Få dominans på Google

FAQ - Praktik

Har du et ønske om at komme i praktik hos LAZZAWEB i forbindelse med din uddannelse?

I denne FAQ vil vi klæde dig godt på og forsøge at besvare de spørgsmål, du måtte have i forbindelse med din praktiksøgning.

Svar på de hyppigste spørgsmål om praktikforløb hos LAZZAWEB

Hvordan ansøger jeg?

De forskellige praktikstillinger bliver slået op på vores praktikside et par måneder før. Hold øje med ledige stillinger her.

Er praktik hos LAZZAWEB lønnet?

Et praktikforløb hos LAZZAWEB er ulønnet, da du modtager SU i perioden.

Er der frokostordning?

Lad bare madpakken blive hjemme. Som praktikant hos LAZZAWEB får du nemlig hver dag betalt en lækker frokost samt friskpresset juice med udsigt ud over Limfjorden.

Hvor længe varer praktikken?

En praktikperiodes længde kan variere alt efter, hvilken uddannelsesinstitution du kommer fra. Som hovedregel varer de dog minimum tre måneder. LAZZAWEB tager praktikanter ind to gange årligt med vinter- og sommerstart.

Hvilken uddannelse kræver det?

Det kræver ikke som sådan nogen specifik uddannelse for at komme i praktik hos LAZZAWEB. Det vigtigste er gå-på-mod, og at du er motiveret til at lære. Vi tager praktikanter ind i flere afdelinger, såsom Marketing, Copy, Google Ads og SEO.

Vi har bl.a. tidligere haft praktikanter fra:

Aalborg Universitet

  • International Marketing
  • Sprog og International Virksomhedskommunikation (SIV)

UCN

  • Markedsføringsøkonom
  • Datamatiker
  • Innovation & Entrepreneurship
  • Digital Konceptudvikling
  • Webudvikling

Fra hvilken skole tager LAZZAWEB praktikanter?

LAZZAWEB tager praktikanter fra alle videregående uddannelser med en relevant baggrund. Vi har tidligere haft stor succes med praktikanter fra både UCN og Aalborg Universitet.

Kræver det praktisk erfaring?

Som udgangspunkt kræver det ingen praktisk erfaring for at blive taget i betragtning. Du kommer for at lære! Det er selvfølgelig en fordel, hvis du har et relevant studiejob eller har interesse for online marketing - men det er ikke et must.

Hvornår skal jeg ansøge?

De forskellige praktikstillinger bliver slået op på vores praktikside et par måneder før. Vi søger både praktikanter til sommer- og vinterstart med opstart i hhv. januar/februar og august. Hold øje med ledige stillinger her.

Hvilken afdeling kan jeg komme i praktik hos?

Vi søger praktikanter i fire af vores afdelinger. Disse er:

  • Google Ads

I vores Google Ads-afdeling håndterer vi vores kunders Ads-konti. Her får du bl.a. stor indsigt i annoncering via Google. Læs mere om Google Ads her.

  • SEO

Vores SEO-afdeling arbejder konstant på at forbedre vores kunders organiske resultater gennem søgemaskineoptimering, hvilket du opnår indsigt i og viden om. Læs mere om SEO her.

  • Marketing

Vores marketingafdeling står for LAZZAWEBs interne marketing og branding. Vær med til at forme billedet af LAZZAWEB ud af til og tiltræk nye kundeemner.

  • Copy

Copy-afdelingen hos LAZZAWEB sørger for at skrive spændende og informative tekster til kunderne, som i samarbejde med vores SEO-afdeling sørger for, at kundernes websites præsterer så godt som muligt på Google.

Er der nogle krav for at blive taget i betragtning?

Der er ingen specifikke krav for at blive taget i betragtning. Hvis du bliver tilbudt en praktikstilling, modtager du et link og en opfordring til at gennemføre de grundlæggende certificeringer i Google Ads via Google Succes Online.

Får man en anbefaling og udtalelse efter endt praktik?

Ja, efter endt praktikforløb hos LAZZAWEB vil din afdelingsleder udarbejde en udtalelse, som du kan bruge i din jobsøgning.

Må man bruge LAZZAWEB på sit CV?

Ja, du må gerne angive på dit CV, at du har været i studiepraktik hos LAZZAWEB.

Er der mulighed for job efterfølgende?

Vi har tidligere haft stor succes med at ansætte praktikanter efter afsluttet praktikperiode, da et stigende antal praktikanter har fået tilbudt job efterfølgende. Derfor kan et praktikforløb hos LAZZAWEB åbne muligheder for dig i fremtiden.

Hvor kan jeg stille spørgsmål?

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at sende en mail til kontakt@lazzaweb.dk.

