Målet med SEO er som sagt at opnå attraktive placeringer i toppen af de organiske søgeresultater. Dette kommer som den absolutte hovedregel ikke af sig selv – det kræver blod, sved og tårer. Til gengæld er belønningen ikke til at tage fejl af, såfremt du lykkes med opgaven. Med lokal SEO i Aarhus kan du blive fundet af folk i lokalområdet, og også her kan der være meget at vinde.
Hos LAZZAWEB tilbyder vi at hjælpe dig med søgemaskineoptimering, herunder alt fra udarbejdelse af søgemaskineoptimeret tekst, linkbuilding og lokal SEO (Aarhus eksempelvis), der alle er vigtige parametre i Googles vurdering.
Lokal SEO vinder større og større indpas, og i kombination med lokal annoncering kan du opnå en særdeles favorabel position i dit lokalområde. Det kan især være en fordel for dig, der har fysiske butikker, showrooms, værksteder eller lignende, som du gerne vil have dine kunder til at finde frem til. Mange kunder søger efter bestemte lokationer i deres nærområde, og ved at optimere din hjemmeside efter de rigtige søgeord og geografiske placeringer kan du tiltrække de allermest købelystne kunder.
SEO står for Search Engine Optimization. Det betyder helt kort fortalt, at du optimerer din side i forhold til Googles retningslinjer. Med tiden er SEO blevet en omfattende disciplin, som ikke kun handler om at gentage det samme søgeord en masse gange. Det handler derimod om kvalitetsindhold, en velstruktureret hjemmeside, loadhastighed, linkbuilding og meget, meget mere.
Vi forstår godt, hvis SEO kan virke som et kompliceret område at bevæge sig ind på – og netop derfor står vi til rådighed med vores ekspertise på området, hvis du har brug for hjælp til søgemaskineoptimering i Aarhus og omegn.
Kører du allerede annoncer via Google Ads, er det måske nærliggende at tro, at SEO ikke er nødvendigt – det er dog ikke helt rigtigt. Flere eksperter anbefaler at kombinere de to strategier for at sikre den størst mulige eksponering og drage fordel af synergien mellem de to markedsføringsindsatser. Bruger du både Google Ads og ligger helt i toppen af de organiske søgeresultater, kan du opnå en særdeles magtfuld position hos Google. Vi er eksperter i begge dele og kan således rådgive og vejlede dig ift. at kortlægge dine muligheder – og selvfølgelig handle på dem.
Derudover viser flere undersøgelser, at en kombination af Google Ads og høje placeringer i de organiske søgeresultater alt andet lige øger din hjemmesides troværdighed og sandsynligheden for, at en kunde klikker på din side – og ikke konkurrentens. Vil du findes på Google af folk i dit lokalområde – eksempelvis Aarhus eller omegn – er lokal SEO derfor en oplagt mulighed.
Ønsker du at løfte din forretning til nye højder, er SEO en oplagt strategi at følge, uanset om du allerede bruger Google Ads eller ej. Her hos LAZZAWEB står vi naturligvis klar til at rådgive og vejlede dig ift. SEO.
SEO er en langsigtet investering – uanset om dit fokus blot er Aarhus eller hele Danmark. Ikke desto mindre er det en givtig investering, der, hvis gjort rigtigt, betaler sig selv hjem mange gange. Tag os med på råd, hvis du ønsker større tilstedeværelse i Googles organiske søgeresultater. Sammen fastlægger vi en ambitiøs strategi, som afføder målbare og mærkbare resultater for din forretning.
Det første skridt i SEO-arbejdet sammen med os er en søgeordsanalyse og en analyse af din hjemmeside, som den er nu. I denne fase planlægger vi, hvilke søgeord resten af SEO-arbejdet skal tage udgangspunkt i – dvs. hvilke søgeord, du gerne vil findes på i Google. Der kan være mange hensyn at tage, når de rigtige søgeord skal findes, og her har vi som SEO-bureau også brug for din viden om din branche, din virksomhed og dine produkter. Til gengæld er vi eksperter i alt, der handler om SEO, og sammen kan vi skabe det bedste udgangspunkt for det videre arbejde.
Herefter følger en teknisk analyse, hvor vi ser på en lang række parametre som brugervenlighed, mobilvenlighed, links og meget andet. Hele formålet med denne del er at sikre, at de besøgende på din hjemmeside får en god oplevelse og bliver på hjemmesiden så længe som muligt. Brugere, der forlader din hjemmeside efter kort tid uden at finde, hvad de leder efter, kan have en negativ effekt på dine placeringer hos Google.
Den sidste del af SEO-arbejdet er linkanalysen, som handler om de links, der peger ind på din hjemmeside. Her ser vi på, hvor mange links der er, og om de er af høj kvalitet.
Har vi fanget din interesse, og er du på jagt efter et SEO-bureau i Aarhus? Så tøv ikke med at kontakte os til en snak om mulighederne.