Få profitabel vækst
Tilbage til marketingordbogen

Hvad er Broken links?

Et “broken link” er et link, der ikke virker – altså et link, der ikke fører til den forventede side. Dette kan ske af flere årsager, for eksempel, at siden, som linket fører til, ikke længere findes eller hvis der er sket en fejl i linkets adresse.

Læsetid: 1 minut

Broken links definition

Broken links er links til sider, der ikke længere eksisterer. Dette kan ske af flere årsager, f.eks. hvis en hjemmeside lukkes ned, eller hvis der ændres i den måde, hvorpå siderne på en hjemmeside er organiseret.

Det kan være frustrerende for brugere, der forsøger at få adgang til en bestemt hjemmeside, men bliver mødt med en fejlmeddelelse på grund af et ødelagt link.

For webmastere og bloggere er det vigtigt at tjekke links regelmæssigt for at sikre, at de ikke er ødelagte, ellers kan det føre til dårligere søgemaskineresultater og færre besøgende på hjemmesiden.

Hvordan bruges Broken links?

Broken links anvendes typisk i forbindelse med website-kodning. Når der opstår et “brudt link” betyder det, at der er sket en fejl i koden, hvilket har forårsaget, at linket ikke længere virker. Dette kan have forskellige årsager, f.eks. at der er ændret i domain-navnet eller at der er flyttet rundt på hjemmesidens struktur. For at finde og rette broken links er det ofte nødvendigt at kigge koden igennem for at finde fejlen.

Hvorfor er Broken links vigtige?

Broken links er vigtige at være opmærksomme på, fordi de kan ødelægge brugeroplevelsen på et website. De kan også føre til at brugere ikke kan finde det, de søger, og dermed forlader siden igen. Dette kan have negativ indvirkning på både brugeroplevelsen og på sidens omdømme.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til

210 Trustpilot ratings
4,9
30 Google ratings
5,0
90 Facebook ratings
5,0
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.