Tilbage til marketingordbogen
Hvad er:

Bottom-of-Funnel

“Bottom-of-funnel” henviser til det punkt i en kunderejse, hvor kunden er klar til at træffe den endelige beslutning og købe et produkt el. service. Det er her, vi skal være allerskarpest i vores kommunikation til kunder for at lave konverteringer.

Læsetid: 2 min.

Hvad betyder Bottom-of-Funnel?

Bottom-of-Funnel er den fase af kunderejsen, hvor kunden er klar til at købe et produkt eller en service. I denne fase er kunden ofte i kontakt med virksomhedens salgsafdeling og får mere information om det pågældende produkt eller den pågældende service. I bottom-of-funnel-fasen foretager kunden ofte en købsbeslutning.

Hvordan bruges Bottom-of-Funnel?

Bottom-of-Funnel bruges normalt til at identificere og målrette kundeemner, som allerede har vist interesse for et brand eller en virksomhed, og som er klar til at foretage et køb.

BOFU-indhold bruges ofte til at forbedre konverteringer, ved at tilbyde kundeemner noget mere specifikt og relevant indhold, der kan hjælpe dem med at træffe et købsbeslutning.

Bottom-funnel-indhold kan også bruges til at generere flere leads, ved at tilbyde kundeemner indhold, der kan få dem til at tilmelde sig en mailingliste eller til at kontakte en virksomhed direkte.

Hvorfor er Bottom-of-Funnel vigtigt?

En bottom-funnel-strategi sigter mod at hjælpe kunden med at træffe den endelige beslutning ved at give dem de oplysninger, de har brug for. Dette kan gøres ved at give dem tilbud, demonstrationer, prøver osv.

En bottom-funnel-strategi er vigtig, fordi det er den fase, hvor kunden foretager den endelige beslutning. Derfor er det afgørende, at du giver dem de rigtige oplysninger, så de kan træffe den bedste beslutning for sig selv.

succes er ikke en tilfældighed

Maksimer jeres performance

Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.

Kontakt os
+1000
Vækstcases