Få vækstanalyse
Vores specialer. Jeres succes.

YouTube-annoncering: Grib guldet som first-mover

YouTube er lige nu en platform med et nærmest ufatteligt stort potentiale. Til trods for, at det er verdens næststørste søgemaskine, er det meget billigt at annoncere her, da det endnu kun er ganske få, der har grebet muligheden.

Med LAZZAWEBs gennemtestede og unikke framework i ryggen kan du sørge for, at dine videoer eksponeres for de helt rigtige mennesker, så de skaber hurtige og omkostningseffektive resultater. Vi er specialister i betalt annoncering på alle Googles platforme, og for at give vores kunder det optimale udbytte har vi allieret os med et professionelt videoproduktionsselskab, der assisterer med den kreative vinkling af annoncerne, så de er optimeret til at skabe salg til jeres målgruppe.

Hvor længe tør du vente med at komme i gang?

Tal med en specialist

Afspil video

3 unikke fordele ved at prioritere YouTube-annoncering

  • YouTube-annoncering er mere eller mindre råt blue ocean-potentiale for dig
  • Annoncering på andre sociale medier er blevet alt for dyre i forhold til YouTube
  • Værdien af at være first-mover på et populært medie er nærmest uvurderlig

Dine unikke muligheder i YouTube-annoncering

YouTube er en af verdens mest besøgte hjemmesider – og det er derfor også en af verdens absolut vigtigste annonceringskanaler, der bygger på Googles mange muligheder for at tilrettelægge sine kampagner meget præcist.
En salgskanal, hvor du kan være til stede før alle dine konkurrenter
YouTube Ads er lige nu en gylden mulighed for at udnytte potentialet i en marketingkanal, som ikke bliver brugt af ret mange. Derfor kan du skabe en unik forbindelse med din målgruppe der, hvor de er på jagt efter værdifuldt indhold.
Video fanger din målgruppe langt bedre end tekst
Det bør ikke komme som nogen overraskelse. Videokommunikation er vejen frem på et stadigt voksende medie, hvor modtagerens hjerne er forudindstillet til at reagere på en visuelt levende kommunikationssituation.
Høst værdien af en enormt omkostningseffektiv annonceringsplatform
I takt med at danske annoncører får øjnene op for annoncering på sociale medier, stiger prisen eksplosivt. Men ikke på YouTube – endnu. Udnyt det store potentiale, mens du stadig kan, ved at alliere dig med vores specialister.

Vi øgede Shaping New Tomorrows omsætning via YouTube med 800%

Se case-video

Det siger vores kunder

Sanzi Beauty

LAZZAWEB tænker ikke i siloer og ser Google som én samlet marketingkanal, hvor sammenspillet mellem Google Ads og SEO skaber en stærk synergi. Dét mindset var noget, som tiltalte os.
Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til alle vækstparate virksomheder.

Robert Friedrich

Sanzi Beauty

Vi måler altid samarbejdspartnere på tre mål; Rapportering, kommunikation og kvalitet af arbejde (i dette tilfælde: Hvor mange kunder giver det) - Her har LAZZAWEB scoret max.
Ligeledes er hele deres team altid smilende og imødekommende på kontoret, hvilket betyder meget for os.

Mike Vestergaard

DIGURA

Samarbejdet med LAZZAWEB har fra start været meget professionelt. Det er tydeligt at mærke, de virkelig brænder for det, de laver. Vi anvender LAZZAWEB til både SEO og ADS.  LAZZAWEB er meget proaktive i forhold til at øge konverteringsraten. Samtidig har vi fået leveret nogle fantastiske tekster, der virkelig matcher vores produkt.

Camilla Breuner

Skallerup Seaside Resort

Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til andre, grundet det her meget proaktive arbejde vi har oplevet. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes.

Christian Aachmann

Shaping New Tomorrow

98 % af kunderne vil anbefale LAZZAWEB til deres bekendte og forretningsforbindelser
94 % af kunderne vurderer os proaktive i et samarbejde

Mød dine specialister i Youtube-annoncering

Tal med en specialist

Lasse Knudsen

Head of PPC

Jeg arbejder proaktivt sammen med vores kunder for at skabe de bedst mulige resultater for deres online annoncering i Google Ads.

