I marketing og reklame defineres en “impression” ofte som “et synligt billede af en annonce”. En “impression” er derfor et indtryk, der er lavet af en annonce – det vil sige, hvor mange gange annoncen vises for en bruger. Jo flere impressions, desto større er sandsynligheden for, at brugeren rent faktisk vil se og/eller klikke på annoncen. Det er altså ikke nok, at annoncen bare vises på en hjemmeside – hvis brugeren ikke lægger mærke til den, har annoncøren spildt sine penge. Derfor er det vigtigt, at annoncerne er så indbydende og interessante, at brugerne ikke kan lade være med at lægge mærke til dem.
Impressions bruges normalt til at måle annonceeffektivitet. Dette kan gøres ved at sammenligne antallet af gange, en annonce vises, og antallet af klik, den får. Impressions kan også bruges til at måle effektiviteten af en hjemmeside eller en bestemt side på en hjemmeside.
Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.