Clicks er, som navnet antyder, kliks på online annoncer og er en målenhed, der tæller antallet af gange, brugere klikker på en bestemt annonce. Clicks bruges typisk til at måle effekten af en annonce. For eksempel gennem CTR (Click-through-rate).
Når det kommer til online annoncering, referer clicks til, når en bruger klikker på en annonce. Dette er målet for størstedelen af online annoncer – for eksempel Google Ads, hvor en annoncør først betaler, når der klikkes på en annonce.
Clicks bruges til at analysere, hvor mange gange en bruger har klikket på et link. Dette kan være nyttigt for at se, hvor mange brugere, der faktisk klikker på links i en artikel eller et blogindlæg. De kan også bruges til at finde ud af, hvilke links der er mest populære, så man kan forbedre indholdet på sin hjemmeside. De bruges altså også til at referere effekten af online annoncer som Google Ads – Her måler man for eksempel typisk, det der hedder CTR (Click-through-rate). CTR er antallet af kliks på en annonce pr. annoncevisning (i procent). Det er altså en nyttig måde at sammenligne kampagners effektivitet.
Sådan beregnes CTR:
Clicks er vigtige, fordi det er det, der tæller i online-annoncering. Hvis du ikke får nok clicks på din annonce, vil du ikke få så mange kunder. Så det er vigtigt at have en god annonce, der får folk til at klikke på den.
Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.