Plusbog er en online bogforhandler med over 1.000.000 produkter, som kan fås til en ekstra god pris for deres Plusbog-abonnementer.
Freeway, som er koncernen bag Plusbog, søgte en tæt samarbejdspartner, der kunne hjælpe dem med deres ambitiøse målsætninger. Da de havde hørt godt om LAZZAWEB, valgte de os som ansvarlige for deres Google-marketingstrategi.
Vores samarbejde med Plusbog startede i Google Ads. Fra begyndelsen stod vi overfor udfordringen med både stagnerende salg og langtidsabonnenter.
Gennem en grundig analyse af markedet og Plusbogs livstidsværdi på kunderne, udarbejdede vi en strategi med fokus på maksimal performance. Derfor oprettede vi et nyt konverteringsmål, der sporede nye abonnenter samt deres livstidsværdi, så vi kunne bruge CPA som budgivningsstrategi og vide, hvor meget vi var villige til at give for en ny abonnent. Dette gjorde, at vi havde en konstant guideline for at sikre vækst, da vi hele tiden vidste, hvor meget der blev tjent på annonceringen, samtidig med at vi fik udarbejdet en stærk YouTube-strategi til at supplere annonceringen.
Med overgangen til en fuld PowerPack-service udvidede vi vores indsats til også at omfatte SEO. Vores prioritet var tekniske problematikker med hjemmesiden samt indekseringen af over 500.000 ikke-indekserede produkter. Ved derudover at benytte vores indsigter fra Google Ads-data og LAZZATOOLS til at prioritere Plusbogs bedst sælgende produkter først, forbedrede vi markant deres organiske synlighed på Google.