Google Ads: Google AdWords bliver til Google Ads

27 jun 2018

Google AdWords skifter navn til Google Ads

Google lancerer nyt navn og nyt format af Google Adwords, som nu fremover hedder Google Ads.

Google Ads
Google Ads

 

Det lyder enkelt, og det er også hele meningen med navneskiftet. Det skal blive endnu mere simpelt at annoncere på Google og komme frem i relevante søgninger.

Adwords tog sin begyndelse helt tilbage i 2000, og med 18 år på bagen har et navneskift, og formatændringer set dagens lys. Der har dog været mange ændringer af AdWords gennem årenes løb, som har været med til at forbedre både interface men bestemt også funktionerne.

En af grundene til navneskiftet har været de associationer, som ligger i selve navnet AdWords, som får mange til at tro, at der kun er fokus på tekst. Men Googles mange ændringer og forbedringer gennem tiden har betydet, at AdWords ikke længere udelukkende kun har fokus på tekstannoncer, som det var i AdWords spæde start. Googles opkøb af YouTube har blandt andet også betydet, at annoncører kan bruge video-annoncer på videoportalen til at nå ud til potentielle kunder.

Også Googles Displaynetværk, hvor annoncører bruger videoer og billeder til at nå ud til kunder, bliver styret via AdWords. Det samme gælder annoncer på Google Maps og andre af Googles services og partnere, og da der heller ikke er fokus på tekst i disse annoncer, giver det god mening med et skift til Google Ads. Ved at fjerne “Words”, fjerner man også fokus på tekst og undgår misforståelser af alle AdWords mange funktioner.

Navneskiftet repræsenterer dermed alle Googles mange muligheder for annoncering og samler dem alle under navnet Google Ads.

Vi kommer til at se Googles nye ændringer henover den næste måned, og det bliver spændende at følge.

Har du brug for hjælp til Google Ads?

Kontakt mig herunder og jeg hjælper dig.

Patrik Lazzarotto

Patrik Lazzarotto

5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske