Above the fold refererer til den øverste del af en hjemmeside, der vises på en brugers skærm, når hjemmesiden først indlæses. På en hjemmeside er det ofte den del, der indeholder det vigtigste og mest interessante indhold for brugerne og derfor er her, man skal placerer CTA’er og skarp kommunikation.
Above the fold er betegnelsen for den del af en hjemmeside, der vises, uden at det er nødvendigt at scrolle nedad. Dette område har stor betydning for brugeroplevelsen, da det er den første del af hjemmesiden, som brugerne vil se. Above the fold bør derfor designes på en måde, der fanger brugerne og giver dem et godt indtryk af hjemmesiden.
Above the fold er den del af en hjemmeside, der vises, når man først lander på siden. Det er den del, der er synlig uden at skulle scrolles nedad.
Det er vigtigt at have noget interessant og fangende indhold i denne del af hjemmesiden, da det er her, brugerne vil danne sig et førstehåndsindtryk af, hvad siden handler om.
En god overskrift og et lækkert billede er ofte nok til at få brugerne til at blive på siden og læse videre. Så husk at fange din målgruppe fra første øjekast ved at have noget stærkt og interessant indhold i toppen af siden.
Det er vigtigt, at dette område er attraktivt og indbydende for besøgende, så de bliver nysgerrige og vil klikke sig videre ind på siden.
Det er især vigtigt for virksomheder at have en flot og indbydende sektion øverst på deres hjemmeside, da dette er med til at skabe et godt førstehåndsindtryk hos besøgende. Et flot og velfungerende above the fold kan være med til at øge konverteringer og dermed også forretningen.
Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.