Få profitabel vækst
← Tilbage til nyheder

LAZZAWEB indsætter ny direktør og løfter hele organisationen

3 jan. 2023

Efter syv år i spidsen for LAZZAWEB er stifter og CEO Patrik Lazzarotto fra 1. januar 2023 trådt ud af direktionen og indtager i stedet rollen som bestyrelsesformand. Samtidig overtager nuværende CSO og partner, Mathias Teis, direktørstolen, og han skal således stå i spidsen for det næste store kapitel i LAZZAWEBs historie.

Det betyder, at stifter Patrik Lazzarotto fremadrettet vil indtage en vigtig strategisk rolle, hvor han som bestyrelsesformand skal støtte den nye ledelse i at vækste virksomheden yderligere. Samtidig styrker LAZZAWEB ledelsen med udpegelse af Jimmi Pedersen som ny COO og Victor Lind som ny CSO, mens Nikolaj Bæk fortsat indtager rollen som CMO.

“Jeg stiftede LAZZAWEB i 2015, og de seneste fem år har jeg arbejdet tæt sammen med Mathias Teis, der i 2018 blev medejer. Vi har været på en fantastisk rejse, som jeg er meget stolt af. Nu er tiden kommet til at skrive det næste kapitel i LAZZAWEBs historie, og derfor har Mathias Teis og jeg i fællesskab arbejdet på LAZZAWEBs fremtidige forretningsstrategi, der skal tage os til det næste niveau,” forklarer Patrik Lazzarotto og uddyber:

“De seneste år har LAZZAWEB fungeret som et afdelingsbaseret bureau under en kompetent ledelse med stærke personaleegenskaber og veldrevne afdelinger. Jeg har fokuseret på at opbygge systemer og en solid organisation, og det er lykkedes rigtig godt. Derfor skal ændringen også ses som resultat af den professionalisering og modning, selskabet har været igennem de seneste år. Samtidig vil jeg selv indtage en mere strategisk rolle uden for driften, og jeg glæder mig til at støtte den nye ledelse i at tage LAZZAWEB til et endnu højere niveau fra min rolle som bestyrelsesformand.”

Ny velkendt direktør

LAZZAWEB er på de sidste tre år vækstet fra 12 fuldtidsansatte til i dag at være et hold bestående af mere end 25 specialister inden for Google Marketing. Som en del af virksomhedens solide vækst lancerede vi i løbet af 2022 en ny strategi, der betyder, at de i dag har valgt at fokusere udelukkende på Google Marketing-discipliner som Danmarks eneste Google Marketing Powerhouse.

Denne strategi skal fortsat bane vejen i LAZZAWEB med Mathias Teis som ny direktør. Han blev selv en del af LAZZAWEB i 2017 som salgsdirektør med ansvar for at opbygge virksomhedens salgsafdeling, og siden 2018 har han båret titlen som partner og salgsdirektør med det overordnede ansvar for salg, rådgivning, fastholdelse samt skalering af firmaets kunder og ledelse af virksomhedens rådgivningsteam. Det er således også et velkendt ansigt i organisationen, der fremadrettet skal stå i spidsen for den specialiserede Google Marketing-virksomhed.

“Jeg er selvfølgelig stolt og utrolig beæret over at få denne mulighed. Vi er nået rigtig langt de seneste år, men vores ambitioner stopper ikke her. Derfor skal vi også være velovervejede, modige og modne i vores beslutninger. Den farligste cocktail i et fremadstormende selskab kan være succes, fordi succesen kan blive en sovepude. Det har vi absolut ingen interesse i, og derfor træffer vi nu nogle velovervejede valg, som skal positionere LAZZAWEB endnu tydeligere som Danmarks stærkeste Google Marketing-bureau,” siger Mathias Teis og fortsætter:

“Med en styrket ledelse og Patrik Lazzarotto i en ny rolle som bestyrelsesformand tror vi på, at vi nu er gearet til at fortsætte den vækst, vi har været igennem de seneste år. Vi har allerede indtaget en central position i markedet, og den position vil vi cementere yderligere med målet om at blive det foretrukne valg inden for Google Marketing i Danmark.”

En styrket ledelse

Som del af ændringen på direktørposten har LAZZAWEB samtidig valgt at opruste yderligere i ledelsen med Jimmi Pedersen og Victor Lind, mens Nikolaj Bæk fortsat er virksomhedens CMO. Victor Lind har været en del af LAZZAWEB siden 2021 som Client Manager, og han fortsætter nu i rollen som Chief Sales Officer med det overordnede ansvar for salg, rådgivning og skalering af nuværende kunder.

“Det er med meget stor motivation, spænding og høje forventninger, at jeg tiltræder rollen som selskabets Chief Sales Officer. Efter at have bidraget til LAZZAWEBs vækstrejse i en periode, hvor der er blevet sat historiske rekorder i forretningen, er det med blod på tanden, jeg fortsætter mit virke med det overordnede salgsansvar. Værdierne og ambitionerne forbliver de samme. Vi skal være de stærkeste til Google Marketing, vi skal yde den bedste rådgivning til nye såvel som eksisterende kunder og vi skal have en fantastisk arbejdsplads med et godt sammenhold og kollegaskab. Jeg glæder mig til i højere grad at bidrage til ovenstående målsætninger og indfri vores ambitiøse vækstplaner for de kommende år,” siger Victor Lind.

Jimmi Pedersen tiltrådte hos LAZZAWEB i begyndelsen af 2022, hvor han indtil nu har fungeret som Team Lead. Han vil fremadrettet have ansvar for virksomhedens overordnet drift som nyudpeget COO.

“Jeg har allerede været på en enormt spændende rejse hos LAZZAWEB med nogle dygtige mennesker, der alle samles om det fælles mål at vækste vores kunder. Jeg tiltræder derfor også rollen som COO med en kombination af ydmyghed, stolthed og ære. Jeg får nu i endnu højere grad mulighed for at være en del af alle aspekter af virksomheden og benytte mine kompetencer bredt fordelt udover hele organisationen og dens forretningsgange. Her ser jeg frem til at have et endnu større fokus på optimering, effektivisering og vækst, hvor mit mål for alle afdelinger vil være at drive LAZZAWEB videre mod vores enormt spændende fremtid. Fokus på kvaliteten af vores service er i højsædet sammen med Head of PPC, Lasse Knudsen, og Head of SEO, Peter Schack, hvor formålet er at styrke de kraftulde synergier i Google-marketing. Det bliver en fornøjelse at tiltræde direktionen og være fanebærer for vores kæmpe ambitionsniveau og store fremtidige planer,” lyder det fra Jimmi Pedersen.

30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.