Få dominans på Google
← Tilbage til cases

Lykke by Lykkes indtjening steg med 266 % ved hjælp af profitabel Google Ads-strategi

Se case-video

Introduktion

Lykke by Lykke er et stort online modeunivers, der repræsenterer alle tidens trends og tendenser, med base i Nørresundby. Vi samarbejder med Lykke by Lykke med henblik på at øge deres synlighed, omsætning og indtjening gennem Google Ads og SEO.

Lykke by Lykke var på udkig efter en samarbejdspartner, der kunne hjælpe dem til kraftig vækst og gøre dem til en dominerende spiller på Google.

Finalist som verdens stærkeste case

Casen med Lykke by Lykke har vist sig at være så stærk, at vi har indsendt den til European Search Awards og Global Search Awards i kategorien “Best Use of Search – Retail/Ecommerce (PPC) Large”. Det resulterede i en nominering og en plads som finalist blandt de 10 stærkeste cases i Europa samt de 13 stærkeste cases i verden.

Lykke by Lykkes stærke resultater er opnået ved hjælp af en brancheførende Google Ads-strategi, der har skabt flere millioner kr. i indtjening – nemlig en stigning på 266 %.

 

+266%
Stigning i dækningsbidrag
+73%
Stigning i omsætning via Google Ads
+63%
Flere kliks
+ 85%
Flere køb
Med LAZZAWEBs ekspertise i arbejdet med profitoptimering, har vi via Google Ads opnået en klar vækst i dækningsbidrag, som vi blandt andet har geninvesteret i nye produkter, brands og kollektioner.
Lasse Madsen
E-commerce Manager, Lykke by Lykke

Uddybelse European Search Awards 2022 finalist Global-Search-Awards-2022-Finalist-Badge

Lykke by Lykke kom til os med en udfordring: De havde svært ved at få et overblik over deres indtjening og omkostninger. De har aldrig haft problemer med at generere overskud, men på grund af en lang række variable omkostninger såsom kostpriser, fragt, ad spend og emballage var det ikke gennemsigtigt nok, hvor overskuddet præcist kom fra, og hvor der kunne optimeres.

Udfordringen fandt vi i deres Google Search- og Google Shopping-kampagner. ROAS var rigtig tilfredsstillende, og det samme var omsætningen, men den manglende gennemsigtighed gjorde det svært at beregne, hvor mange penge Lykke by Lykke reelt fik i indtjening, når de variable omkostninger blev trukket fra. Af netop denne grund blev det svært at vælge den rigtige strategi, samt at justere og optimere for at opnå de bedst mulige resultater.

En datadrevet tilgang

38% af omsætningen kommer fra Google Ads

For at hjælpe Lykke by Lykke anvendte vi det digitale værktøj ProfitMetrics. Herigennem kunne vi få mere gennemsigtige data om både virksomhedens reelle indtjening og de indtægter, der blev genereret af Google Ads-kampagner.

Ved at gøre brug af profitsporing fik vi live-data direkte ind i Google Analytics og Google Ads. Det gav os en bedre indsigt i de ordrer, annoncer, kanaler og kampagner, der skabte profit – og endnu vigtigere – gav os klarhed over dem, der ikke gjorde det. Her kunne vi også hurtigt danne os et overblik over de variable omkostninger (såsom kostpriser, emballage og fragt), hvilket Lykke by Lykke har i forbindelse med salget af deres varer. Dette gav Lykke by Lykke et langt bedre indblik i om det, de omsætter for, rent faktisk giver indtjening.

Med indblikket i profitdata kunne vi også hurtigt se på Google Ads-kontoen, at det var svært ikke at tabe penge på tilbudsprodukter, medmindre en kunde lagde flere fuld-pris-produkter i kurven. Det skyldes, at det ofte var udgåede produkter eller produkter fra en ældre kollektion, der var sat ned, hvilket gjorde det ekstra svært at sælge og tjene penge på samme tid.

På baggrund af ovenstående oplysninger kunne vi ikke kun hjælpe Lykke by Lykke med at skabe overblik, men også bidrage til at vækste virksomheden med løsninger, der ville have en vedvarende og forstærkende effekt.

Vi opbyggede en helt ny Google Shopping-struktur, hvor vi samlede alle tilbudsprodukter i en kampagne og alle standardprodukter i en anden kampagne. Dette blev eksekveret gennem produkt feed-værktøjet DataFeedWatch.

Vi kunne hurtigt se i Google Ads-panelet, hvilke søgekampagner Lykke by Lykke tjente penge på – og hvilke de tabte penge på. Derefter benyttede vi os af en meget aggressiv budstrategi på de rentable kampagner, hvor eksponeringsandelen var lav og det modsatte med de ikke-rentable kampagner.

Google Ads som den absolut største kanal for omsætning

Gennem et skarpt fokus på at genere profit via Google Ads er det nu lykkedes for LAZZAWEB at få et komplet overblik over den performance, der genererer profit. Det betyder, at ressourcerne bliver brugt de rigtige steder til at optimere og prioritere ad spend, hvor vi kan skabe størst mulig profit. Den samlede omsætning, som Google Ads står for, ligger nu på 38 %.

+266%
Stigning i dækningsbidrag
+73%
Stigning i omsætning via Google Ads
+63%
Flere kliks
+ 85%
Flere køb
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 300 kunder siden 2015

Klar på Google-dominans?

Vi skaber brancheførende resultater. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO. Når du booker et møde med os, vil du opleve forskellen.