RLSA (Remarketing Lists for Search Ads)

17 feb 2019

RLSA: Byd effektivt mod tidligere besøgende

Alle dine kampagner kan du med fordel tilføje remarketing målgrupper til. Personer der tidligere har besøgt dit website, er mere tilbøjelige for at gennemføre en handling eller et køb. Derfor anbefaler vi at skræddersy dine bud specifikt til disse personer, når de søger på Google. En besøgende for 1 dag siden er mere værd end en for 1 år siden, derfor bør man dele disse grupper op, så man kan byde forskelligt.

Byd højere mod tidligere besøgende (observation)
Du kan tilføje dine remarketing målgrupper til dine kampagner og øge bud.

For at komme igang med dette, skal du tilføje dine målgrupper til kampagnen med målretningsindstillingen Observation. På den måde kan du ændre bud specifikt på dine målgrupper uden at det påvirker din målretning.

Du kan optimere buddene for dine eksisterende søgeord for de besøgende på dine remarketinglister. Du kan f.eks. forøge dit bud med +30% for dem, der har besøgt dit website i løbet af de seneste 30 dage.

Vi anbefaler flere målgrupper:
All Visitors der gælder 30 dage og 1-7 dage, 60 dage, 90 dage og helt hen til 540 dage.

RLSA målretning mod helt brede søgeord (målretning)
Åben op for brede søgeord med Remarketing målretning. Du kan byde på søgeord, som du normalt ikke byder på, udelukkende for de personer, der har besøgt dit website for nylig, eller som tidligere har foretaget en konvertering på dit website. Dette kan hjælpe dig med at skalere dit salg, da du nu kommer frem på søgeord du normalvis ikke vil annoncere for.

For at komme igang med dette, skal du tilføje dine målgrupper til kampagnen med målretningsindstillingen Målretning. Det gør at dine annoncer kun vises frem til de målgrupper, som du har valgt.

Det er lidt som at skyde med spredhagl, bortset fra at du rammer.

Tag vores kunde Shaping New Tomorrow som eksempel, der sælger strech bukser. Her ville vi aldrig annoncere for et bredt søgeord som bukser. Det er der flere årsager til. Først og fremmest forbrugerne vi rammer langt fra en købsproces, da man i kunderejsen med sandsynlig befinder sig i overvejelses- eller undersøgelses stadiet. Chancen for at ramme plet på hvad forbrugeren efterspørger kan være svær, da det er umuligt at spå om hvilken type bukser de leder efter. Derudover er det et meget konkurrencepræget og dyrt søgeord, der oftest domineres af større webshops med stort varesortiment som Zalando.dk, Stylepit, H&M, Asos, Boozt m.m.

Men med remarketing målretning giver det os relevans til at annoncere for søgeordet. Det har vist sig et give en yderst høj effekt. Det er kunder som allerede er i markedet for at købe bukser, og da de tidligere har besøgt Shaping New Tomorrow må vi antage at de har en interesse i brandet og produkterne fra SNT. Det har givet mange ekstra salg og omsætning, som man normalt ville have gået glip af.

Sådan ser et udsnit af kampagnen ud:

Sådan kommer du igang
Du opsætter målgrupper i Analytics under Administrator -> Målgruppedefinitioner -> Målgrupper.

Når du har opsat dine Målgrupper, skal du sikre dig at du har linket din Analytics konto sammen Google Ads. Det gør du under fanen Linkning til Google Ads.

Når dette er gjort importeres målgrupperne automatisk ind på din konto.

RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) er effektivt for alle annoncører. Dog skal du være opmærksom på at listestørrelsen på dine målgrupper skal være minimum 1.000 aktive besøgende for at kunne bruges til visning af annoncer.

Har du spørgsmål eller vil du vide mere?

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Patrik Lazzarotto

Patrik Lazzarotto

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske