En mention er en henvisning til noget eller nogen. Når man nævner noget, henviser man til dette element. Mentions kan være positive eller negative. Ofte anvendes ordet i forbindelse med omtale af en virksomhed eller brand på sociale medier eller nettet.
Mentions er afgørende for dit brand. Det er samtidig også noget, der ofte ligge udenfor din egen kontrol, da det er kunder og brugere, der benytter sig af dette. Når en kunde (potentiel, nuværende eller tidligere) nævner dit brand, er de med til at forme narativet for dit brand, og derfor er det ekstremt vigtigt, at du føler med i og aktivt tager del i, når dit brand bliver nævnt på nettet. Både ved positiv og negativ omtale.
Ved at monitorere dine mentions online får du mulighed for at få indsigt i dine kunders oplevelse af dit brand. Dermed får du også værdifuld feedback, som du kan bruge til at optimere på dit produkt og service.
Der findes værktøjer, der giver dig indsigt i hvor og hvad, der bliver sagt om dit brand på sociale medier. En simpel Google-søgning, hvor du fjerner søgninger fra dit eget website, kan også give dig indblik i, hvordan andre oplever dit brand.
Overvågning af dit brand på sociale medier burde være en fast del af dit arbejde. Det er vigtigt, fordi det giver dig mulighed for at se, hvad der bliver sagt om dit brand online, og reagere på det, hvis det er nødvendigt.
Sociale medier kan make or breake dit brand. Én utilfreds kunde kan råbe meget højt og afskrække mange nye potentielle kunder ved at skabe en shitstorm. På den anden side kan en positiv omtale fra en kunde også genererer en lovestorm og vækste og styrke dit brand. Uanset hvad er det alfa omega, at du er bevidst om, hvad der bliver sagt om dit brand så du kan handle ud fra det.
Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.