LuggageHero er en international platform, der gør det muligt for lokale virksomheder såvel som hoteller at tilbyde midlertidig opbevaring af baggage ved at udnytte ledig plads i deres lokaler. I dag har de samarbejder i over 200 af verdens største byer i 46 forskellige lande.
Tidligere havde LuggageHero haft fokus på vækst, men de kontaktede LAZZAWEB med et ønske om en bedre effektivitet med fokus på bundlinjen og en marketingpartner, der kunne tage styringen på deres Google-annoncer på tværs af landegrænser.
Da vi indledte samarbejdet med LuggageHero, stod vi sammen over for en omfattende opgave: Tre konti med over 1800 aktive kampagner spredt over 16 lande.
I starten gennemførte vi derfor en omfattende analyse, som ledte til beslutningen om at konsolidere de tre konti i én. Dette gjorde det muligt for os at strømline og fokusere på de vigtigste konverteringsmål og KPI’er. Ved at reducere antallet af kampagner til omkring 500, optimere annonceindholdet og fjerne over 80.000 ineffektive søgeord, opnåede vi en betydelig øget gennemsigtighed og forbedrede Quality Score, som førte til lavere priser per klik på Google.
Efter en dybdegående konkurrentanalyse fandt vi også potentiale for at øge den gennemsnitlige ordreværdi gennem diverse eksperimentelle tiltag, som viste sig at at være meget vellykkede.