Vuffeli giver dig en skræddersyet foderplan til din hund. Bag Vuffeli er dyrlæger og ernæringseksperter, så din hund får den helt rigtige kost.
Vuffeli søgte en samarbejdspartner, der var lige så ambitiøse som dem selv, og en samarbejdspartner, som troede på, at der kunne skabes et nyt stort brand inden for hundefoder. Det har medført et tæt samarbejde med ærlig kommunikation mellem LAZZAWEB og Vuffeli, som havde store ambitioner og et ønske om markant vækst og synlighed.
Godt content har banet vejen for Vuffelis SEO-strategi. Vi har hjulpet med vejledning til, hvordan Vuffeli opsætter og skriver artikler, så de får mest ud af deres contents SEO-mæssige værdi. De har skabt et indholdsunivers, hvor de deler deres faglige og tekniske viden om hunde. Samarbejdet har blandt andet medført mere end 200 keywords til Featured Snippets på Google.
Med godt indhold og den nødvendige baggrundsviden om Googles søgemaskine får Vuffeli nu mere end 10.000 daglige eksponeringer – og derfor har samarbejdet mellem Vuffeli og LAZZAWEB været et perfekt match.
Strategien var klar fra start: En gennemgående content-strategi.
Med udgangspunkt i en dybtgående søgeordsanalyse valgte LAZZAWEB i samarbejde med Vuffeli hvilke søgeord, der skulle sættes fokus på. Med deres unikke viden om forretningen og vores indsamlede data var vi sikre på vores strategi.
Grundlaget for resultaterne er baseret på god dialog og et stærkt samarbejde. For Vuffeli er Google en vigtig kanal, fordi man som hundeejer tit oplever udfordringer, som man med det samme har lyst til at google og slå op. Der opstår hele tiden spørgsmål, og derfor er det en vigtig kanal for Vuffeli at være til stede på. De ønsker at levere den viden, der sikrer, at folk får et korrekt svar af høj kvalitet.
Vuffeli har i samarbejde med LAZZAWEB opbygget et stort og dybtgående indholdsunivers, der har dannet fundamentet for den store forøgelse af trafik fra Google. Det content bliver både brugt internt og eksternt i form af vejledning i kundeservice, e-mails og lignende.
Solidt SEO-arbejde baseret på:
Indholdsuniverset har dannet grundlaget for flere af LAZZAWEBs SEO-tiltag. Det er blandt andet tilfældet, da der er foretaget en migrering af deres blog til et subdomæne (blog.vuffeli.dk). Når indhold flyttes i så stort et omfang, er det vigtigt at gennemføre en redirect mapping for at sikre, at den organiske trafik varer ved efter flytningen til den nye blog. Ved at foretage redirect mapping bevarer man altså på bedst mulig vis den ranking, man ofte har brugt en længerevarende periode på at opbygge i Google.
Alt det nye indhold har desuden medført adskillige nye landing pages og undersider, som vi har forbundet med topic clustering for at skabe sammenhæng mellem sidernes indhold på Google.
Til venstre ses udviklingen i de organiske søgeord med placeringer 1-10 i Googles søgeresultater. Vuffeli er gået fra ikke at have nogle top 10-placeringer til nu at have ca. 150 i top 3 samt knap 400 inden for top 10.
Til højre ses udviklingen i den organiske trafik, som er gået fra næsten ikke at have nogle besøgende fra de organiske søgeresultater til at have over 3000 månedlige brugere derigennem. Udover de brugere, der klikker sig ind, er antallet af eksponeringer i søgeresultaterne også steget drastisk. Tidligere havde Vuffeli ingen resultater på første side. LAZZAWEBs content-strategi har medført, at Vuffeli har fået godt over 10.000 daglige eksponeringer.
Vi har undersøgt top 1000 non-brand keywords fra Google Search Console sorteret ud fra de keywords, der skaber flest klik. Vi har efterfølgende undersøgt, om der på disse keywords findes en Featured Snippet. Det gør der på 574 af dem.
Af de 574 Featured Snippets, der fremkommer på søgeordene, er Vuffeli meget dominerende. Det ses, da Vuffeli ejer 237 af de viste Featured Snippets, svarende til 42 %.
Hvis du er interesseret i andre vækstcases så kan du se mere på løvens hule virksomheder