Tilbage til marketingordbogen
Hvad er:

Facebook-pixel

Facebook-pixel er en lille kode, der er tilknyttet din Facebook-konto. Når du opretter en Facebook-annonce, kan du vælge at knytte en pixel til annoncen. På den måde kan Facebook måle, hvor mange der klikker på annoncen, og hvor mange der udfører det handling, du ønsker at måle på (f.eks. køb af et produkt). Facebook-pixelen gør det muligt for dig at se, hvor effektiv din Facebook-annonce er, og om den giver den ønskede effekt.

Læsetid: 2 min.

Facebook-pixel definition

Facebook-pixel’en er en lille blå knap, der sættes ind i koden på ethvert websted. Når en bruger klikker på denne knap, sendes der en besked til Facebook, der bekræfter, at brugeren har besøgt webstedet. Facebook-pixel’en giver os mulighed for at spore, hvilke brugere der besøger vores websted, og hvilke sider de besøger. Dette giver os værdifuld information, som vi kan bruge til at forbedre vores websted og til at målrette vores annoncer til dem, der er mest interesserede i vores produkter og tjenester.

Hvordan bruges Facebook-pixel?

Facebook-pixel er et værktøj, som du kan bruge til at måle, opsøge og forbedre din annoncering på Facebook. Facebook-pixel giver dig mulighed for at følge handlinger, folk tager på din hjemmeside efter at have set eller klikket på en Facebook-annonce. Når du opsætter Facebook-pixel på din hjemmeside, skal du have en advertising-konto på Facebook for at få adgang til pixel-koden. Når du har fået fat i koden, kan du indsætte den på alle sider af din hjemmeside. Facebook-pixel vil derefter registrere besøgende på din hjemmeside, og du kan se oplysninger om disse besøgende i din Facebook-konto.

Facebook-pixel giver dig mulighed for at se, hvor mange der klikker på din annonce, hvor mange der kommer ind på din hjemmeside, og hvor mange der udfører en bestemt handling på din hjemmeside (f.eks. køber et produkt). Facebook-pixel giver dig også mulighed for at opsøge og målrette annoncer til folk, der allerede har vist interesse for dit produkt eller din hjemmeside. Facebook-pixel er et nyttigt værktøj for virksomheder og annoncører, der ønsker at forbedre deres annoncer på Facebook.

Hvorfor er Facebook-pixel vigtigt?

Facebook-pixel er meget vigtigt fordi det giver virksomheder mulighed for at spore konverteringer fra deres Facebook-annoncer. Dette gør det muligt for virksomhederne at se, hvilke annoncer der fungerer bedst, og hvilke der ikke gør det så godt. Dette gør det nemmere for virksomhederne at tilpasse og målrette deres annoncer for at få mest muligt ud af deres investering.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Kontakt os
+1000
Vækstcases