Få vækstanalyse
← Tilbage til cases

Waiteer har oplevet en eksplosiv stigning på 359 % i antallet af nye besøgende

Se case-video

Introduktion

Danskejede Waiteer tager kampen op mod mastodonterne. Waiteer er gået målrettet efter at finde de lokale favoritter, så de madglade kunder har flere valg samlet ét sted. Det er mad fra byens bedste spisesteder, som kunderne kan få leveret lige til døren. Men det er ikke kun Waiteers mission at bringe lækker takeaway til deres kunders dør.

Waiteer kontaktede LAZZAWEB, da de ifølge direktøren havde et lidt skrabet Google Ads-setup. Grundet deres ambitiøse mål skulle de finde en samarbejdspartner, der kunne hjælpe dem på vej. Vi har nu hjulpet Waiteer med at skabe vækst via Google Ads og indtage 10 forskellige lokationer på under et år.

Vækst i antal brugere og markant fald i CPA

I løbet af samarbejdet med LAZZAWEB har Waiteer oplevet en eksplosiv vækst i antallet af nye brugere på deres website.

Derudover har der været fokus på at minimere CPA, hvilket har medført, at Waiteers CPA nu er mere end halveret siden samarbejdets begyndelse.

Resultaterne præsterer i dag en 70 % forbedring af CPA, siden vi overtog kontoen.

70 %
forbedring af CPA
2100 %
stigning i antal konverteringer
359 %
vækst i antal nye besøgende
+10000
månedlige besøgende gennem Google Ads
Hos LAZZAWEB fik vi en god, langsigtet strategi og en samarbejdspartner, som rent faktisk kigger ind i det marked, vi befinder os på.
Søren
Direktør, Waiteer

Uddybelse

Waiteer valgte LAZZAWEB som samarbejdspartner, fordi de søgte en partner, der er troværdig, holder hvad de lover og er resultatorienterede. Waiteer valgte til at begynde med at køre markedsføring in-house, men i takt med væksten og et større spend blev det nødvendigt med specialiserede folk med stor erfaring inden for online marketing. De så derfor en fordel ved at lade LAZZAWEB om arbejdet og sparede både tid og ressourcer.

Waiteer er på en klar mission. De vil udfordre markedet og skubbe til de mange store spillere, som allerede er godt etableret i dag. De har en klar vision om at skabe et produkt, som er 100 % danskejet og danskproduceret. Et produkt, hvor man virkelig lytter til kunderne og restauranterne, og hvor prisen er fair.

Vi har hjulpet Waiteer med at skabe vækst og indtage 10 forskellige lokationer på under et år.

Trods den meget ambitiøse plan og kraftige skalering til nye byer, så har det tætte samarbejde stadigvæk formået at skabe resultater, samtidig med der har været stor fokus på at indtage mange lokationer på én gang.

 

Resultater og strategi 

Først og fremmest overtog vi et setup, som ikke levede op til vores standarder hos LAZZAWEB. Vi identificerede derfor hurtigt en række muligheder for, hvordan vi kunne opnå en større synlighed for Waiteer på Google og få mere ud af deres marketingbudget.

Vi igangsatte en større teknisk analyse af deres nuværende setup og fandt ud af, hvilke faktorer der skulle ændres og optimeres. Mens Waiteer skalerede til nye byer, havde vi et klart mål om at mindske deres pris pr. konvertering. Waiteer fik derefter præsenteret en langsigtet og unik handlingsplan over samarbejdets forløb, og med os som samarbejdspartner fik de en ressource, som går i dybden med det konkurrenceprægede marked, Waiteer befinder sig på.

Vi har opsat planen i en marketingfunnel for at synliggøre, hvilke annonceformater LAZZAWEB benytter i Waiteers setup. I upper funnel er fokus  YouTube og Google Display for at sprede kendskabet til Waiteer hos forbrugerne. YouTube anvendes fortsat i mid funnel. Men her kommer Search til for at vække de interesserede brugeres interesse. I lower funnel befinder Search sig fortsat, men her gøres der også brug af retargeting for at indfange de brugere, der tidligere i processen har vist interesse i Waiteer.

Et af vores fokusområder var, at vi mente, at Waiteer betalte alt for meget for sine konverteringer. Annonceringen skulle altså arbejde mod et fald i CPA.

LAZZAWEB havde blandt andet et indsatsområde på lokale kampagner, så annonceringen var fokuseret ud fra eksempelvis specifikke restauranter eller lokationer. Her blev der foretaget differentieret budgivning på tværs af byerne. Det er både for at forblive top of mind, men også for en højere profit i forhold til byernes individuelle kendskabsgrad. På kampagnerne er der foretaget fokuserede budjusteringer ud fra blandt andet dage, timer og enheder.

Derudover har LAZZAWEB kørt branding-kampagner for at være top of mind på det meget konkurrenceprægede marked.

Hvad er CPA?

70 %
forbedring af CPA
2100 %
stigning i antal konverteringer
359 %
vækst i antal nye besøgende
+10000
månedlige besøgende gennem Google Ads

Vil du høre, hvad vi kan gøre for jer?

Tal med en specialist