
Med en revideret kampagnestruktur og fokus på profit bidding sikrer vi en skalerbar og profitabel Google Ads-indsats for Den Sidste Flaske.


Den Sidste Flaske er en dansk virksomhed, hvis mål er at sælge vin i øjenhøjde til folket. De har i dag flere end 500 forskellige vine i deres sortiment, over 1 million flasker på lager og et stort fællesskab af glade vinelskere.
De blev kunde hos LAZZAWEB, da de stod overfor udfordringen med at skulle skalere deres Google Ads-indsats i en branche, hvor der er høj konkurrence og lave avancer.

For at skabe profitable resultater for Den Sidste Flaske startede vi med at optimere deres Google Shopping-kampagner. Først og fremmest udelukkede vi brand-relaterede søgninger, så kampagnerne udelukkende fokuserede på generiske resultater, hvorefter kampagnerne blev opdelt i bedst performende kategorier for at skabe en solid struktur. Da der var tilstrækkelig data at arbejde med, gik vi også skridtet videre og opdelte kampagnerne yderligere baseret på deres bedst sælgende vine og smagskasser, hvilket gav bedre indsigt i, hvor annoncekronerne bedst blev brugt
På Google Search-siden var der behov for et omfattende oprydnings- og konsolideringsarbejde. Her samlede vi alle vintyper, såsom rød, hvid og rosé, i deres egne dedikerede kampagner, så de ikke længere var spredt ud over forskellige kampagner. Et hurtigt kig i deres søgetermsrapport afslørede også, at mange af deres kunder aktivt søgte efter specifikke vinnavne, hvorefter vi oprettede en DSA-kampagne, som var tilknyttet et feed med produktnavne, for at ramme disse målrettede søgninger.

Book en sparring, når det passer dig på nedenstående link.