Mød dine kollegaer

Mathias Teis

CSO & Partner

Min store passion er at få andre til at lykkedes med stor succes. Jeg har det overordnet strategiske ansvar, og sparrer med vores kunder.

Victor Lind

Client Manager

Jeg rådgiver vores kunder inden for vores unikke løsninger. At få andre til at lykkes giver mig et kick i hverdagen.

Lasse Knudsen

Head of PPC

Jeg arbejder proaktivt sammen med vores kunder for at skabe de bedst mulige resultater for deres online annoncering i Google Ads.

Jimmi Pedersen

Team Lead

Jeg er passioneret omkring det at arbejde med mennesker, og at kunne være med til at udvikle deres potentialer og kompetencer er en stor ære for mig. At mine kolleger ved, at de kan komme til mig med alt – både stort og småt – og stole på, at jeg vil dem det bedste, er ekstremt vigtigt for mig.

Bilal Yasin

Senior Paid Search Specialist

Jeg er meget resultatorienteret og ambitiøs, og det er jeg også på mine kunders vegne. Det er vigtigt for mig at være på vinderholdet.

Kristoffer Kjær

Senior Paid Search Specialist

Jeg er glad for at arbejde med Google Ads grundet hele sammenspillet med websites, som harmonerer perfekt med min baggrund inden for programmering.

Jacob Christensen

Paid Search Specialist

Jeg har en stor passion inden for datadrevet markedsføring. Ærligheden og den simple logik bag data tiltaler mig meget, og jeg elsker at tage de velbegrundede beslutninger, som skaber vækst for vores kunder.

Casper Jørgensen

Paid Search Specialist

Jeg er en ambitiøs og engageret Google Ads-specialist med en cand. merc. i marketing i rygsækken. Jeg brænder for digital markedsføring og er drevet af at skabe resultater for vores kunder. Derudover søger jeg altid ny viden og afprøver gerne nye tiltag i bestræbelserne for at være best-in-class.

Joachim Stenskrog

Associated Paid Search Specialist

Kombinationen af resultater, løbende optimering og forbedring samt ærligheden i den data, man arbejder med i online markedsføring, tiltaler mig helt vildt og stemmer perfekt overens med mine værdier som menneske.

Morten Paamejer Kristoffersen

Associated Paid Search Specialist

Jeg er en målrettet og resultatorienteret person, som finder egen succes i takt med en succesrig vækst hos mine kunder. Mit konkurrerende og analyserende mindset gør, at jeg finder glæde i velovervejet forarbejde, der baner vej til større resultater.

Mathias Reberholt

Paid Search Assistant

I mit arbejde hos LAZZAWEB samarbejder jeg med Bilal Yasin om at vækste vores kunder mest muligt gennem en resultatorienteret og datadrevet tilgang.

Michael Knudsen

Paid Search Assistant

Hos LAZZAWEB hjælper jeg Google Ads-holdet med at færdiggøre interne processer. Det gælder bl.a. opsætning eller justering af nye kampagner. Kvalitet er i højsædet hos LAZZAWEB, og der er rig mulighed for både personlig og faglig udvikling. Til dagligt læser jeg en kandidatgrad i Marketing på AAU.

Peter Schack

Head of SEO

I dag bruger jeg mine mere end 8 års erfaring med SEO og online marketing generelt til det, der er særligt vigtigt for mig, nemlig udvikling. Det være sig udvikling af en kundes forretning eller udvikling af medarbejderne i afdelingen.

Kathrine Eriksen

Organic Search Specialist

Til daglig arbejder jeg på at forbedre vores kunders placeringer, for at sikre vores kunder vækst. Jeg arbejder med strategilægning og eksekvering af optimeringer.

Johan Krogh-Hansen

Organic Search Specialist

Jeg tilrettelægger altid enhver SEO-strategi ud fra brugerens perspektiv. For for mig handler god SEO om at sætte brugeren i højsædet. Det kræver en helhjertet indsats, som virkelig tager brugerens behov alvorligt. Og når jeg gør det, bliver vi belønnet med placeringer, konverteringer og glade kunder.

Kasper Hedegaard

Organic Search Specialist

Jeg elsker data og at dykke ned i det, ligesom jeg elsker at skabe gode resultater for vores kunder ved hjælp af langsigtede strategier. Jeg tror på, at de langsigtede strategier er vejen frem i modsætning til de hurtige løsninger, der ikke er bæredygtige over tid. Ved at arbejde langsigtet kan man opnå vedvarende fremgang i placeringer og konverteringer.

Oliver Frøkjær

Organic Search Specialist

Jeg elsker at skabe udvikling og er en resultatorienteret person. At hjælpe andre med at forbedre sig er det, som gør SEO særligt spændende for mig.

