart på med eksponeringer og dermed budget til alt andet end ens remarketing målretning.

Derfor; vil du have den bedste CPA / Pris/konv. skal du ikke benytte konservativ målretning. Husk derfor manuelt at ændre indstillingen til “Ingen automatisk målretning”.

Vil du gerne skalere dine resultater og øge rækkevidden, så kan konservativ målretning være en mulighed.

Vi anbefaler til de fleste annoncører, der vil målrette mod tidligere besøgende (remarketing), at vælge “Ingen automatisk målretning”. Således at dine annoncekroner kun går til personer, der har besøgt dit website, og er interesseret i din virksomhed.

Har du spørgsmål eller vil du vide mere?

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Patrik Lazzarotto

Patrik Lazzarotto

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske