Gennemgå konverterede søgetermer i Google Shopping

17 feb 2019

Tip: Skalér din omsætning med konverterede søgetermer fra Google Shopping

I søgetermsrapporten på dine Google Shopping kampagner kan du se hvilke søgninger brugeren har foretaget, når du er blevet vist frem, og de har klikket på din annonce.

Du kan skalére din kontos performance ud fra Shopping søgetermer, der har konverteret, ved at tilføje disse søgeord til dine søgekampagner.

Vi ser mange “professionelle” bureauer, der overser denne mulighed. Du kan udvide dit Google Ads setup, ved at tilføje konverterende søgetermer som søgeord til din kontos søgekampagner. Har du eksempelvis et søgeterm i Google Shopping som konverterer godt og ofte, og du ikke har dette søgeterm isoleret som søgeord som tekstannonce, kan du med fordel opsætte denne.

Gennemgå dine søgetermer
Sortér efter kolonnen Konverteringer, og tjek efter om du har alle søgetermer tilføjet som søgeord på Søgenetværket.

Har du ikke det, så har du her en fantastisk mulighed for at skalére og øge din omsætning.

Har du søgetermer, der konverterer godt i Shopping annoncer, så vil eksakt samme søgeterm med stor sandsynlighed også performe som tekstannonce i Søgenetværket. På denne måde vil du også dominere og have mere synlighed i søgeresultaterne.

Kigger du på billedet ovenover, så har søgetermen i dette eksempel skabt omsætning for 2,3 mio. Vi gennemgik denne konto, og kunne konstatere at dette søgeord aldrig har været tilføjet til Google Ads kontoen. Dette søgeord kunne have været tilføjet til Search, og skabt endnu flere salg. (en lavthængende frugt)

Et ekstra tip: Søgetermer der ikke konverterer
En anden fordel ved at gennemgå søgetermsrapporten for dine Shopping kampagner, det er at du også kan aflæse, om du har søgetermer der bruger budget som ikke konverterer. Ved at gennemgå søgetermer med denne strategi, kan du udvide din negativ liste, og dermed forbedre dine resultater ved at fokusere dit budget bedre på de søgetermer som er relevante.

Har du spørgsmål eller vil du vide mere?

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Patrik Lazzarotto

Patrik Lazzarotto

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske