Tilbage til marketingordbogen
Hvad er:

Search ads

Search ads er en onlineannonce, der vises på søgemaskiner, når brugerne søger efter et bestemt ord eller en sætning. Annoncerne vises normalt øverst eller til højre på søgeresultatsiden, og de kan indeholde tekst, billeder eller videoer. Search ads er en effektiv måde at nå ud til potentielle kunder, der allerede er interesserede i det, du tilbyder.

Læsetid: 3 min.

Search ads definition

Search ads er en type online annonce, der vises øverst på søgemaskinerne, når brugerne søger efter noget, der relaterer til de søgeord, som annoncørerne har valgt. Annoncørerne betaler søgemaskinerne for at få deres annoncer vist, og de betales kun, når brugerne klikker på annoncerne.

Search ads er en effektiv måde at nå ud til potentielle kunder, der er interesserede i det, du har at tilbyde. De fleste søgemaskiner giver dig mulighed for at målrette dine annoncer til bestemte søgeord og søgninger, så du kun betaler for de klik, der har sandsynligvis vil føre til en salg.

Hvordan bruges Search ads?

Search ads er annoncer, der vises, når brugere søger efter noget på nettet. De fleste søgemaskiner har en sektion for search ads, der normalt vises øverst eller til højre på søgeresultatsiden. Når en bruger klikker på en search ad, bliver de sendt til den hjemmeside, der er tilknyttet annoncen.

Search ads er en effektiv måde at promovere virksomheder og produkter på nettet. Fordi annoncerne vises, når brugere søger efter noget, der er relevant for det, de søger efter, er der en stor chance for, at de vil klikke på annoncen og besøge den hjemmeside, der er tilknyttet den.

Der er flere forskellige måder, man kan betale for search ads. Nogle søgemaskiner giver mulighed for at betale per klik (PPC), hvilket betyder, at man kun betaler, når en bruger klikker på annoncen. Andre søgemaskiner giver mulighed for at betale per visning (CPM), hvilket betyder, at man betaler for hver 1000 gange, annoncen vises.

For at få mest muligt ud af search ads er det vigtigt at sørge for, at annoncen er indbydende og relevant for det, brugerne søger efter. Annoncer, der ikke er relevante, bliver ofte ignoreret, og det er spild af penge at betale for dem.

Hvorfor er Search ads vigtige?

Search ads er vigtige fordi, det er den bedste måde at komme i kontakt med kunder der søger efter lignende produkter og services som dem man selv tilbyder. Med Search ads kan man nemlig målrette sine annoncer til kunder der allerede har vist interesse i det man sælger, og dermed øge sandsynligheden for at de klikker på annoncen og køber det man sælger.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Få et strategimøde
+1000
Vækstcases