Bilal Yasin

Senior Paid Search Specialist

Jeg er meget resultatorienteret og ambitiøs, og det er jeg også på mine kunders vegne. Det er vigtigt for mig at være på vinderholdet.

Kristoffer Kjær

Senior Paid Search Specialist

Jeg er glad for at arbejde med Google Ads grundet hele sammenspillet med websites, som harmonerer perfekt med min baggrund inden for programmering.

Jacob Christensen

Paid Search Specialist

Jeg har en stor passion inden for datadrevet markedsføring. Ærligheden og den simple logik bag data tiltaler mig meget, og jeg elsker at tage de velbegrundede beslutninger, som skaber vækst for vores kunder.

Casper Jørgensen

Paid Search Specialist

Jeg er en ambitiøs og engageret Google Ads-specialist med en cand. merc. i marketing i rygsækken. Jeg brænder for digital markedsføring og er drevet af at skabe resultater for vores kunder. Derudover søger jeg altid ny viden og afprøver gerne nye tiltag i bestræbelserne for at være best-in-class.

Joachim Stenskrog

Associated Paid Search Specialist

Kombinationen af resultater, løbende optimering og forbedring samt ærligheden i den data, man arbejder med i online markedsføring, tiltaler mig helt vildt og stemmer perfekt overens med mine værdier som menneske.

Mathias Reberholt

Paid Search Assistant

I mit arbejde hos LAZZAWEB samarbejder jeg med Bilal Yasin om at vækste vores kunder mest muligt gennem en resultatorienteret og datadrevet tilgang.

Michael Knudsen

Paid Search Assistant

Hos LAZZAWEB hjælper jeg Google Ads-holdet med at færdiggøre interne processer. Det gælder bl.a. opsætning eller justering af nye annoncekonti/kampagner. Kvalitet og ordentlighed er i højsædet hos LAZZAWEB, og der er rig mulighed for både personlig og faglig udvikling – hvilket ræsonnerer perfekt med mine ambitioner. Til dagligt læser jeg en kandidatgrad i Marketing på Aalborg Universitet.

Hvorfor vælge LAZZAWEB, når drejer sig om YouTube?

Vi er ikke dine gennemsnitlige generalister med et ben i hver af de digitale annonceringsdiscipliner. Vi er et team, der er dedikeret til at være de førende inden for de services, der udbydes af Google. Det fordrer naturligvis også, at vi har en indgående viden om mulighederne, faldgruberne og tendenserne inden for annoncering på YouTube-platformen, som ejes af Google og er baseret på nogle af de samme mekanismer, der bygger bro mellem brugerens search intent og relevante produkter fra din virksomhed.

Den viden får vi ved at være i kontinuerlig dialog med Googles hovedkontor i Dublin. Her får vi den nødvendige insiderviden, der gør os i stand til at hjælpe vores kunder med at få mest ud af deres annoncekroner på YouTube.

Vi har ikke en vision om at være de største – men vi bestræber os på at være de bedste i branchen. Det kræver, at vi hænger på. Og det kræver vores ufravigelige fokus på et område, der konstant er i eksplosiv udvikling. Gennem vores specialeområde, der er drevet af vores specialisters interesse og passion for kommerciel profitoptimering af tilgængeligt data, er det dog muligt for os.

Vær på forkant med udviklingen med YouTube Ads

I forhold til annoncering på YouTube var begyndelsen præget af top funnel-kampagner. Her blev annonceringspotentialet primært brugt til at skabe brand awareness for nogle af de store virksomheder, som havde valgt at undersøge effekten af YouTube-reklamer. Inden for det seneste stykke tid er det dog gået op for mange, at der er et uhyre stort potentiale i at annoncere på YouTube, hvor det i dag også bruges til mid og bottom funnel-kampagner, som et effektivt redskab til at lukke et salg gennem eksempelvis remarketing eller YouTube Shopping. Her kan du blive præsenteret for de produkter, du eksempelvis har haft lagt i kurven hos en e-commerce uden at færdiggøre købet.

