Få profitabel vækst
Tilbage til marketingordbogen

Hvad er en E-bog?

En e-bog er en bog, der er blevet digitaliseret og kan læses på en computer eller en anden elektronisk enhed. E-bøger har mange fordele frem for almindelige bøger. De er lette at bære rundt på, og man kan have adgang til mange e-bøger på én gang.

Læsetid: 1 minut

E-bog definition

En e-bog er en digital udgave af en almindelig bog. E-bøger kan læses på en computer, en e-bogslæser eller en smartphone. E-bøger er ofte billigere end almindelige bøger, da der ikke er nogen udskrivnings- og trykningsomkostninger. E-bøger bliver også hurtigere leveret, da de ikke skal sendes med post. E-bøger bliver dog ofte kritiseret for at være sværere at læse og for at man ikke kan gemme dem på hylden som en almindelig bog.

Hvordan bruges en E-bog?

En e-bog er en digital udgave af en bog, der kan downloades og læses på en computer, smartphone eller tablet. E-bøger er ofte billigere end fysiske bøger, og man kan nemt og hurtigt købe og downloade dem fra et online boghandel. E-bøger er også lette at have med sig på farten, og man kan sidde og læse dem hvor man vil. Fordelene ved e-bøger er altså, at de er billigere, lette at have med sig og lette at købe. Ulemperne ved e-bøger er, at man ikke kan læse dem i sollys, og at man ikke kan bladre i dem på samme måde som en fysisk bog.

Hvorfor er en E-bog vigtig?

En e-bog er vigtig fordi den giver os mulighed for at læse bøger på en mere effektiv og hurtig måde. E-bøger er også mere miljøvenlige end traditionelle bøger, da de ikke kræver papir eller trykning. Endelig kan e-bøger tilgås fra enhver enhed med internetforbindelse, hvilket gør dem meget fleksible og nemme at bruge.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til

210 Trustpilot ratings
4,9
30 Google ratings
5,0
90 Facebook ratings
5,0
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.