Tilbage til marketingordbogen
Hvad er:

Blog

En blog er typisk en personlig webside, hvor man kan skrive om sine egne tanker, følelser og oplevelser. Blogs kan også handle om emner, man interesserer sig for, f.eks. mode, mad eller musik. Virksomheder og webshops kan også føre en blog, hvor publicerer indhold om de produkter eller ydelser, de sælger.

Læsetid: 2 min.

Blog definition

En blog er en hjemmeside, der normalt er oprettet af en person eller et firma, og som indeholder en række artikler eller indlæg. De fleste blogs har en række faste kategorier, og indlæggene bliver typisk dateret og arrangeret efter kategori. Blogs kan være meget forskellige, men de fleste fokuserer på et bestemt emne eller område.

De forskellige typer af blogs

En blog har typisk et overemne, som ejeren af bloggen, også kaldet bloggeren, skriver om.

Der er typisk tale om to typer blogs:

  1. Personlige blogs: En personlig blog drives af en privatperson, som deler ud af sit liv og interesser. Der findes forskellige typer af personlige blogs, det kan f.eks. være en madblog, rejseblog m.m.
  2. Virksomhedsblogs: En virksomhedsblog er drevet af en virksomhed, hvor det typiske formål er at dele ud af viden omkring de produkter, virksomheden sælger. Det kan f.eks. være blogindlæg omkring hudpleje, hvis virksomheden sælger cremer el. lignende.

Hvordan bruges en blog?

En blog er en hjemmeside, som normalt er oprettet af en person, og hvor der er mulighed for at skrive indlæg. Indlæggene på en blog kan være om hvad som helst, men ofte handler de om et bestemt emne eller om en persons liv. Blogs bliver brugt af mange forskellige mennesker, og der er mange forskellige typer af blogs. Nogle blogs er meget personlige, hvor man kan læse om en persons tanker og følelser. Andre blogs handler mere om et bestemt emne, og her kan man læse om alt fra mad og opskrifter til politik og debat. Blogs kan også bruges til at promovere virksomheder eller produkter.

Hvorfor er en blog vigtig?

En blog er en hjemmeside, hvor en person kan skrive om et emne, som de er passionerede omkring. Blogs er ofte opdelt i emner, så man kan let navigere rundt på dem, og finde det man søger. Blogs er især vigtige, da de giver brugerne mulighed for at komme i dybden med et emne, og lære nye ting. Blogs kan også være med til at skabe fællesskaber omkring et emne, og give brugerne mulighed for at dele deres meninger og erfaringer.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Få et strategimøde
+1000
Vækstcases