Få profitabel vækst

Webshop SEO

SEO har en enorm betydning i dag. For jo bedre din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, jo flere besøgende får du derind, som derefter giver dig flere konverteringer.
Tal med en specialist

Få succes med SEO på din webshop

SEO har en enorm betydning i dag, for jo bedre din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, så er det jo nærmest garanteret, at du får flere besøgende ind på derind, som derefter giver dig flere konverteringer.

Der er mange aspekter af din webshop, som skal spille ind i den helt store SEO strategi, ved at benytte flere forskellige taktikker som hver især gavner helheden.

Struktur er rigtig vigtig for din netbutik, i og med at det skal være nemt og overskueligt for kunderne at se, hvor de befinder sig. Det er lidt det samme som, hvis du gik rundt inde i et hypermarked som Bilka, hvor der er skilte, så man kan se, hvor man er.

Fordi at der er så mange undersider og landingssider i netbutikker, så er det vigtigt at gøre det så nemt som muligt.

Forside > kategori > produkt

Hvis der er behov for underkategorier, så er det stadig overskueligt.

Forside > kategori > underkategori > produkt

Men at smide underkategori efter underkategori efter underkategori så er det ikke længere nemt at navigere rundt. Har man dog rigtig, rigtig mange produkter på sin netbutik, så skal man selvfølgelig give kunden mulighed for at kunne filtrere sine søgninger.

Det er meget normalt for netbutikker at give kunderne mulighed for at filtrere deres søgninger, på mange forskellige parametre, såsom farve, størrelse, priser, mærker, og de er vigtige.

Men de kan også forvolde nogle store problemer inden for SEO, da de kan skabe en stor mængde sider, som kan klassificeres som duplikerede sider, da de ikke indeholder nok unik information.

Dette kan løses ved at benytte sig af canonical tags, som fortæller Google at den URL ikke bør indekseres. Den minder meget om den grundlæggende kategoriside, derfor er det ikke nødvendigt at Google skal indeksere den.

Produkter er en netbutiks levebrød, og uanset om man har mange eller få produkter, så hjælper det altid at have unikke produkttekster, så man ikke har duplikeret indhold.

Hvis man har rigtig mange produkter, så kan det godt virke som et kolossalt stykke arbejde i vente, men det vigtigste er at tage det i bidder, og ordne de største sider først.

Nogle af de elementer, som oftest er set i en eller anden form for duplikation, er typisk title-tags, meta beskrivelser, og tekster. Det tager tid og kan være meget ensformigt, men heldigvis findes der mange hjemmesider som kan hjælpe med hele processen.

Man skal nemlig ikke bare kaste sig over arbejdet med det samme, men sætte sig ned og udarbejde en form for strategi over, hvad produkttekster skal indeholde.

  • Hvad har kunden brug for at vide om produktet?
  • Hvad er produktets formål?
  • Hvordan bruger man produktet?
  • Hvorfor mangler kunden dette produkt i sit liv?

Dette er kun lige et par få spørgsmål, men der findes flere specifikke spørgsmål, som kan virke bedre at stille sig selv i denne kontekst.

Når produktteksterne så er lavet, metabeskrivelsen er fikset, og title-tagget er blevet unikt og informativt, hvad er så det næste skridt?

Der er mange retninger, som man kan bevæge sig ud i. Hvis man giver kunden mulighed for at anmelde produktet, efter måske 2 uger og sender dem en mail om ikke de har lyst til det, så kan potentielle nye kunder se, at produktet er blevet købt før, og at det har den anmeldelse som den nu har.

Man kan også give sine produkter rich snippets, som giver dig mulighed for at give dine produkter mere information inde i Google, når folk søger. Når kunden har mere information, såsom pris, lagerstatus, og anmeldelse som giver kunden en god oplevelse.

Kundens oplevelse gennem hele salgsforløbet er det vigtigste, for det giver dem jo en god følelse og lyst til at komme tilbage.

Rich snippets giver kunden en masse information, men for at få dit søgeresultat til at se mere professionel ud, er det en god idé at benytte sig af breadcrumbs.

Sammen med breadcrumbs er det også foretrukket at markere sit brand, så man ikke behøver at se en lang URL.

Når man selv sidder og skal lede efter noget på Google, så ser man mange ting, såsom meta-titler, meta-beskrivelser, og links. Selve linket kan se bedre ud med breadcrumbs.

I stedet for at se URL, så ser man noget som det her.

Virksomhed > kategori > underkategori

Det er meget mere tiltrækkende end det er at se det her.

https://www.virksomhed.dk/kategori/underkategori.html

Hvis du har brug for hjælp til at optimere din webshop til søgemaskiner, står vi med glæde til rådighed. Her hos LAZZAWEB er dit foretagende vigtigt for os.

Virksomheder, der har opnået kraftig vækst

Watery x LAZZAWEB

Proaktiviteten er et andet sted, end jeg nogensinde har oplevet tidligere. Det er LAZZAWEB, der kommer til os med de ting, som vi skal lave, og de har forventninger til det, vi skal nå – ellers kommer vi ikke til at lykkes på den lange bane. Vi er til stede i flere markeder, og på et helt nyt marked har LAZZAWEB på blot 6 måneder vækstet vores nye marked til en månedlig millionomsætning.

