Om Google Gallery Ads

10 jun 2019

Nyt annonceformat: Google Gallery Ads

Der blev præsenteret mange nye spændende annonceringsmuligheder til dette års Google Marketing Live. Et af de helt store højdepunkter indenfor traditionelle søgekampagner er nyheden om galleriannoncer.

Se videoen om Google Gallery Ads:

Hvor bliver Gallery Ads annoncerne vist?
Det er hensigten at disse annoncer kun vises på mobil øverst i Googles søgeresultater. Google vil dog også eksperimentere med at vise dem på computer.

Hvordan bruger du dem?
Det er et format, du kommer til at kan tilføje til dine nuværende tekstannoncer som et nyt annonceformat.

Galleriannoncerne fungerer i præcis samme auktion som de traditionelle tekstannoncer, som vi kender dem i dag.

Hvorfor skal du prioritere Gallery Ads?
Google har offentligt meddelt, at galleriannoncer i deres tests fik op til 25% flere interaktioner – sammenlignet med almindelige tekstannoncer.

Derudover prioriterer Google generelt den visuelle shopping oplevelse mere og mere. Det har længe været tydeligt at se på tværs af alle sociale medier, at visuelle billeder og video vinder frem.

Galleriannoncerne giver at hav af muligheder, da man nu i højere grad kan være med til at inspirere personerne der søger.

Hvornår er Gallery Ads tilgængelig?
Det forventes at muligheden vil blive tilgængelig slutningen af 2019.

 

Har du spørgsmål? Kom i kontakt med os – udfyld formularen:

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Patrik Lazzarotto

Patrik Lazzarotto

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske