Shaping New Tomorrow

Shaping New Tomorrow

Shaping New Tomorrow fik topplaceringer i et konkurrencepræget marked og 187% trafikforøgelse

Et “Perfect fit”: Topplaceringer i et konkurrencepræget marked

SEO case:
Tøjbranchen er en af de mest konkurrenceprægede brancher på Google, med etablerede mastodonter som Zalando, Tøj Eksperten, H&M mfl. i toppen af søgeresultaterne.
Læs med i vores case for at se hvordan vi (på et relativt svagt domæne) opnåede topplaceringer på nogle af de mest eftertragtede søgeord indenfor herremode – på bare et halvt år.

Shaping New Tomorrow sælger herretøj, og slår sig på at lave behageligt tøj til den stilbevidste mand. Dette er via webshop i DK, SE, DE, NL og UK samt fysiske butikker med lokation i Aalborg og København.

Virksomheden blev kendt i hele landet, da de deltog i DR’s program “Løvens Hule”, hvor de præsenterede deres herrebukser med det perfekte fit. Shaping New Tomorrow vakte stor begejstring, og forlod programmet med investering fra Jesper Buch og Pernille Aaby.

LAZZAWEB og Shaping New Tomorrow har længe haft et Google Ads samarbejde, hvorfor det var naturligt at udvide med SEO. Med topplaceringer ved både betalt annoncering og de organiske søgeresultater, er der langt mere trafik, omsætning og brandgenkendelse at hente.

Grundig søgeordsstrategi

Ethvert succesfuldt SEO-samarbejde starter med en grundig søgeordsanalyse – og det samme er gældende for vores samarbejde med Shaping New Tomorrow.

Hvad der dog differentierer Shaping New Tomorrow fra mange af vores andre ecommerce kunder er, at de ikke fører andre brands i deres webshop.

Dvs. at vores samlede pulje af potentielle søgeord var lavere, og at langhalede produktsøgeord (såsom “Blå Diesel Bukser i Small”) – som ofte har den laveste konkurrence – ikke var en mulighed.

Alt dette var dog afklaret i vores indledende møder med Shaping New Tomorrow, som med et mål om at blive Danmarks førende indenfor herremode, var klar på at tage kampen op mod de etablerede spillere i branchen.

På det grundlag udarbejdede vi en ambitiøs plan, med fokus på generiske søgeordsgrupper såsom “Herrebukser”, “Skjorter til mænd”, “Bukser til mænd” ol.

Det næste skridt var at prioritere alle søgeordsgrupper, med det formål at finde dem, med det største potentiale – de lavthængende frugter. Formålet ved at dedikere vores ressourcer til en prioriteret gruppe af søgeord, er at vi langt hurtigere kan skabe resultater.

Eftersom samarbejdet allerede inkluderede Google Ads, havde vi en oversigt over søgeordenes værdi & konverteringsrater, som vi kunne anvende i vores analyser.

Dette krydstjekkede vi med søgeordenes volumener, konkurrence-niveauet og Shaping New Tomorrow’s præferencer & avancer, for at udarbejde den ultimate søgeordsstrategi.

Den overordnede On-Page strategi

Med et roadmap lagt for søgeordene i form af en søgeordsstrategi, var næste skridt, at lægge en On-Page strategi.

I grove træk har den været baseret på at lægge et solidt fundament;

  • Optimeringer af metatitler/beskrivelser med henblik på maksimal relevans & højest mulig klikrate.
  • Forøgelse af relevant indhold (antal ord på landingssider).
  • Optimering af søgeordsdensitet (antal gange diverse primære/relevante søgeord nævnes i indholdet), baseret på top 5 placeringerne i de forskellige søgninger.
  • Supplerende indhold til eksisterende kategorisider, for at opbygge ekstra relevans omkring søgeordsgrupperne.
  • Udarbejdelse af søgeordskannibalisering.

Søgeordskannibalisering

Søgeordskannibalisering er når to eller flere sider konkurrerer om det samme søgeord. Dette “forvirrer” Google, og forvrænger en hjemmesides evne til at rangere for det/de bestemte søgeord.

Vi ser sjældent en webshop uden nogen form for søgeordskannibalisering, og ligeledes var Shaping New Tomorrow også ramt her. Eftersom de har en række kategorisider, der omhandler herrebukser/chinos, rangerede flere sider om de samme søgeordsgrupper.

Dette kan være svært at komme til livs, men denne gang kunne vi slippe afsted med at forøge fokus på individuelle søgeordsgrupper, som har været tildelt den enkelte kategoriside.

Helt praktisk betyder det, at vi har arbejdet med søgeordsdensiteten, underoptimeret for andre søgeordsgrupper på kategorisider, ændret URLs for at gøre siderne mere relevante (og omdirigeret de gamle) samt bygget relevante, stærke & autoritære links til de respektive sider.

Den eksterne strategi

Note: Domain Rating (DR) er en metrik, som Ahrefs (et værktøj til bla. analysering af linkprofiler) bruger til at estimere et domænes styrke.

Da vi konkurrerer med domæner af styrken DR50-70 (Shaping New Tomorrow startede på DR30), vidste vi, at vores eksterne strategi skulle være fejlfri.

Den startede med en linkprofil analyse, hvor vi fik et overblik over deres eksisterende links.

Her fandt vi et godt fundament af brandede-links, hvilket tillod os at gå mere aggressivt til værks i valget af vores ankertekster samt linkfrekvens.

Med vores prioriterede liste over søgeord, udarbejdede vi en ekstern strategi med fokus på en række primære søgeordsgrupper.

Denne er baseret på at anvende søgeordsoptimerede artikler til at bygge links fra stærke & autoritære sider, i en passende link frekvens (tid mellem hvert link).

Resultater

Intelligent linkbuilding strategi og solidt On-Page fundament, har kulmineret i stærke resultater på kort tid:

27 primære søgeord er gået fra side 60-100, til side 1 på Google, med flere i top 5 – og det er uden tælle alle langhalede variationer af disse søgeord med.

Slutteligt har vi på et halvt år forøget trafikken fra ikke-brand søgeord med hele 187%.

Data fra måneden før samarbejdets start er sammenlignet med nuværende data.

Trafik fra ikke-brand relaterede søgeord: forøget med 187%.

Søgeordsplaceringer: top 5 på 15 essentielle søgeord

  • “Herrebukser” er rykket 81 pladser op i en top 3
  • “Bukser til mænd” er rykket 50 pladser op i en top 4


Grafisk repræsentation af Shaping New Tomorrow’s organiske placeringer.
Mørk: Søgeord i placering 1-3
Lys: Søgeord i placering 4-10

 

” Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til andre, grundet det her meget proaktive arbejde og selvfølgelig de gode resultater. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes. ”  Christian Aachmann, Marketingdirektør.

Skal vi også øge jeres kundetilvækst med SEO?

Få vores vurdering af jeres nuværende SEO tilstand med en indsigt i jeres fulde potentiale.

Udfyld kontaktformularen og vi kontakter dig.

Hjemmeside
E-mail
Telefon

Udtalelse fra kunden

Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til andre, og det skal især være på grund af det her meget proaktive arbejde, som vi har oplevet. Derudover den uformelle kommunikation og til sidst selvfølgelig de gode resultater. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes.
Christian Aachmann
Marketingdirektør, Shaping New Tomorrow
5 stjerner på Trustpilot
  • Omtalt i

  • Danmarks Radio (DR)
  • EY
  • Ivækst
  • Børsen
  • Nordjyske