Få dominans på Google
← Tilbage til cases

Stor vækst i synlighed med +350 % flere eksponeringer

Introduktion

Astrid Frank er en webshop med base i Aalborg, som sælger håndplukket mode til kvinder. I deres webshop er det muligt at finde unikke varer, da de ikke fører kendte brands.

De indgik et samarbejde med LAZZAWEB, da de søgte en specialiseret sparringspartner, der kunne tage deres SEO-indsats til næste niveau og vækste dem på Google.

På fem måneder er antallet af eksponeringer tredoblet

Trods stor konkurrence i branchen lykkedes det os – med en SEO-strategi fokuseret på non-brand-søgninger – at se en vækst på 350 % i antallet af eksponeringer. Astrid Frank er gået fra 59.000 eksponeringer til fem måneder senere at have 207.000 på relevante søgeord. Det har også resulteret i en stigning i kliks på 2253 %.

Du kan læse mere om SEO-strategien bag i uddybelsen længere nede.

0
%
af omsætningen kommer fra Google
0
%
konverteringsrate fra organisk trafik
+
0
%
flere kliks
+
0
%
flere eksponeringer
"Da vi skulle lave en strategi for vores organiske tilstedeværelse på Google, så var det vigtigt at have kompetente folk med os - derfor valgte vi LAZZAWEB. Derudover har vores kommunikation med vores konsulent været fremragende. Vi har kunnet lave en skræddersyet plan, der passede perfekt ind hos vores virksomhed."
Astrid Frank
CEO, Astrid Frank ApS

Uddybelse

Da Astrid Frank kom til LAZZAWEB, havde de en meget begrænset synlighed. Faktisk var de stort set kun synlig på brandsøgninger. Derfor var vores første opgave at udarbejde en dybdegående søgeordsanalyse, så vi i samarbejde med Astrid Frank kunne beslutte, hvilke søgeord der skulle fokuseres på. I dag kommer 55 % af Astrid Franks samlede omsætning fra Google, og generelt ser vi en konverteringsrate på 3 % fra organisk trafik – vi har altså ramt de rette forbrugere og den rette efterspørgsel med vores søgeordsstrategi.

Målrettede søgeord

Kjoler er en stor del af Astrid Franks produktsortiment, hvilket er en branche med hård konkurrence. Derfor brugte vi både Astrid Franks unikke viden om deres forretning og vores viden fra lignende samarbejder i denne branche til at udarbejde en strategi for de målrettede søgeord. På baggrund af den hårde konkurrence og vores indsigt i søgeadfærd valgte vi at fokusere på nogle bestemte typer kjoler og anledninger.

Nogle af resultaterne ses i tabellen nedenunder:

 

For at fremme Astrid Franks synlighed var en god content-strategi også nødvendig. Inden samarbejdet fandtes der ikke tekst på nogen af deres kategorisider – her har vores SEO-tekstforfattere haft fokus på at skrive gode tekster, der målretter sig de udvalgte søgeord.

Hertil var inddelingen af søgeordene efter kategorier også relevant på deres website. Vi har udbygget med en masse nye kategorier, så vi kunne målrette flere søgeord til de samme produkter. Flere af deres kjoler var for eksempel oplagte som studenterkjoler og ved at oprette en kategori hertil, så vi en stor strøm af besøgende til den pågældende side. Besøgende, som måske aldrig havde fundet Astrid Franks udvalg ellers.

Det samme gælder for kategorier som “kjoler til bryllupsfest”, “dimissionskjoler” og “gallakjoler”. Du kan se væksten i organisk trafik i grafen nedenunder:

Tekniske optimeringer baseret på:

  • Intern linkstruktur
  • Brug af H1 og H2
  • Optimerede metatitler og beskrivelser
  • Oprydning i 301-links
  • Disallow filtrerede sider – så Google ikke skulle bruge tid og crawlbudget på disse

På baggrund af både nyt content og de tekniske optimeringer har vi set store resultater hos Astrid Frank. Vi har bl.a. set en stor vækst i synligheden af de målrettede søgeord - og i takt hermed er antallet af kliks også vokset.

0
%
af omsætningen kommer fra Google
0
%
konverteringsrate fra organisk trafik
+
0
%
flere kliks
+
0
%
flere eksponeringer
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 300 kunder siden 2015

Klar på Google-dominans?

Vi skaber brancheførende resultater. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO. Når du booker et møde med os, vil du opleve forskellen.