Få dominans på Google

Webshop SEO

SEO har en enorm betydning i dag. For jo bedre din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, jo flere besøgende får du derind, som derefter giver dig flere konverteringer.
Tal med en specialist

Få succes med SEO på din webshop

SEO har en enorm betydning i dag, for jo bedre din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, så er det jo nærmest garanteret, at du får flere besøgende ind på derind, som derefter giver dig flere konverteringer.

Der er mange aspekter af din webshop, som skal spille ind i den helt store SEO strategi, ved at benytte flere forskellige taktikker som hver især gavner helheden.

Struktur er rigtig vigtig for din netbutik, i og med at det skal være nemt og overskueligt for kunderne at se, hvor de befinder sig. Det er lidt det samme som, hvis du gik rundt inde i et hypermarked som Bilka, hvor der er skilte, så man kan se, hvor man er.

Fordi at der er så mange undersider og landingssider i netbutikker, så er det vigtigt at gøre det så nemt som muligt.

Forside > kategori > produkt

Hvis der er behov for underkategorier, så er det stadig overskueligt.

Forside > kategori > underkategori > produkt

Men at smide underkategori efter underkategori efter underkategori så er det ikke længere nemt at navigere rundt. Har man dog rigtig, rigtig mange produkter på sin netbutik, så skal man selvfølgelig give kunden mulighed for at kunne filtrere sine søgninger.

Det er meget normalt for netbutikker at give kunderne mulighed for at filtrere deres søgninger, på mange forskellige parametre, såsom farve, størrelse, priser, mærker, og de er vigtige.

Men de kan også forvolde nogle store problemer inden for SEO, da de kan skabe en stor mængde sider, som kan klassificeres som duplikerede sider, da de ikke indeholder nok unik information.

Dette kan løses ved at benytte sig af canonical tags, som fortæller Google at den URL ikke bør indekseres. Den minder meget om den grundlæggende kategoriside, derfor er det ikke nødvendigt at Google skal indeksere den.

Produkter er en netbutiks levebrød, og uanset om man har mange eller få produkter, så hjælper det altid at have unikke produkttekster, så man ikke har duplikeret indhold.

Hvis man har rigtig mange produkter, så kan det godt virke som et kolossalt stykke arbejde i vente, men det vigtigste er at tage det i bidder, og ordne de største sider først.

Nogle af de elementer, som oftest er set i en eller anden form for duplikation, er typisk title-tags, meta beskrivelser, og tekster. Det tager tid og kan være meget ensformigt, men heldigvis findes der mange hjemmesider som kan hjælpe med hele processen.

Man skal nemlig ikke bare kaste sig over arbejdet med det samme, men sætte sig ned og udarbejde en form for strategi over, hvad produkttekster skal indeholde.

  • Hvad har kunden brug for at vide om produktet?
  • Hvad er produktets formål?
  • Hvordan bruger man produktet?
  • Hvorfor mangler kunden dette produkt i sit liv?

Dette er kun lige et par få spørgsmål, men der findes flere specifikke spørgsmål, som kan virke bedre at stille sig selv i denne kontekst.

Når produktteksterne så er lavet, metabeskrivelsen er fikset, og title-tagget er blevet unikt og informativt, hvad er så det næste skridt?

Der er mange retninger, som man kan bevæge sig ud i. Hvis man giver kunden mulighed for at anmelde produktet, efter måske 2 uger og sender dem en mail om ikke de har lyst til det, så kan potentielle nye kunder se, at produktet er blevet købt før, og at det har den anmeldelse som den nu har.

Man kan også give sine produkter rich snippets, som giver dig mulighed for at give dine produkter mere information inde i Google, når folk søger. Når kunden har mere information, såsom pris, lagerstatus, og anmeldelse som giver kunden en god oplevelse.

Kundens oplevelse gennem hele salgsforløbet er det vigtigste, for det giver dem jo en god følelse og lyst til at komme tilbage.

Rich snippets giver kunden en masse information, men for at få dit søgeresultat til at se mere professionel ud, er det en god idé at benytte sig af breadcrumbs.

Sammen med breadcrumbs er det også foretrukket at markere sit brand, så man ikke behøver at se en lang URL.

Når man selv sidder og skal lede efter noget på Google, så ser man mange ting, såsom meta-titler, meta-beskrivelser, og links. Selve linket kan se bedre ud med breadcrumbs.

I stedet for at se URL, så ser man noget som det her.

Virksomhed > kategori > underkategori

Det er meget mere tiltrækkende end det er at se det her.

https://www.virksomhed.dk/kategori/underkategori.html

Hvis du har brug for hjælp til at optimere din webshop til søgemaskiner, står vi med glæde til rådighed. Her hos LAZZAWEB er dit foretagende vigtigt for os.

Virksomheder, der har opnået kraftig vækst

Når jeg ringer til LAZZAWEB, føler jeg, at jeg ringer direkte til Google. Der er altid professionel sparring, rådgivning, vidensdeling og proaktiv handling fra deres side.

Jeg mærker tydeligt et stort fokus på relation og nærvær, og med et højt fagligt niveau, er de i stand til at perspektivere og hjælpe din forretning til at nå nye succesfulde højder.

Jacob Bech

Frederik Bagger

Morten Nielsen, Traffic & Performance Manager hos Spar Nord

Hos Spar Nord har vi været i markedet efter et nyt bureau, der sammen med os kunne løfte vores synlighed i Google til et yderligere niveau. Efter en bureau runde var vi ikke i tvivl om, at LAZZAWEB var det rette match. Deres meget specialiserede viden og grundige tilgang gav os tryghed i vores beslutningsproces. Vi oplever en stor proaktivitet, der styrker vores samlede marketingindsats og position i markedet.

Morten Nielsen

Spar Nord

Niels - Head of Ecommerce

LAZZAWEB har indfriet vores forventninger. Det er et suverænt stærkt og tæt samarbejde, hvor vi har følt os i de helt rigtige hænder. Viljen til at vækste vores forretning har været en fornøjelse at opleve.

Niels Nedergaard Larsen

Mogens Daarbak

Sanzi Beauty

LAZZAWEB tænker ikke i siloer og ser Google som én samlet marketingkanal, hvor sammenspillet mellem Google Ads og SEO skaber en stærk synergi. Dét mindset var noget, som tiltalte os.
Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til alle vækstparate virksomheder.

Robert Friedrich

Sanzi Beauty

Astrid - Partner BY IC

LAZZAWEB har spillet en afgørende rolle i vores vækst de seneste 12 måneder. Kompetente konsulenter, som har 100% styr på hvad de laver og er villige til at gå det ekstra skridt for at lykkes.

Jeg giver mine bedste anbefalinger.

Astrid Ingemann Christensen

BY IC

Camilla - Skallerup Seaside Resort

Samarbejdet med LAZZAWEB har fra start været meget professionelt. Det er tydeligt at mærke, de virkelig brænder for det, de laver. Vi anvender LAZZAWEB til både SEO og ADS.  LAZZAWEB er meget proaktive i forhold til at øge konverteringsraten. Samtidig har vi fået leveret nogle fantastiske tekster, der virkelig matcher vores produkt.

Camilla Breuner

Skallerup Seaside Resort

Jeg vil klart anbefale LAZZAWEB til andre, grundet det her meget proaktive arbejde vi har oplevet. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes.

Christian Aachmann

Shaping New Tomorrow

LAZZAWEB er omtalt i
Dansk markedsføring logo
BT logo
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 300 kunder siden 2015

Klar på Google-dominans?

Vi skaber brancheførende resultater. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO. Når du booker et møde med os, vil du opleve forskellen.
cross