Få dominans på Google

Lokal SEO

Hvad Lokal SEO er, og hvordan man kommer i gang

Mange virksomheder får i dag fuldt udbytte af at have optimeret deres SEO på deres hjemmesider, og det gør de i stor grad pga. lokal SEO.

Google har i de sidste par år fokuseret meget på lokale virksomheder, og hvor godt deres SEO er sat sammen. Det har skabt en del konkurrence mellem lokale virksomheder, men det er ikke alle, som benytter sig af de mere effektive teknikker.

Læs mere og find ud af, hvilke områder du burde dobbelttjekke.

Optimer din Google My Business-side

Mange virksomheder kender til Google My Business, da det er en essentiel del af at markedsføre sin virksomhed på internettet og ret simpelt at få sat op.

For dem, som ikke kender til Google My Business, så er det en måde at fortælle Google, hvor din virksomhed er, og hvordan man kommer i kontakt med den.

Man giver kort fortalt nogle informationer til GMB såsom navnet på virksomheden, adresse, telefonnummer, og så har man også muligheden for at tilføje billeder af ens virksomhed til GMB. På den måde får kunderne en god fornemmelse for, hvordan din virksomhed er indrettet, og det hjælper med at opbygge tillid til din virksomhed.

Alle kontaktoplysninger til din virksomhed skal være konsistente

Det kan være, at der lige er blevet skrevet noget om din virksomhed i den lokale avis, men at der ikke er skrevet den rigtige adresse eller måske ikke det rigtige telefonnummer. Så gælder det om at få ringet eller skrevet en mail til dem og bede dem rette det.

Når kontaktoplysninger ikke er konsistente, bliver Google i tvivl om, hvilke informationer som er de rigtige, og det kan gå ud over din SEO.

Det kan være, at din virksomhed er flyttet i nye og bedre lokaler, og så gælder det også om at få opdateret disse oplysninger.

Det gælder også dine interne nøgleord. I forhold til lokal SEO kan det være en god idé at skrive på din hjemmeside, hvilken region eller by din virksomhed befinder sig i. Det hjælper selvfølgelig ikke at skrive det over det hele, men i stedet hvor det giver mening. Det kan være i beskrivelsen af din virksomhed, hvor du kan skrive navnet på byen og selve adressen.

Sørg for, at hjemmesiden er optimeret til mobil

En stor del af forbrugere i dag benytter sig af mobiler til at finde al slags information, og det indebærer også kunderne i din virksomhed. Sørg for at have lavet et responsivt design til din hjemmeside, som virker på alle slags skærmformater.

Og ikke nok med at gøre det responsivt det skal også være nemt at navigere rundt i. Folk skal vide, hvor på din hjemmeside de er henne, uanset om de kigger på nogle af dine produkter eller leder efter kontaktoplysninger. Google har et værktøj, som kan hjælpe med at beregne, hvor mobilvenlig din hjemmeside er, som hedder Mobile-Friendly Test.

Mobilmarkedet er nemlig enormt, så derfor skal det jo også udnyttes. Når hele hjemmesiden er sat op, kan man igennem nogle analyseværktøjer se, hvor størstedelen af alle de besøgende kommer fra. Afhængig af erhverv optager mobilerne en stor del af det. Når hele verdens viden kan tilgås fra telefonen, er man også mere tilbøjelig til at tjekke den, hver gang man får lyst til at søge på et produkt, en ydelse eller på noget information, som man mangler.

Interagér med dine kunder på sociale medier

Sociale medier fylder rigtig meget i vores hverdag, da det er en fantastisk måde at holde sig ajour på med sine venner og bekendte. Google er blevet mere og mere glad for at fremhæve individer, og hvordan de anmelder virksomheder. Det skaber tillid til virksomheden, hvis man kan se, at folk har efterladt varme anbefalinger efter at have haft nogle gode oplevelser.

Google elsker det, for det sender dem en god mængde pålidelig information om virksomhederne. Det er jo det, Google står for; at give dig svaret på dine spørgsmål, uanset hvad de måtte være. Og jo flere steder der refererer positivt til din virksomhed, jo bedre. Det er ikke nok bare at være anmeldt hos selve Google, selvom det helt klart er positivt, men Google stoler også på informationer fra andre sider end deres egen.

Det er derfor, man kan se mange virksomheder have en Trustpilot-profil, Facebook-profil m.m. Det er sider, som refererer tilbage til din virksomhed, som potentielle kunder kan interagere med, og hvor de kan efterlade anbefalinger og anmeldelser. Det efterlader et rigtig positivt billede af din virksomhed, hvis du har en nem måde at komme i kontakt med kunder på.

Når alt dette er sagt, er der mange potentielle kunder, som du går glip af, når din virksomhed ikke er optimeret til lokale søgninger – eller det, vi også kalder lokal SEO. Det tilbyder alskens former for interaktion mellem din virksomhed og dine kunder, når man giver dem muligheden for nemt at ringe, finde og få ruteanvisninger til din virksomhed.

Aalborg-baseret Google-bureau med fokus på hele landet

Vi er et Google-bureau med base i Aalborg, men på trods af dette hjælper vi vores kunder med internationel, national og lokal SEO i hele landet. Så du finder os i både Vejle, Kolding, Viborg, Randers, Aarhus, Odense, Esbjerg og mange flere steder. Vi arbejder også på tværs af landegrænser. Derfor kan vi bl.a. hjælpe med SEO i Norge

Størstedelen af vores kunder er e-commerces, men vi samarbejder også med B2B -virksomheder, B2C -virksomheder og SaaS -services. Vi har ligeledes erfaring med at arbejde med SEO i forskellige CMS såsom Prestashop, Magento, WordPress, Joomla, Shopify og Drupal. Som Search Marketing-bureau omfavner vi hele paletten på Google i hele landet kontakt os derfor, hvis du ønsker at bliver mere synlig på Google.

30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 300 kunder siden 2015

Klar på Google-dominans?

Vi skaber brancheførende resultater. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO. Når du booker et møde med os, vil du opleve forskellen.