YouTube er lige nu en platform med et nærmest ufatteligt stort potentiale. Til trods for, at det er verdens næststørste søgemaskine, er det meget billigt at annoncere her, da det endnu kun er ganske få, der har grebet muligheden.
Med LAZZAWEBs gennemtestede og unikke framework i ryggen kan du sørge for, at dine videoer eksponeres for de helt rigtige mennesker, så de skaber hurtige og omkostningseffektive resultater. Vi er specialister i betalt annoncering på alle Googles platforme, og for at give vores kunder det optimale udbytte har vi allieret os med et professionelt videoproduktionsselskab, der assisterer med den kreative vinkling af annoncerne, så de er optimeret til at skabe salg til jeres målgruppe.
Grib chancen før konkurrenterne!
Vi er ikke dine gennemsnitlige generalister med et ben i hver af de digitale annonceringsdiscipliner. Vi er et team, der er dedikeret til at være de førende inden for de services, der udbydes af Google. Det fordrer naturligvis også, at vi har en indgående viden om mulighederne, faldgruberne og tendenserne inden for videoannoncering på YouTube-platformen, som ejes af Google og er baseret på nogle af de samme mekanismer, der bygger bro mellem brugerens search intent og relevante produkter fra din virksomhed.
Den viden får vi ved at være i kontinuerlig dialog med Googles hovedkontor i Dublin. Her får vi den nødvendige insiderviden, der gør os i stand til at hjælpe vores kunder med at få mest ud af deres annoncekroner på YouTube.
Vi har ikke en vision om at være de største – men vi bestræber os på at være de bedste i branchen. Det kræver, at vi hænger på. Og det kræver vores ufravigelige fokus på et område, der konstant er i eksplosiv udvikling. Gennem vores specialeområde, der er drevet af vores specialisters interesse og passion for kommerciel profitoptimering af tilgængeligt data, er det dog muligt for os.
I forhold til videoannoncering på YouTube var begyndelsen præget af top funnel-kampagner. Her blev annonceringspotentialet primært brugt til at skabe brand awareness for nogle af de store virksomheder, som havde valgt at undersøge effekten af YouTube-reklamer. Inden for det seneste stykke tid er det dog gået op for mange, at der er et uhyre stort potentiale i at annoncere på YouTube, hvor det i dag også bruges til mid og bottom funnel-kampagner, som et effektivt redskab til at lukke et salg gennem eksempelvis remarketing eller YouTube Shopping. Her kan du blive præsenteret for de produkter, du eksempelvis har haft lagt i kurven hos en e-commerce uden at færdiggøre købet.
Derfor er det i dag et værdifuldt værktøj til at arbejde meget tæt på forbrugerens eksplicitte ønsker og behov. En interessant samling af annonceformat, der er designet til udelukkende at operere på YouTube, hvor folk er opsøgende og har unikke søgeintentioner, der kan kobles med værdifuldt data, som skaber salg, interesse og udbredelse af brand awareness.
Derfor vil vi gerne invitere jer til en snak om, hvad vi kan gøre for jer og jeres forretning via vores specialiserede tilgang til at arbejde med datadrevet annoncering på YouTube. Et gennemtestet annoncerings-framework, der blandt andet bygger på det højeste niveau af specialisering og machine learning.
Når vi taler om videoannoncering på YouTube, er der en bred vifte af muligheder inden for det spektrum, som har hvert sit sæt af unikke fordele. Det er svært at forestille sig, at du ikke allerede har set reklamer på YouTube selv i forskellige former. Her findes blandt andet annoncetyperne, der i Googles terminologi kaldes instream-annoncer, som er en online pendant til de reklamer, du kender fra flow-TV. Her kan du vælge annoncetyper, som kan springes over efter få sekunder eller definere, at videoen skal ses til ende, for at du får adgang til det indhold, du gerne vil frem til som bruger.
Der findes også overlejrede annonceformater eller grafiske overlejringsannoncer, som trækker på det visuelle udtryk og virkemidler fra bannerannoncer. Derudover findes der bumperannoncer, outstream-annoncer, mastheads, Video Discovery-annoncer og leadformularer, som gør det muligt at præsentere forbrugeren for videocontent, grafik eller litterært forankrede annoncer.
Valg af annoncetype afhænger blandt andet af dit kampagnemål. Det er netop noget af det, som vi kan hjælpe dig med at få sat op på den måde, der giver størst værdi for din forretning. Så tag fat i os, hvis du kunne tænke dig at høre vores begrundede bud på, hvad der vil give mest mening for din forretning, i forhold til hvad du gerne vil opnå med din YouTube-markedsføring, og hvem de brugere, du gerne vil henvende dig til, er.
Afhængig af den annoncetype, du vælger findes der forskellige priser på YouTube-annoncering. For eksempel er nogle annoncer baseret på det såkaldte vCPM, hvor du betaler en given pris for 1000 synlige eksponeringer af din annonce, som varer længere end to sekunder. Andre annonceformater – for eksempel mastheads – er baseret på CPD-debitering (Cost Per Day.)
I hele optimeringsprocessen, hvor blandt andet budgivning er en væsentlig faktor, er det en enormt stor fordel, hvis du har kendskab til Google Ads. Google Ads er også platformen hvorfra YouTube-markedsføring styres og optimeres. Og det er her, hvor en Google Ads-specialist vil have et kæmpe forspring og de bedste forudsætninger for at det bedste ud af jeres markedsføringsbudget på YouTube.
Det er grunden til, vi er i stand til at hjælpe jer. Vores team af Google Ads-specialister har den knowhow og den ekspertise, der skal til for at opnå de bedste resultater. Både hvad Google Ads-fundamentet angår og vores faste greb om den udvikling, der sker inden for markedsføring på YouTube lige nu – og som vil udvikle sig markant allerede inden for den nærmeste fremtid.
Ligesom vi som dedikeret Google-bureau har haft den store fornøjelse af at skabe markante vækstrejser via Google Ads, har vi også mulighed for at hjælpe jer med at tage jeres virksomheds markedsføring på YouTube til helt nye højder.
Vores specialister er altid klar til at tale med jer om mulighederne for YouTube-annoncering, som tager udgangspunkt i jer og jeres virksomhed. Nøglen til de bedste resultater er nemlig at kende til de muligheder, der passer til jeres virksomheds kerneprodukt eller service. Derfor vil vi opfordre jer til at kontakte os uforpligtende, hvis I har interesse i at høre om de specifikke muligheder og udfordringer, der kan være på YouTube-platformen for jeres vedkommende.
Vil du læse mere så tjek vores artikel om YouTube annoncer.
Vi glæder os til at dykke ned i jeres virksomhed og se, hvor stort potentialet er for jer.