Rasmus Jespersgaard

Organic Search Specialist

For mig handler SEO om at skabe skabe stærke brugeroplevelser via samspillet mellem content og tekniske faktorer – altid med afsæt i data. Herigennem skabes værdi for både brugere og virksomheder, hvilket giver langsigtede resultater, der kan mærkes på bundlinjen.

Daniel Krogh Andersen

Developer & Tracking Specialist

Jeg laver dybdegående SEO-analyser, tager velfunderede beslutninger og eksekverer strategier effektivt.

Andreas Larsen

Junior Developer

Hos LAZZAWEB hjælper jeg med til at optimere interne processer. Jeg er med til at udvikle værktøjer, som automatiserer arbejdsopgaver, fremhæver mønstre og hjælper kommunikationen specialist og kunde imellem. Jeg læser en kandidat i Matematik-Teknologi på Aalborg Universitet, hvor jeg bl.a. arbejder med matematisk modellering, statistik og signalbehandling.

Heidi Lund

Senior Copywriter

I arbejdet med tekster er mit mål at forene kreativitet med en analytisk tilgang. Det resulterer i sprogligt og indholdsmæssigt interessante tekster, som også rangerer højt i Googles søgeresultater. Kort fortalt elsker jeg at skrive tekster, som både er værdifulde for læseren og skaber konkrete og målbare resultater til gavn for vores kunder.

Nadja Schrøder Qvist

Copywriter

At skrive indlevende, korrekt og målrettet er både min passion og ekspertise. I mit arbejde som copywriter er det min fornemmeste opgave at få sproget til at fungere og modtagere til at reagere, hvilket jeg gør ved at kreere tekstligt indhold med små sprogperler og et drys af umami. Det resulterer i værdifulde tekster, som skaber synlighed og får vores kunder til at rangere højt i Googles søgemaskine.

Morten Boye Krogsgaard

Copywriter

Som passioneret sprognørd elsker jeg at se resultatet af mine kreative og modtagerorienterede tekster. Hos LAZZAWEB ser jeg udbyttet af mine sproglige færdigheder, idet min opgave er at skabe målbare resultater for vores kunder gennem Googles søgemaskine. Sansen for det værdifulde indhold udvikler jeg tilmed på mit studie, hvor jeg læser en kandidatgrad i International Virksomhedskommunikation i Engelsk med speciale i Markedskommunikation.

Nikolaj Bæk

CMO

Min fornemste opgave er at få plantet LAZZAWEB solidt på det danske landkort som det bedste Google-bureau i branchen. Datadrevet marketing er min passion. Derfor er det fantastisk at se, når det hårde arbejde performer godt.

Rebecca Mortensen

Marketing Assistent

Som Marketingassistent sørger jeg for at formidle LAZZAWEBs værdier og kvaliteter bedst muligt, så vores content på tværs af platforme altid performer. Det sker gennem velformulerede tekster, grafik, podcasts m.m. Min motivation for at gøre mit bedste er de synlige resultater vi ser hos de virksomheder, som vores arbejde formår at tiltrække.

Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Som leder har jeg stort fokus på, at vi skal skabe et godt arbejdsmiljø hvor vi allesammen har det sjovt, og at vi når vores mål.

Ulrik Rasmussen

Advisory board member

Mennesker, der arbejder sammen som et rigtigt team og trives med det de laver, lykkes bedre og opnår mere. Det bestræber jeg mig på at få til at ske, uanset hvilken sammenhæng jeg befinder mig i. Det at arbejde i bestyrelser giver mig inspiration både til at varetage jobbet som direktør og samarbejdet med bestyrelsen i den rolle, og inspiration og netværk til de virksomheder, som jeg investerer i. Jeg har meget stor indsigt i alle dele af det finansielle og økonomiske i at drive virksomhed, og jeg har stor erfaring med strategi og eksekvering. Disse kompetencer vil jeg gerne sætte i spil til at hjælpe andre virksomheder. Lazzaweb er en spændende virksomhed med en fortsat stor vækst, som er præget af entreprenørskab og en inspirerende go-do-attitude. Jeg er med i advisory boardet fordi Lazzaweb har et klart og værdibaseret grundlag, som bringer ordentlighed og kvalitet i markedet, samtidig med at der er fart på – den rejse vil jeg gerne være en del af og være med til at hjælpe på vej.

Morten Kristensen

Advisory board member

LAZZAWEB er et vinderhold. Det kan man mærke første gang, man møder dem. Det er en ung og meget succesfuld virksomhed, drevet af et visionært og meget sympatisk ledelsesteam. De har en klar vision for, hvordan de vil skabe en stærk kultur som fundament for deres forretning. Samtidig findes der en klar og fokuseret strategi, og de har vist, at de kan eksekvere på den. Og jeg ser frem til at støtte teamet, alt det jeg kan på den organisatoriske og ledelsesmæssige front i den videre rejse.