Få profitabel vækst
← Tilbage til cases

Profitabel international skalering til +7 markeder

Se case-video

Introduktion

PowerPack

Watery tilbyder et bredt udvalg af produkter inden for alle typer af vandaktiviteter. Virksomheden er aktive på 7 markeder og driver en trecifret-millionomsætning.

Efter en grundig overvejelsesproces indgik Watery en aftale med LAZZAWEB omkring en profitabel skalering. Denne lød på et fokus på Google Ads til en start senere hen er den revideret til også at omfatte SEO, og dermed benytter Watery sig af vores PowerPack-service.

Rentabel go-to-market-strategi

Vores proaktivitet har blandt andet inkluderet et fokus på at identificere kategorier med høj efterspørgsel i forskellige lande – fx kategorien “vinterbadetøj” i Tyskland samt en evaluering af pris-strategien for at sikre højst mulig salgsvolumen i henhold til at ramme den perfekte balance for optimal profit.

Watery har oplevet en betydelig forbedring af bundlinjen med en stigning på 109 %, hvilket skyldes et stærkt og proaktivt samarbejde.

Et ad spend der i forvejen var i millionklassen blev vækstet markant i takt med en profitabel skalering af Watery.

 

+
0
%
forbedring af bundlinjen på 8 mdr. i DK.
+
0
%
vækst i Google-omsætning på 8 mdr.
0
markeder
skaber vi pt. Google-omsætning i.
0
%
af den samlede omsætning kommer fra Google.
Proaktiviteten er et andet sted, end jeg nogensinde har oplevet tidligere. Det er LAZZAWEB, der kommer til os med de ting, som vi skal lave, og de har forventninger til det, vi skal nå – ellers kommer vi ikke til at lykkes på den lange bane. Vi er til stede på flere markeder, og på et helt nyt marked har LAZZAWEB indenfor blot 6 måneder vækstet vores nye marked til en månedlig millionomsætning.
Daniel Johannesen
Indehaver, Watery

En internationaliseringsrejse mod at blive størst i hele Europa

Watery stod med en ambition om at udvide deres digitale tilstedeværelse på internationale markeder, men oplevede en stagnering i væksten. Et centralt problem var manglende indsigt i den reelle profit fra deres investering i Google Ads – og så havde de et ønske om en mere proaktiv samarbejdspartner, der var sulten efter vækst.

Mål 1: Markedspenetrering: Vi starter med en accept af indledende underskud for at indsamle data på nye markeder. Denne indsigt bruges til gradvist at øge vores Profit on Ad Spend (POAS), med målet om at opnå højere afkast over tid.

Mål 2: Visningskonverteringer og brand awareness: Vi overvåger KPI’er som ‘lagt i kurv’-handling og udviklingen af brandsøgninger for at tilpasse vores brand awareness-strategier. Målet er at forbedre brandets synlighed og interaktion med målgruppen.

Mål 3: Opretholdelse af MER (Marketing Efficiency Ratio): Gennem tæt samarbejde og klar kommunikation med Watery fokuserer vi på at justere strategier, kanaler og kampagner for at opretholde en høj MER. Dette sikrer højst mulig ROI på sigt.

Google Ads kunderejsen for Watery

Komplet go-to-market funnel-strategi

Vores go-to-market-strategi til udenlandske markeder fokuserede på lower funnel-marketingaktiviteter for hurtigt at få proof of business i markedet. Vi udforskede broad match-søgeord og anvendte først “maksimer konverteringsværdi” som budstrategi, hvilket vi senere skiftede til ROAS-target efter at have indsamlet nok data.

Strategien er båret af Performance Max, Search, Google Shopping, Display og YouTube. Performance Max var afgørende for en konverteringstung kanal, der ramte flere touchpoints i kunderejsen, Search hjalp med at finde nye relaterede søgninger og YouTube, sammen med display, øgede brand awareness & brand recall betydeligt.

Vores Google Shopping og Performance Max-kampagner blev segmenteret baseret på profit-performance, hvilket tillod produkter automatisk at blive flyttet til en ny kampagne baseret på performance-tendenser. For at sikre en høj konverteringsrate på Search Ads brugte vi et script til automatisk at pause en søgeannonce, hvis produktet var udsolgt, og genstarte det, så snart produktet var på lager igen.

Vi automatiserede ligeledes alarmer for afviste annoncer og udvidelser og satte et script op til at modtage ugentlige e-mailrapporter om alle konverterende søgeord, som ikke i øjeblikket var en del af kontoen, ofte genereret af et bredt søgeord.

 

61 % af Waterys omsætning kommer direkte fra Google Ads

Den største omsætningskanal med en trecifret millionomsætning

Selv med et intensiveret fokus på at forbedre bundlinjen forbliver Google Ads en stærk omsætningskilde for vores kunder. Trods en strategisk indsats for at maksimere rentabilitet udgør Google Ads stadig en betydelig del af den samlede omsætning, hvilket illustrerer dets vedvarende relevans og effektivitet som en indtjeningskanal. Denne balance mellem at optimere profit og bibeholde en stærk tilstedeværelse på Google Ads demonstrerer vores unikke værdi i at drive forretningsmæssig vækst.

+
0
%
forbedring af bundlinjen på 8 mdr. i DK.
+
0
%
vækst i Google-omsætning på 8 mdr.
0
markeder
skaber vi pt. Google-omsætning i.
0
%
af den samlede omsætning kommer fra Google.
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.