Vores specialer. Jeres succes.

Lokal SEO

Hvad Lokal SEO er og hvordan man kommer i gang

Mange virksomheder får i dag fuldt udbytte af at have optimeret deres SEO på deres hjemmesider, og det gør de i stor grad pga. Lokal SEO.

Google har, i de sidste par år, fokuseret meget på lokale virksomheder, og hvor godt deres SEO er sat sammen. Det har skabt en del konkurrence mellem lokale virksomheder, men det er ikke alle, som benytter sig af de mere effektive teknikker.

Læs mere og find ud af hvilke områder, du burde dobbelt tjekke.

 

Optimer din Google My Business side

Mange virksomheder kender til Google My Business, da det er en essentiel del af at markedsføre sin virksomhed på internettet, og det er ret simpelt at få sat det op.

For dem som ikke kender til Google My Business, så er det en måde at fortælle Google, hvor din virksomhed er, og hvordan man kommer i kontakt med den.

Man giver nogle informationer til GMB, såsom navnet på virksomheden, adresse, telefonnummer, og så har man også muligheden for at tilføje nogle billeder af ens virksomhed til GMB. På den måde får kunderne en god fornemmelse for, hvordan din virksomhed er indrettet, og det hjælper med at bygge tillid til din virksomhed.

 

Alle henvendelser til din virksomhed skal være konsistente

Det kan være, at der lige er blevet skrevet noget om din virksomhed i den lokale avis, men så står der ikke den rigtige adresse, eller måske ikke det rigtige telefonnummer. Så gælder det om at få ringet til dem, eller skrevet en mail til dem, og bede dem rette det.

Når kontaktoplysninger ikke er konsistente, bliver Google i tvivl om, hvilke informationer er de rigtige, og det kan gå ud over din SEO.

Det kan være at din virksomhed er flyttet ned i nye og bedre lokaler, så gælder det også om at få opdateret disse oplysninger.

Det gælder også dine interne nøgleord. I forhold til SEO kan det være en god idé at skrive på din hjemmeside, hvilken region eller by, som din virksomhed befinder sig i. Det hjælper selvfølgelig ikke at skrive det over det hele, men i steder hvor det giver mening. Det kan være i beskrivelsen af din virksomhed, hvor man kan skrive navnet på byen og selve adressen.

 

Sørg for at hjemmesiden er optimeret til mobiler

En stor del af forbrugere i dag, benytter sig af mobiler til at finde al slags information, og det indebærer jo også din virksomhed. Sørg for at have lavet et responsivt design til din hjemmeside, som virker på alle slags skærmformater.

Og ikke nok med at gøre det responsivt, det skal også være nemt at navigere rundt i. Folk skal kunne vide, hvor på din hjemmeside de er henne, om det er fordi at de kigger på nogle produkter eller leder efter kontaktoplysninger. Google har et værktøj, som kan hjælpe med at beregne hvor mobilvenlig din hjemmeside er, som hedder Mobile-Friendly Test.

Mobilmarkedet er nemlig enormt, så derfor skal det jo også udnyttes. Når hele hjemmesiden er sat op, kan man igennem nogle analyseværktøjer, se hvor størstedelen af alle de besøgende kommer fra. Afhængig af erhverv, så optager mobilerne en stor del af det.

Når hele verdenens viden kan tilgås fra telefonen, så er man også mere tilbøjelig til at tjekke den, hver gang man får lyst til at søge på et produkt, eller en ydelse, eller på noget information som man mangler.

 

Interagér med dine kunder på sociale medier

Sociale medier fylder rigtig meget i ens hverdag, da det er en fantastisk måde at holde sig ajour på med ens venner og bekendte. Google er blevet mere og mere glad for individerne, og hvordan de anmelder virksomheder. Det skaber en masse tillid til virksomheden, hvis man kan se, at folk har efterladt varme anbefalinger efter at have haft nogle gode oplevelser.

Google elsker det, for det sender dem en god mængde pålidelig information omkring virksomheder. Det er jo det, som Google står for. At give dig svaret på dine spørgsmål, uanset hvad det måtte være. Og jo flere steder, som refererer positivt til din virksomhed, jo bedre. Det er ikke nok bare med at være anmeldt inde i selve Google, selvom det helt klart er positivt, så stoler Google også på informationer fra andre sider, end dem selv.

Det er derfor at man kan se, mange virksomheder have en Trustpilot profil, Facebook profil, mm. Det er sider, som refererer tilbage til din virksomhed, som potentielle kunder kan interagere med og efterlade anbefalinger og anmeldelser. Det efterlader et rigtig positivt billede af din virksomhed, hvis du har en nem måde at komme i kontakt med kunder på.

Når alt dette så er sagt, så er der mange potentielle kunder, som du går glip af, når din virksomhed ikke er optimeret til lokale søgninger. Det tilbyder alskens former for interaktion mellem din virksomhed og dine kunder, når man giver dem muligheden for nemt at ringe, finde, og få ruteanvisninger til din virksomhed.

Vil du høre hvad vi
kan gøre for jer?