Derfor er det i dag et værdifuldt værktøj til at arbejde meget tæt på forbrugerens eksplicitte ønsker og behov. En interessant samling af annonceformat, der er designet til udelukkende at operere på YouTube, hvor folk er opsøgende og har unikke søgeintentioner, der kan kobles med værdifuldt data, som skaber salg, interesse og udbredelse af brand awareness.

Derfor vil vi gerne invitere dig til en snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning via vores specialiserede tilgang til at arbejde med datadrevet annoncering på YouTube. Et gennemtestet annoncerings-framework, der blandt andet bygger på det højeste niveau af specialisering og machine learning.

En ny verden af modtagerorienterede muligheder

Når vi taler om annoncering på YouTube, er der en bred vifte af muligheder inden for det spektrum, som har hvert sit sæt af unikke fordele. Det er svært at forestille sig, at du ikke allerede har set reklamer på YouTube selv i forskellige former. Her findes blandt andet annoncetyperne, der i Googles terminologi kaldet instream-annoncer, som er en online pendant til de reklamer, du kender fra flow-TV. Her kan du vælge annoncetyper, som kan springes over efter få sekunder eller definere, at videoen skal ses til ende, for at du får adgang til det indhold, du gerne vil frem til som bruger.

Der findes også overlejrede annonceformater eller grafiske overlejringsannoncer, som trækker på det visuelle udtryk og virkemidler fra bannerannoncer. Derudover findes der bumperannoncer, outstream-annoncer, mastheads, Video Discovery-annoncer og leadformularer, som gør det muligt at præsentere forbrugeren for videocontent, grafik eller litterært forankrede annoncer. 

Valg af annoncetype afhænger blandt andet af dit kampagnemål. Det er netop noget af det, som vi kan hjælpe dig med at få sat op på den måde, der giver størst værdi for din forretning. Så tag fat i os, hvis du kunne tænke dig at høre vores begrundede bud på, hvad der vil give mest mening for din forretning, i forhold til hvad du gerne vil opnå med din YouTube-annoncering, og hvem de brugere, du gerne vil henvende dig til, er.

Hvad koster reklamer på YouTube?

Afhængig af den annoncetype du vælger findes der forskellige priser på YouTube-annoncering. For eksempel er nogle annoncer baseret på det såkaldte vCPM, hvor du betaler en given pris for 1000 synlige eksponeringer af din annonce, som varer længere end to sekunder. Andre annonceformater – for eksempel mastheads – er baseret på CPD-debitering (Cost Per Day.)

I hele optimeringsprocessen, hvor blandt andet budgivning er en væsentlig faktor, er det en enormt stor fordel, hvis du har kendskab til Google Ads. Google Ads er også platformen hvorfra YouTube-annoncering styres og optimeres. Og det er her, hvor en Google Ads-specialist vil have et kæmpe forspring og de bedste forudsætninger for at det bedste ud af dit markedsføringsbudget på YouTube. 

Det er grunden til, vi er i stand til at hjælpe dig. Vores team af Google Ads-specialister har den knowhow og den ekspertise, der skal til for at opnå de bedste resultater. Både hvad Google Ads-fundamentet angår og vores faste greb om den udvikling, der sker inden for annoncering på YouTube lige nu – og som vil udvikle sig markant allerede inden for den nærmeste fremtid.

Få en dedikeret sparringspartner med speciale i YouTube-annoncering

Ligesom vi som dedikeret Google-bureau har haft den store fornøjelse af at skabe markante vækstrejser via Google Ads, har vi også mulighed for at hjælpe dig med at tage din virksomheds markedsføring på YouTube til helt nye højder.

Vores specialister er altid klar til at tale med dig om mulighederne for YouTube-annoncering, som tager udgangspunkt i dig og din virksomhed. Nøglen til de bedste resultater er nemlig at kende til de muligheder, der passer til din virksomheds kerneprodukt eller service. Derfor vil vi opfordre dig til at kontakte os uforpligtende, hvis du har interesse i at høre om de specifikke muligheder og udfordringer, der kan være på YouTube-platformen for jeres vedkommende.  

Vi glæder os til at dykke ned i din virksomhed og se, hvor stort potentialet er for dig.

cross