Core Web Vitals definitionen er en gruppe af tre målinger, der alle har til formål at måle brugeroplevelsen på en hjemmeside. Disse målinger omfatter “largest contentful paint”, “first input delay” og “cumulative layout shift”. Alle 3 har påvirkning på load af hjemmesiden.
Core Web Vitals er en række målinger, der giver webudviklere mulighed for at måle og forbedre brugeroplevelsen på deres websteder. Core Web Vitals omfatter målinger af bl.a. load tid, render tid og responsiveness. De fleste af disse målinger kan findes i Google Analytics, men der er også flere andre værktøjer, der kan bruges til at måle og forbedre Core Web Vitals.
Core Web Vitals er et nyt sæt af webstedskvalitetsmålinger, der blev introduceret af Google i maj 2020. Målingerne omfatter tre primære parametre: loading, interactivity og visual stability.
Loading tager hensyn til, hvor hurtigt et websted indlæses, og kan måles ved hjælp af to parametre: First Contentful Paint (FCP) og Largest Contentful Paint (LCP). FCP måler, hvor hurtigt det første element på en side indlæses, mens LCP måler, hvor hurtigt det største element på en side indlæses.
Interactivity måler, hvor hurtigt et websted reagerer på brugerinput, og kan måles ved hjælp af to parametre: First Input Delay (FID) og Cumulative Layout Shift (CLS). FID måler, hvor lang tid der går, fra en bruger udfører en handling på en side (f.eks. at klikke på en knap), til siden reagerer på denne handling. CLS måler hvor meget indholdet på en side flytter sig rundt, mens siden indlæses.
Visual stability måler, hvor stabil visuelt indhold på en side er, og kan måles ved hjælp af to parametre: Cumulative Layout Shift (CLS) og First Input Delay (FID). CLS måler hvor meget indholdet på en side flytter sig rundt, mens siden indlæses. FID måler, hvor lang tid der går, fra en bruger udfører en handling på en side (f.eks. at klikke på en knap), til siden reagerer på denne handling.
Core Web Vitals bruges til at sikre en god brugeroplevelse på din hjemmeside.
Vi har udarbejdet en guide til Core Web Vitals, hvor vi tager dig igennem de fire vigtigste værktøjer, som du kan bruge, når du arbejder med Core Web Vitals.
Core Web Vitals er en række målinger, der giver indblik i brugeroplevelsen på en hjemmeside. De tre målinger, der udgør Core Web Vitals, er loading, interactivity og visual stability. Disse målinger er vigtige, fordi de giver os mulighed for at forbedre brugeroplevelsen på vores hjemmesider.
Loading-målingen viser, hvor hurtigt indholdet på en hjemmeside loades. Jo hurtigere indholdet loades, desto bedre er brugeroplevelsen.
Interaktivitetsmålingen viser, hvor hurtigt brugerne kan interagere med indholdet på en hjemmeside. Jo hurtigere brugerne kan interagere med indholdet, desto bedre er brugeroplevelsen.
Visual stability-målingen viser, hvor stabil visuelt indhold er på en hjemmeside. Jo mere stabil visuelt indhold er, desto bedre er brugeroplevelsen.
Core Web Vitals er vigtige, fordi de giver os mulighed for at forbedre brugeroplevelsen på vores hjemmesider. De tre målinger giver os indblik i, hvor hurtigt indholdet på en hjemmeside loades, hvor hurtigt brugerne kan interagere med indholdet, og hvor stabil visuelt indhold er.
LCP måler hvor lang tid, der går før det største element på siden er loaded. Det giver dermed et indblik i den gennemsnitlige tid, det tager en brugers browser at downloade alle elementer på siden, så de kan vises på skærmen. LCP måles i sekunder og skal ligge under 2,5 sekunder for at være acceptabel.
CLS er en måling af sidens stabilitet eller mangel på dette. Dette kerneelement henviser til den samlede vægt af alle ikke-tomme HTML-elementer på en webside. Størrelsen af det centrale indhold bør ikke overstige en megabyte, da dette resulterer i langsomme download. At minimere størrelsen på det centrale indhold kan være svært at gennemføre for webmastere med mange visuelle elementer på deres side.
FID kigger på hvor lang tid, der går for at siden er loaded færdig, til brugeren interagerer med siden.
Få profitabel vækst med os som jeres proaktive skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem jeres marketingkanaler.