Blog

Forbliv venner med Google: Få SSL

Fra Oktober 2017 kan Google begynde at skrive at dit website er usikker i søgeresultaterne, hvis du ikke har SSL/https opsat. For ikke at gå teknisk ind i hvad SSL er, så er det den grønne hængelås du ser oppe i browservinduet - præcis som du kender det fra når du er på din netbank. Det kan du også få på din hjemmeside, og det er ved at være på tide!Google sendte fornyligt denne mail ud:I mailen fortæller Google at [...]

God, bedre, bedst? (WoCommerce, Shopify eller Magento?)

Du står måske og skal i gang med din første webshop? Måske ønsker du en online platform som supplement til din fysiske forretning? Eller du har måske været i faget mange år og ønsker nu at ekspandere sortiment og hele forretningen?Der er som, du måske allerede ved et hav af muligheder når du står og skal vælge CMS system, som din kommende webshop skal køre i. I dette indlæg dækkes 3 af de – efter min mening – bedste [...]

Nyt annonce skilt i AdWords

Google har rullet deres nye "Annonce" ikoner ud. Flere annoncører inklusiv jeg selv er overbevist om at det vil give en positiv indvirkning i klikraten, og få endnu flere personer til at klikke på annoncer i fremtid. Det er ikke nær så nemt at gennemskue som tidligere, at det er en annonce man klikker på.En ansat ved Google har offentligt nævnt:"We routinely test potential improvements to the look and feel of our search results page. After experimenting with a new [...]

Google Shopping kræver GTIN

Hvis du annoncerer dine varer/produkter i Google Shopping, så er det et krav i fremtiden at der er stregkoder på dine produkter.Det skal være på plads senest april 2017.På produkter kan de her ID have forskellige navne afhængig af hvilke markeder produkter er fra.UPC (i Nordamerika/GTIN-12): 12-cifret nummer (8-cifrede UPC-E-koder skal konverteres til 12-cifrede UPC-A-koder) EAN (i Europa/GTIN-13): 13-cifret nummer JAN (i Japan/GTIN-13): 8- eller 13-cifret nummer ISBN (til bøger): 13-cifret nummer (ISBN-10-værdier skal konverteres til ISBN-13) ITF-14 [...]

SEO og AdWords – det bedste er en kombination

Hvis man vil blive set på internettet igennem søgemaskiner, er der typisk to veje, man kan vælge at gå; SEO eller AdWords. Der raser ofte et utal af diskussioner på nettet om, hvad der er bedst og giver den største ROI – Return on Investment. Det er selvfølgelig et interessant spørgsmål, som mange forsøger at gøre sig kloge på, og svaret vil ofte være forskelligt, alt efter hvem man spørger. Jeg mener dog, at en kombination af begge værktøjer [...]

Kom med bag om LAZZAWEB

Nordjyske har bragt en historie helt tæt på. Jeg hedder Patrik, og er ejer samt ansigtet udadtil i LAZZAWEB - derudover håndterer jeg kunders AdWords konti. I artiklen fortæller jeg b.la. om opstarten af LAZZAWEB, og jeg kommer med tre råd til andre med samme drøm om iværksætteri, for andre kan også gøre det.Du kan læse hele artiklen her: https://nordjyskeplus.dk

Nyt Google Shopping på vej til Danmark?

Hvad mener jeg lige præcis med nyt Google Shopping? Google shopping er det ikke godt nok billedannoncerne i Google tænker du måske. Det er også helt rigtigt, men nu er det snart mere end det. Jo ser du, Google har fornylig rullet deres egen side ud dedikeret til at man kan finde produkter. Det er lidt ligesom Amazon og måske også lidt ala danske Pricerunner, altså en side som samler produkter fra webshops.Har du en webshop og annoncerer du [...]

En responsiv hjemmeside er alfa og omega

Det har ikke gået manges næse forbi, at flere i dag bruger internettet på deres smartphone eller tablet, og det er en udvikling, som med al sandsynlighed lader til at fortsætte de næste mange år. Dette stiller en række krav til en hjemmeside – den skal nemlig være responsiv. Men hvad vil det helt præcist sige, at en hjemmeside er responsiv, og hvorfor er det egentlig, at det er så vigtigt at have styr på? Sørg for, at din hjemmeside [...]