Daniel, Indehaver

Watery

LAZZAWEB's ekspertise inden for Google Ads har ikke kun øget vores synlighed, men har også betydet, at vi har opnået en betydelig forbedring i at skaffe leads, som konverterer til kunder.
Deres evne til at tilpasse sig vores specifikke behov og mål har sat os i stand til at maksimere vores annoncebudget og opnå en betydelig værdi for vores investering.

Marc, Performance Manager

Spar Nord

Spar Nord logo
Totteland x LAZZAWEB

Vi har haft utrolig svært ved at udnytte vores potentiale på Google. Efter vi har flyttet vores Google-marketing over til LAZZAWEB, har samarbejdet de seneste 12 måneder resulteret i en stigning i Google omsætning på 130 % samtidig med en forøgelse af ROAS på 20 %. Så hvis andre ønsker et Google-bureau, der arbejder proaktivt og har ekstrem bred viden inden for Google, så er det LAZZAWEB man skal gå til.

Frederik, direktør

Totteland

Allerede efter nogle måneders samarbejde med LAZZAWEBs dedikerede team begynder resultaterne at vise sig i form af øget trafik og bedre Google ranking på strategisk vigtige forretningsområder.

Samspillet på tværs mellem Paid og Organic har betydet optimering af budgettet samt en mere bevidst fordeling mellem organisk og betalt. Det tætte samarbejde og den gode opfølgning skaber samtidig engagement i eget team. Det sikrer, at vi sammen opnår rigtig gode resultater.

Helle, Seniorkonsulent

Beierholm

Beierholm x LAZZAWEB
pixiform x LAZZAWEB

Vi lod os desværre ”lokke”(overbevise) til at skulle prøve et nyt setup af vores marketing, her i blandt at samle håndteringen af diverse betalte kanaler, hos ét bureau. Det betød også, at vi opsagde vores aftale med LAZZAWEB - Kæmpe fejl!

Efter 2 måneder, måtte vi blankt erkende vores fejl – og vende tilbage til LAZZAWEB.
Vi har nu udvidet vores samarbejde med en webshop mere, da alle beregninger fortalte os, at det er for dyrt at lade være.

Ole, direktør

Pixiform

Pixiform x LAZZAWEB

Vi har et forrygende samarbejde med LAZZAWEB - deres avancerede strategi for vores Google-annoncering har været en stor succes, som har ført til en markant øgning i vores nettofortjeneste.

Vores samarbejde har stået på i mange år og har ført til både gode resultater, stærke relationer og senest en pris ved Global Search Awards i kategorien: Best Use of Search – Retail / Ecommerce (PPC)

Mads, E-commerce Manager

Cykelexperten.dk

I den tid vi indtil nu har samarbejdet med LAZZAWEB, har de ikke kun eksekveret på en ny og mere langsigtet strategi, men også været fuldt ud tilgængelige og proaktive ifbm. forbedringsforslag på vores marketingstrategi.

Vi er meget glade for vores samarbejde med LAZZAWEB, hvor de tydelige resultater vi skaber, vil have betydning for hele vores marketingstrategi.

Simone, Ecommerce Manager

Jacobsen Plus

Det, der skiller LAZZAWEB ud, udover deres enestående faglige dygtighed, er deres proaktivitet. De går langt ud over det forventede for at sikre, at vores Google-presence er i topform, og de er altid parate til at foreslå og implementere forbedringer. LAZZAWEB været en nøglefaktor i vores digitale marketingstrategi.
Vi kan varmt anbefale dem til enhver virksomhed, der søger ekspertise inden for Google Ads og en proaktiv samarbejdspartner.

Oliver, Chief Business Developer

Freeway ApS

Plusbog
Tromborg LAZZAWEB

Selv om vi har et dygtigt team, har vi ofte oplevet udfordringer med at holde os opdateret på den nyeste viden og høje ekspertise inden for Google-marketing.

Vi har opnået intern opkvalificering af vores team og et utroligt højt sparringsniveau, der har gjort, at Google-marketing er blevet et centralt element for fremtidig vækst. Vi kan varmt anbefale at bruge LAZZAWEB, som sparringspartner til inhouse marketingteams.

Holger, marketingchef

Tromborg

Tromborg

Når jeg ringer til LAZZAWEB, føler jeg, at jeg ringer direkte til Google. Der er altid professionel sparring, rådgivning, vidensdeling og proaktiv handling fra deres side.

Jeg mærker tydeligt et stort fokus på relation og nærvær, og med et højt fagligt niveau, er de i stand til at perspektivere og hjælpe din forretning til at nå nye succesfulde højder.

Jacob Bech, Head of Marketing

Frederik Bagger

Frederik Bagger
Astrid - Partner BY IC

Vi har haft fornøjelsen af at samarbejde med LAZZAWEB i over to år nu, og vores oplevelse har været intet mindre end enestående. Med LAZZAWEB har vi flyttet vores fokus fra en simpel ROAS-model til en effektiv profitorienteret strategi gennem Google, som har sikret stor profitabel vækst.

Vi har allerede i indeværende år skabt en vækst i omsætning på 74% i det indeværende år med en tocifret millionomsætning genereret gennem Google.

Astrid, Partner

BY IC

BY IC logo
LAZZAWEB er omtalt i
Dansk markedsføring logo
BT logo
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 300 kunder siden 2015

Klar på Google-dominans?

Vi skaber brancheførende resultater. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO. Når du booker et møde med os, vil du opleve forskellen.
cross