Få profitabel vækst
← Tilbage til cases

145 % omsætningsvækst via Google og etablering som førende ekspert i branchen

Introduktion

SEO

The Meat Club sælger kvalitetskød til den danske befolkning. Kød, som du ikke kan finde ret mange andre steder i de kvaliteter, men til overkommenlige priser.

De kom til LAZZAWEB med et klart mål: Vi skal være de største inden for salg af kød i Danmark til fair priser, hvor alle kan være med. Strategien og resultaterne, som vi har skabt i samarbejde med The Meat Club, har resulteret i en nominering som verdens bedste case ved Global Search Awards under navnet:

LAZZAWEB x The Meat Club: Raising the Steaks with SEO: A Delicious Recipe for Growth.

Saftig SEO-opskrift gjorde The Meat Club markedsførende

Da vi skulle udforme en effektiv SEO-strategi for The Meat Club, handlede det om – som var det en spændende og udfordrende opskrift – at sammensætte nøje afstemte ingredienser til en SEO-indsats, der ville sikre en rentabel investering og sætte virksomhedens tydelige præg som thought leader inden for kvalitetskød.

Gennem et unikt opskrifts- og blogindlægsunivers samt fokuserede kategoritekster har vi sammen skabt en organisk vækstmotor, der har givet brancheførende resultater.

+
0
%
forbedring af konverteringsrate
+
0
%
stigning i antal besøgende på få måneder
+
0
%
vækst i organisk omsætning fra Google på 12 mdr.
+
0
Featured Snippets
Jeg er rigtig glad for samarbejdet med LAZZAWEB – både på SEO og Google Ads-delen. Jeres måde at håndtere jeres kunder på kan jeg godt li', da man ikke bare føler sig som et tal i rækken, og I er gode til at være pro-aktive og gøre en indsats for jeres kunder. Det er nogle af de ting, jeg værdsætter mest. Derudover er det bare et kæmpe plus, at I holder spændende arrangementer, både de større af slagsen med oplægsholdere som i Musikkens Hus, og de mindre i form af det lille netværk, I har kørende med os E-commerce-ejere, og jeres padelturneringer.
Emil Larsen
Webshop Manager, Themeatclub.dk

Geekd finalist i European Search AwardsLAZZAWEB i Global Search Awards

 

Fokuseret Topic Cluster content-strategi sikrede profitabel vækst og ekspertstatus i branchen

I en tid, hvor det digitale landskab er mere konkurrencepræget end nogensinde, stod The Meat Club over for en spændende udfordring: at øge indtægterne betydeligt og cementere sin position som den førende autoritet inden for kvalitetskød i Danmark.

Strategien var at analysere søgeresultaterne for at forstå hensigten bag søgeordene. For eksempel var siden om culottesteg rent indholdsmæssigt rettet mod søgeforespørgsler som “tilbud på culottesteg” og “culottesteg online”, som indikerede et ønske om at købe kød. Derudover var tips til forberedelse også en del af indholdsstrategien for at positionere The Meat Club som en ekspert i disse kødprodukter.

Content-strategien for The Meat Club

En omfattende content-strategi var nødvendig for at prioritere søgeord, gruppere dem og vælge, hvilken landingsside SEO-teksterne skulle implementeres på. Der blev også oprettet nye landingssider for at øge det direkte fokus på at levere højt relevante landingssider for vores specifikke søgeord.

I denne tid, hvor AI-copywriting er brugt blandt mange, gjorde vi hos LAZZAWEB noget andet i content-produktionen til The Meat Club – vi brugte vores dygtige interne tekstforfattere hertil, da vores test viser de bedste resultater med førsteklasses tekstforfatning på dansk, som slår det, en maskine kan spytte ud. Desuden har vores tekstforfattere en bedre forståelse af den danske madkultur, hvilket har været afgørende til udformning af indhold, ligesom de har kunne identificere og videreføre en brandspecifik tone of voice i teksterne–  begge vigtige parametre, som har været med til at øge The Meat Clubs troværdighed.

Som en del af content-strategien indsamlede vi først alle relevante søgeord gennem en grundig søgeordsanalyse, hvor vi foretog forskellige SERP-tjek for at sikre, at vores mål om relevant indhold var i overensstemmelse med de søgeresultater, som Google leverede. Derefter grupperede vi dem ved hjælp af vores eget værktøj “LAZZATOOL Keyword Grouper”, som opdeler søgeord baseret på, hvor mange URL-søgeresultater de har til fælles.

Optimering af indhold gennem et Content Map

Alle grupperede søgeord blev lagt ind i vores Content Map, som skaber strukturen for vores content-strategi. Både eksisterende og nye sider blev planlagt i et Content Map.
En side pr. søgehensigt sikrede, at brugeren hurtigt og nemt ville få præcis det, de ledte efter. Kombinationen af de to kategorier: 1. “Køb kød” og 2. “Sådan forbereder du kødet” blev linket sammen med intern link- og URL-struktur.

I Content Map noterer vi også, om søgeordet har et Featured Snippet i SERP’en. Denne information videregives til vores tekstforfattere, som derefter laver et afsnit, der overholder formatet for den fremhævede snippet. Denne strategi har resulteret i over 40 fremhævede snippets.

Billedet nedenfor er et billede af vores Content Map – og til højre ses et eksempel på en Featured Snippet:

Featured snippets fra The meat club gennem LAZZAWEB

Content Map

 

The Meat Clubs partnerskab med LAZZAWEB viser, hvordan en fokuseret og dybdegående SEO-indsats kan føre til enestående Google-resultater. Med en stigning i både besøgende og omsætning har The Meat Club ikke kun styrket sin position på markedet, men også etableret sig som en thought leader inden for kvalitetskødssegmentet.

+
0
%
forbedring af konverteringsrate
+
0
%
stigning i antal besøgende på få måneder
+
0
%
vækst i organisk omsætning fra Google på 12 mdr.
+
0
Featured Snippets
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.