Ad Rank er den placering, som annoncen får på en søgemaskines resultatside. Ad Rank afhænger af tre faktorer: annoncekvalitet, annonceplacering og annonceringsudgifter.
Ad Rank bestemmes af annoncekvaliteten, der måles ved klikraten (CTR) og annonceplaceringen. Ad Rank-placeringen påvirkes også af annonceringsudgifterne. Jo højere annonceringsudgifter, jo højere bliver Ad Rank-placeringen.
Ad Rank er en algoritme, der bestemmer, hvor højt dine annoncer vises på søgeresultaterne. Ad Rank afhænger af flere faktorer, herunder:
Din annonces Ad Rank afgør, hvor højt oppe på søgeresultatsiden din annonce vil blive vist, og hvor stor en andel af trafikken din annonce vil modtage. Jo højere Ad Rank, jo bedre placering og større andel af trafik.
Algoritmen tager højde for tre faktorer: kvalitetsscore, annoncepris og annoncering. Kvalitetsscore er en vurdering af, hvor relevant og nyttig dine annoncer og dit website er for brugerne. Annoncepris er det beløb, du betaler per klik på din annonce. Annoncering er antallet af annoncer, der vises på søgeresultaterne. Ad Rank sikrer, at de bedste annoncer vises først, så brugerne får den bedste oplevelse.
Ad Rank er vigtigt, fordi det er den faktor, der bestemmer, hvor højt din annonce vil blive vist på søgeresultatsiden. Annoncer med høj Ad Rank vil typisk blive vist højere på søgeresultatsiden, hvilket kan resultere i flere klik og dermed flere kundeemner. Det er derfor vigtigt at have en høj Ad Rank, hvis man ønsker at annoncere online.
Ad Rank er en afgørende faktor for, hvor meget du skal betale per klik (CPC) i Google Ads. CPC afhænger af Ad Rank-placeringen. Jo højere Ad Rank, desto lavere bliver CPC.
For at få en høj Ad Rank-placering skal annoncen have en høj kvalitet, være relevant for søgeordet og have en god annonceplacering. Annonceringsudgifterne har også betydning for Ad Rank-placeringen. Jo højere annonceringsudgifter, desto højere bliver Ad Rank-placeringen
Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.