Artikler
Artikel

Display-annoncering

Introduktion til Display-annoncering Google Displaynetværk

Googles Display-netværk er det største annoncenetværk på internettet. Det består af over 2 millioner website, hvor annoncører kan placere deres Display-annoncer i en række forskellige formater, her under tekst-, billede- og video-annoncer. Display-annoncerne vises på forskellige hjemmesider på internettet, som er relevante i forhold til de produkter, som der annonceres for. Google Display-annoncer vises som bannerreklamer i toppen, i siderne eller i bunden af en side. I kan dog også støde på Display-annoncer i midten af en artikel eller endda som pop-ups.

I blogindlægget her kan I lære meget mere om Display-annoncer, og hvordan I målretter dem til jeres målgruppe.

Google Display-annoncer – optimér til konverteringer

Display-annoncer er en af de bedste måder at drive målrettet trafik til jeres website på. Og opretter og optimerer I jeres kampanger korrekt, kan Display-annoncering på Google være en rigtig god annonceform til især at øge kendskabsgraden til jeres brand – men også at skabe salg. Display-annoncer når ud til brugere, som ikke nødvendigvis har søgt efter produkterne på jeres webshop. Men med Google Display-annoncer har I muligheden for at justere på, hvilken målgruppe I ønsker skal se jeres annoncer. Det giver jer gode muligheder for at få vist jeres Display-annonce til tusindvis af potentielle købere. Nedenfor ses et eksempel på en Display-annonce for Shaping New Tomorrow:

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er snt-display-kampagne-1024x314-1.png

Når I opretter en kampagne i Googles Display-netværk er det altafgørende, at I tester den. Vi ser flere, der giver op på Display-annoncer, før de overhovedet er kommet i gang – og det er en skam, for det er en annonceform, der sagtens kan skabe direkte konverteringer og ikke kun brand awareness.

Performer jeres Google Display-annonce ikke som ønsket, kan det være svært at gennemskue, hvor problemet er. I har jeres annoncer, jeres målgruppe og jeres website eller landingsside, og I ved ikke, hvor problemet er. Er det i jeres annoncer, målretning, eller kan det være et problem på jeres hjemmeside; at folk ikke kan se jeres opfordring til handling? Vi anbefaler, at I kigger alle komponenter i jeres kampagne igennem. Måske er budskabet ikke klart nok, eller det kan være et tilbud, der ikke er lokkende nok eller godt nok til, at nogen vil konvertere. Her kan I med fordel teste dem én efter én, ved at køre for eksempel flere annoncer eller forskellige annoncer. Det kan være små ændringer som et andet billede eller en anden CTA. Test, hvad der resonerer mest hos jeres publikum.

Display-annoncering og remarketing

Google Display-netværket når ud til 90 % af internetbrugere og det er derfor yderst vigtigt at vælge den korrekte målretning. Den rigtige målretning hjælper med at minimere forbrug og unødvendige klik.

Remarketing er den mest effektive målretningsmetode og er den første ting, I bør overveje med Display-annoncer, især hvis I har et stramt budget.

Remarketing er en måde at vise jeres annoncer til de besøgende på jeres website. Forestil jer, at nogen klikker sig ind på forskellige websites, og lad os sige, at de besøger 10, 15 hjemmesider. I den proces kunne de bedst lide jeres tilbud, men nu kan de ikke finde jer igen. Med remarketing kan I lige netop målrette sådan en person; én der allerede har besøgt jeres webshop og måske endda lagt et bestemt produkt i kurven, som I så kan påminde brugeren om igen. Med remarketing bliver jeres Display-annonce nemlig vist i deres browser, når de surfer andre steder, og annoncen minder dem derfor konstant om jer.

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Design-til-display-annoncer-1024x576.png

Del artiklen

Få vorres brancheførende learnings - før alle andre.

Tilmeld vores nyhedsbrev og få marketing indsigter, du kan anvende direkte i jeres virksomhed.

Lignende artikler

Øg jeres konverteringsrate ved at konverteringsoptimere jeres website

Sådan får I højere konverteringsrate ved at arbejde struktureret med CRO

13. sep 2024
9 min. læsetid
Maksimer profit med Metas DPA

Få større profit med Dynamic Products Ads i Meta

16. sep 2024
4 min. læsetid

Søgeordsanalyse – Hvordan finder I de helt rigtige søgeord?

23. aug 2022
18 min. læsetid
LAZZAWEB - 5 konkrete Google-synergier

5 Google-synergier til topplaceringer i nutidens SERP

11. apr 2024
5 min. læsetid
Core Web Vitals

Her er de 4 vigtigste indstillinger i Google Analytics 4

7. apr 2021
4 min. læsetid

Optimering af jeres Google Shopping

25. feb 2022
9 min. læsetid
Google-synergier

Søgemaskineoptimering – 2024 Guide

11. jun 2021
22 min. læsetid
Sådan bruger man Advantage+ på Meta

Maksimer jeres Meta-performance med Advantage+

12. sep 2024
4 min. læsetid

Performance Max – Få mest ud af kampagnetypen

22. aug 2022
18 min. læsetid

Søgemaskineoptimering for webshops

15. sep 2021
11 min. læsetid

Guide til Core Web Vitals

21. sep 2021
11 min. læsetid
Profit bidding i Google Ads

Søgeordskannibalisering – Hvad er det, og hvordan løser man det?

2. feb 2021
12 min. læsetid
succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Få et strategimøde
+1000
Vækstcases