OS Frisørartikler forhandler et stort udvalg af profesionelle frisørartikler og hårpleje og lægger stor vægt på kvalitet og effektivitet.
OS Frisørartikler havde et ønske om at vækste online på deres webshop og opnå en større omsætning af deres annoncekroner. Det var derfor vigtigt for dem at finde et bureau, der havde samme store ambitioner om at gøre OS Frisørartikler til de største og bedste på markedet.
Siden vi overtog OS Frisørartiklers Ads-konto, er omsætningen herfra steget med 128 %.
Det har medført, at Ads-omsætningen er gået fra at stå for 38 % til 51 % af den samlede omsætning.
Derudover opnår OS Frisørartikler nu langt flere månedlige konverteringer og har skaleret til et nyt marked.
OS Frisørartikler kom til LAZZAWEB med den udfordring, at deres Google Ads-konto ikke genererede nok omsætning i forhold til deres brugte annoncekroner. I en konkurrencepræget branche var synlighed derfor altafgørende for kunden, som har været mere end tilfreds med LAZZAWEBs høje standard.
Samarbejdet med LAZZAWEB har medført mere end en fordobling af omsætningen fra Google Ads siden samarbejdets begyndelse. Det er tilfældet, da omsætningen i perioden er steget med 128 %, siden vi overtog OS Frisørartiklers Ads-konto.
Den stigende omsætning fra Google Ads har medført, at omsætningen herfra er gået fra at udgøre 38 % til hele 51 % af OS Frisørartiklers samlede omsætning. LAZZAWEB er altså med til at generere over halvdelen af OS Frisørartiklers samlede omsætning.
Stigningen fra annonceringen har ligeledes medført, at antallet af konverteringer er gået fra et gennemsnit på 227 månedlige konverteringer til at have et gennemsnit på 494 månedlige konverteringer.
OS Frisørartikler har derfor valgt at skalere til et nyt marked. Indtrædelsen på det svenske marked har LAZZAWEB naturligvis også hjulpet med.
I arbejdet har LAZZAWEB haft fokus på at oprette generiske kampagner. Desuden har der været fokus på høj eksponering ved tilføjelse af nye brands og produkttyper. Ud fra det data, der er indhentet over samarbejdsperioden, har OS Frisørartikler oplevet succes bl.a. gennem Google Smart Shopping. Desuden har LAZZAWEB øget performance på søgeannoncer blandt andet ved at optimere ud fra specifikke dage, tidspunkter og enheder for at få den størst mulige gevinst fra deres annoncekroner
Det har især været relevant, da 70 % af den samlede omsætning kommer ind gennem smartphones. LAZZAWEB har derfor haft fokus på netop den enhed, så annoncerne vises, der hvor målgruppen befinder sig. Udover smartphones kommer 24 % af omsætningen fra computer, mens de resterende 6 % er fra tablets.
OS Frisørartikler kom som tidligere nævnt til LAZZAWEB med et ønske om at få mere ud af deres annoncekroner. Via deres annoncering er ROAS steget med 31 % siden samarbejdets begyndelse. De får altså nu 31 % mere ud af deres annoncekroner gennem Google Ads.